Löytyykö mistään enää tänä päivänä hyvälaatuisia ja kauniisti leikattuja vaatteita?
Alan olla ihan epätoivoinen. En ole ostanut nyt varmaan viiteen vuoteen juuri mitään kun kaikki kaupat sekä ostareila että netissä on täynnä pelkkää käsittämättömän ruman näköistä akryylipaskaa. Nyt alkais olla vähän pakko ostaa uusia loppuun kulutettujen tilalle. Mistä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Nettikauppojen kuvat on usein niin manipuloitu, että olen jo kauan sitten lakannut uskomasta, että vaate oikeasti siltä näyttäisi kuin kuvassa. Monta kertaa kävi niin, että sai sian säkissä, joten lopulta lakkasin ostamasta verkosta.
Temussa käynyt minulle noin. Mutta jos tilaa oikeasta verkkokaupasta, niin ei ole koskaan käynyt.
Jos tykkäät kellohameista tai istuvista mekoista, niin Mikkelissä Dressy, on myös verkkokauppa.
Vierailija kirjoitti:
Nettikauppojen kuvat on usein niin manipuloitu, että olen jo kauan sitten lakannut uskomasta, että vaate oikeasti siltä näyttäisi kuin kuvassa. Monta kertaa kävi niin, että sai sian säkissä, joten lopulta lakkasin ostamasta verkosta.
Tämä. Nykyäänhän niitä kuvia ei kai ylipäätään oteta edes oikeasta ihmisestä vaan ne on kokonaan ai-generoituja. Niistä ei voi päätellä yhtään mitään. Tosi tarkasti pitää syynätä mm. maininta kankaan kuiduista jos haluaa arvioida, miten se käyttäytyy päällä.
Kirppistä suosittelen. Ostan käytettävä lähes kaiken paitsi alusvaatteet, urheiluvaatteet ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Andiatan vaatteet on minusta tyylikkäitä ja hyvin leikattuja, näyttävät kelpaavan prinsessa Victoriallekin. Luhdalla myös on ollut ainakin minulle sopiva, hyvä leikkaus.
Luhta on hyvä ja kohtuuhintainen, ja on alennusmyyntikin.
Nanso ja Finlayson ovat myös olleet sopivia, lähinnä trikoovaatteita olen ostanut noista.
Nyt on muuten ihan järkyttävän kamala muoti. 😆 Ylisuuria tsi sitten napaan asti. Kauheat värit.
Yritin yhtenä päivänä etsiä itelleni uutta käyttövillspaitaa siis kotivaatteeksi 100% villaa ja oli ihan mahdotonta. Ennen sai marketists hslvalla, nykyään ei mistään. En viitsis ostas satasella erikoisliikkeestä kotivastteeks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienistä puodeista parhaiten löytynee. Jonkun yksityisyrittäjän tai perhe- tai pienyrittäjän pienemmästä putiikista.
No nämäkin on pitkälti pelkkiä mielikuvia, ByPias tuorein esimerkki.
Ei, kyllä näitä on runsaasti hyviä. Villa ja villasilkkivastteita olen ainakin löytänyt.
Mistä ja minkä merkkien sinun vanhat, hyvät vaatteesi ovat? Eiköhän aika moni hyvä valmistaja edelleen ole toiminnassa.
Vika on varmaan siinä, että et osaa etsiä. Unohda Temu ja Shein, laatuvaatteet löytyvät muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ostaa laadukkaita vaatteita. Bulkkikama on norsuille.
Oletko sokea? Bulkkikama on säännöstään max. 50-kiloisille ja n. 165 cm pitkille teineille.
Sanoisin, että kokoon 44-46 asti löytyy bulkkikamaa aika helposti. Sen jälkeen on niitä plus- ja curve-mallistoja.
Löytyy ja löytyy. Ne rytkyt harvemmin käytännössä toimii, kun vaate on suunniteltu kokoa 34 olevalle niin se ei todellisuudessa skaalaudu niin että lisää vaan kangasta ja niin istuu myös koossa 42. Sama ongelma on hyvin tuttu pitkänä naisena. Yksikään bulkkibleiseri ei ole koskaan sopinut minulle, vaikka kokomerkintä olisikin ihan oikea.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ja minkä merkkien sinun vanhat, hyvät vaatteesi ovat? Eiköhän aika moni hyvä valmistaja edelleen ole toiminnassa.
Ennen jopa h&m myi laadukkaita ja kestäviä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vika on varmaan siinä, että et osaa etsiä. Unohda Temu ja Shein, laatuvaatteet löytyvät muualta.
En ole koskaan ostanut yhtään mitään Temusta tai Sheinistä. Zalandosta olen joskus ostanut, mutta useimmiten saanut pettyä. Laatu on ihan mitä sattuu. Miten se on noin vaikeaa täsmentää, mikä tämä "muualla" on? Ap
Aiemmin monet vaatteet juurikin esim. H&M:stä tai Vilasta olivat ihan hyviä. Laatu on tullut rajusti alaspäin kaikissa perus kaupoissa. Eli joutuu maksamaan aika paljon jos haluaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen jopa h&m myi laadukkaita ja kestäviä vaatteita.
Kyllä! Olen riittävän vanha muistaakseni vuosituhannen vaihteen Henkkamaukan. Ostin sieltä teininä joskus ehkä vuonna 1998 takin, joka oli aktiivisessa käytössä varmaan 10 vuotta ja senkin jälkeen satunnaisessa käytössä vielä jokusen vuoden. Heitin sen lopulta kolmekymppisenä Uffille kun en enää mahtunut siihen, mutta se oli siinäkin vaiheessa käyttökuntoinen. Maksoi alkujaan jotain pari kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ostaa laadukkaita vaatteita. Bulkkikama on norsuille.
Oletko sokea? Bulkkikama on säännöstään max. 50-kiloisille ja n. 165 cm pitkille teineille.
165cm ei sovi painaa yli 50kg jos haluaa kauniisti leikattuja hyvin istuvia vaatteita. Jos on yli tuon kilomäärän niin vartalo ei mahdu niihin kauniisti leikattuihin vaatteisiin. Pitää tyytyä isoihin kokoihin ja ne ovat erilaisia ihan luonnollisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan villakangastakkia, jossa olisi naisellinen leikkaus. Aivan mahdotonta löytää sellaista.
Oletko kokeillut Ted Bakerin villakangastakkeja?
No nämäkin on pitkälti pelkkiä mielikuvia, ByPias tuorein esimerkki.