Helsinkiläiskoulussa on syyhyä, mutta siitä ei tiedoteta. Syyhystä ei aiota kertoa koulussa opiskeleville, vanhemmille tai edes koulun henki
Henkilökunnalle.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012232588.html
Höh, kyllä mä ainakin haluaisin tietää, mistä johtuu jos joka paikkaa alkaa yhtäkkiä syyhyttämään.
Kommentit (53)
Ongelma on, että loislääkkeet eivät ole korvattavia, jolloin lapsiperheen hoitaminen pariin kertaan on todella kallista ja kynnys köyhemmillä ihmisillä, joiden tukia on radikaalisti leikattu, aiempaakin korkeampi.
se, että koulua on kielletty ilmoittamasta, ei merkitse sitä, että oppilaat tai heidän vanhempansa eivät voisi asasta ilmoittaa toisilleen
Oletetaan, että minä olisin oppilas, jolla olisi syyhy taikka täitä, ja koulu haluaisi vaieta asiasta. Mahtaisiko oppilaitos minulle mitään, jos minä itse laittaisin tiedotteen vaikka ilmoitustaululle, tai peräti kailottaisin isoon ääneen "minulla on muuten sitten syyhy". Käsittääkseni minulla olisi oikeus toimia noin. Kiinnostaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
se, että koulua on kielletty ilmoittamasta, ei merkitse sitä, että oppilaat tai heidän vanhempansa eivät voisi asasta ilmoittaa toisilleen
Ihan vaikka iltapäivälehtien välityksellä näin voi tehdä. Tai anonyymina somepalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa leviää loiset, mutta ei ole mitään tarvetta tiedottaa ketään, koska... no, se jäi vähän epäselväksi.
Varmaan rässszzzissdmmmin pelko syynä tähänkin neronleimaukseen.
Eihän nykyään saa kertoa mistään mitään. Ihme, että kerrotaan Kuningas Haraldin kuolemasta ja sitä edeltäneestä sairaudesta. Suomessa ei saa katsella omia sairaustietojaan, pitää vain sairastaa salaa.
Keneltä se syyhy tuli? Nyt nimiä kehiin niin tiedetään tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä KAMPAAMOSSA KÄY MUSTAHIUKSET MYÖS JOTEN ....
Joo, näihin en enää vaaleahiuksista lastani vie. Hygienia taso aikaa huono kun samalla kannalla kaikki päät.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että minä olisin oppilas, jolla olisi syyhy taikka täitä, ja koulu haluaisi vaieta asiasta. Mahtaisiko oppilaitos minulle mitään, jos minä itse laittaisin tiedotteen vaikka ilmoitustaululle, tai peräti kailottaisin isoon ääneen "minulla on muuten sitten syyhy". Käsittääkseni minulla olisi oikeus toimia noin. Kiinnostaisi tietää.
Ei tietenkään mahda mitään. Ei koulu voi kieltää oppilaitaan kertomasta omia yksityisasioitaan. Tietysti, jos ilmoitustaululle laitat ilmoituksen, niin koulu toki voi poistaa sen. Yleensä kouluissa on oppilailla ja/ta vanhemmilla omat somekanavat, joilla voi myös ilmoitella mitä haluaa, kunhan lakia ei rikota (eikä mitään lakia sillä rikota, jos kertoo, että itsellä on joku sairaus, tai vaikka syyhy)
Vierailija kirjoitti:
Marin täysi-ikäinen tytär opiskelee ammattikoulussa Stadin AO:n Muotoilijankadun toimipisteessä. Mari kertoo, että hänen tyttärensä luokkakaverilla todettiin kuluvalla viikolla syyhy. He ovat läheisiä ystäviä ja viettävät runsaasti aikaa yhdessä.
Syyhyuutisen jälkeen Marin tytärkin tajusi, että hänen ihonsa on kutissut tavallista enemmän. Tytär soitti vaivastaan lääkärille, joka kehotti ostamaan apteekista syyhyrasvaa kaikille perheenjäsenille ja pyysi, etteivät he tulisi vastaanotolle.
Mari ilmoitti syyhystä koululle, jotta tieto saataisiin kulkemaan muillekin. Sepä ei käynytkään päinsä.
Koululta kerrottiin, etteivät he aio tiedottaa syyhystä lainkaan, koska Helsingin kaupungin epidemiologinen yksikkö on kieltänyt heitä.
Syyhy tullut Afganistanista. Siksi ei saa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyään saa kertoa mistään mitään. Ihme, että kerrotaan Kuningas Haraldin kuolemasta ja sitä edeltäneestä sairaudesta. Suomessa ei saa katsella omia sairaustietojaan, pitää vain sairastaa salaa.
Suomen henkilörekisterissä (suomi.fi) ei näy enää vanhempien nimet, vaikka nuo olisi kuolleetkin ennen lakimuutoksia. Ei myöskään täysi-ikäisten lasten nimet.
Pitääkö hautakivestäkin nyt sitten käydä nakuttamassa nimen kohdalle vaan että sensuroitu ja jättää pelkät synnyin ja kuolinpäivät?
Koulussa leviävät loiset mutta ei oppi.
Naapurin parturissa on täitä . Ne näkee paljaalla silmällä . Tuli tietty rosvojoukko muualta siihen eikä ole suomalaisia .