raskauden ennustaminen kohdunnipukasta?!?
hei.
Täältä olen joskus lukenut, kun mahdollista raskautta on ihan alkuvaiheessa ennusteltu, että kohdunnipukka on alhaalla ja auki eli kuukautiset varmaan pian alkaa? Mitä se tarkoittaa? Pystyttekö siis itse tekemään itsellenenne sisätutkimuksen ja tunnetteko siis sormella sen kohdunsuun ja sen "kiinteyden" ja päättelemään siitä voisiko olla mahdollisesti raskaana? Synnytyksen lähetessä olen näiden kohdunsuu asioiden kanssa ollut tekemisissä, mutta että voiko siitä ennustaa mahdollista raskautta jo ihan alkuvaiheessa?
Itse itseäni tutkiessani löydän kyllä jonkin ulokkeen (kohdunsuu?) ja että se on "suultaan" supussa. Ja kuukautisten pitäisi alkaa näinä päivinä/eilen. Miten ylhäällä sen normaalisti pitäis olla ja miten lääkärit raskausaikana mittaa sitä että paljonko kaulaa on jälkellä? Meillä ei varsinaisesti yritys päällä, mutta ei keskeytettyä kummempaa ehkäisyä ja kolmannesta jo kyllä haaveilen...
Kuulkostaapa tää tosi typerältä kysellä näistä!!! ;) Tuli vaan mieleeni kun asiaa oon mielessäni pyöritelly, että josko joku osaa neuvoa. Hieman liioiteltulta tuntuu rynnätä apteekkiin testiä ostamaan. :)
hölmö mötiäinen
Jos englanti taipuu, tässä linkki:
http://www.webwomb.com/cervical_position_frame_page.htm