Dolly Parton nukkui aina meikit kasvoillaan jotta hätätilanteessa hän ei joutuisi kadulle meikittömänä
Tiistaina kuolleella kantrilegendalla Dolly Partonilla oli ulkonäkönsä suhteen erilaisia rutiineja. Yksi niistä on se, että 1980-luvulta lähtien Parton nukkui aina täydet meikit kasvoillaan.
Parton on selittänyt muun muassa vuonna 2023 julkaistussa Behind the Seams: My Life in Rhinestones -kirjassaan, että tällä tavalla hän halusi varmistaa olevansa lähtövalmis hätätapauksien varalta.
– Kun saavuin Los Angelesiin 1980-luvulla aloin nukkua meikit kasvoillani osittain maanjäristysten takia, Parton kertoi kirjassaan Business Insider-uutissivuston mukaan
– Ajattelin, etten juokse kadulle ilman meikkiä, koska siellä saattaa olla kameroita! hän lisäsi.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b6d6ec80-40f7-460e-b65d-cf9d0d…
Hyvä vinkki palstan naisille.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Dolly oli ihana!
Kyllä, uskomattoman upea ihminen. Näytti että saa olla just sellainen kuin haluaa vaikka sitten minihame, korkkarit ja täydet meikit päällä. Antoi satoja miljoonia dollareita hyväntekeväisyyteen, mm. lähetti miljoonia kirjoja ilmaiseksi lapsille. Kaunis, älykäs, ja hyväsydäminen.
Itsekin haluaisin olla aina meikattuna, mutta kyllä tuo kävisi ihon päälle ikävästi. Ihonhoito tärkeää ja erityisesti yöllä iho uusiutuu ja palautuu. No onneksi minulla on luonnostaan tummat kulmakarvat ja ripset, kuin olisin meikattu, ja iho on kohtuu hyvä, joten meikittä kulkeminen ei olisi katastrofi sillä en näytä valjulta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat naisia, ap?
En vihaa, feministien pitäisi ottaa mallia Dollystä. Oli iloinen henkilö joka teki hyvää muille ja edisti oikeasti ihmisten vapautta olla millainen haluaa. Toisin kuin punavihreät jotka haluavat määrätä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat naisia, ap?
En vihaa, feministien pitäisi ottaa mallia Dollystä. Oli iloinen henkilö joka teki hyvää muille ja edisti oikeasti ihmisten vapautta olla millainen haluaa. Toisin kuin punavihreät jotka haluavat määrätä kaikesta.
Miksi vihaat naisia? Miksi et itse harrasta hyväntekeväisyyttä? Miksi et itse ole iloinen ja edistä ihmisten vapautta olla sellainen kuin haluaa?
Dolly eli lapsuutensa sähköttömässä mökissä ja äiti ompeli sille vaatteet, joita muut lapset pilkkasivat.
Ei mikään ihme, että jäi traumoja ulkonäöstä ja halusi olla aina tiptop.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dolly oli ihana!
Kyllä, uskomattoman upea ihminen. Näytti että saa olla just sellainen kuin haluaa vaikka sitten minihame, korkkarit ja täydet meikit päällä. Antoi satoja miljoonia dollareita hyväntekeväisyyteen, mm. lähetti miljoonia kirjoja ilmaiseksi lapsille. Kaunis, älykäs, ja hyväsydäminen.
Dollysta on jäänyt mieleen kun hän kertoi että pikkutyttönä näki äitinsä kanssa naisen jolla oli lyhyt hame, korkkarit, vahvat meikit ja superblondatut hiukset ja äiti oli sitten tuhissut että siinäpä "trash". Ja Dolly oli katsonut tuota naista ihaillen ja ajatellut "I want to be her when I grow up" 😍😄. Ja niin hän todella toteutti unelmansa ja oli uskollinen tyylilleen. Vaikka itse en noin pukeutuisikaan, ihailin aina Dollyn tyyliä ja itsevarmuutta, sekä tosiaan sitä että ulkonäön lisäksi hän oli sisältä täyttä rautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat naisia, ap?
Sinähän se täällä yrität muita määräillä.
Dolly oli omassa näyttämön pukuhuoneessaan ja vastanäyttelijä koputti jo kiireessä Dollyn ovella ja kysyi kohteliaasti "Oletko jo säädyllinen (decent). Dolly vastasi, "en ole mutta yritän sitä kovasti" ;)
Vastasipa Dolly kerran myös fanin kysymykseen "do you lift weights?" sanomalla "every time I stand up" 😂. Aivan upea nainen oli hän.
Normaalisti paheksuisin ja haukkuisin pinnalliseksi noin ulkonäkökeskeistä ihmistä. Mutta Dollyssä on jotain, sellaista aitoutta ja sydämellisyyttä. Ja hän myös puhui kauneusleikkauksistaan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat naisia, ap?
Millä tavalla naisten ohjeistaminen nukkumaan meikit päässä että olisivat mahdollisimman kauniita koko ajan on muuta kuin naisvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat naisia, ap?
Olen murrosikäisestä asti ihmetellyt, miksi miehet eivät itse meikkaa ja käytä koreita vaatteita vaan haluavat nähdä niitä naisten yllä. Jos ne kerran ovat niin ihania ja piristäviä katsoa, miksi eivät käytä niitä itse?
Mun on vaikea uskoa että Dolly puhui totta tuossa asiassa. Ehlä se oli tarkoitettu vitsiksi.
Dollyn kasvot olivat aika vaikeat tunnistaa enää viime vuosina, mutta ihana iloinen ja elämänmyönteinen asenne kuului kuitenkin selvästi. Hän oli aika harvinainen amerikkalainen siinä mielessä, että ei ottanut itseään hirveän tosissaan, vaan vaikutti aidosti osaavan vitsailla omallakin kustannuksellaan. Se vaikuttaa olevan USAssa todella harvinaista.
Symppis tyyppi, vaikka itse en tuota ulkonäköhommaa ihan ymmärtänyt koskaan, mutta kulttuurinsa tulos siinä mielessä, joten eipä kuulu meikäläiselle.
Mäkin nukun aina meikit naamassa. Etenkään yövuoron jälkeen en jaksa pestä naamaani. En pidä asiaa mitenkään outona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dolly oli ihana!
Dollysta on jäänyt mieleen kun hän kertoi että pikkutyttönä näki äitinsä kanssa naisen jolla oli lyhyt hame, korkkarit, vahvat meikit ja superblondatut hiukset ja äiti oli sitten tuhissut että siinäpä "trash". Ja Dolly oli katsonut tuota naista ihaillen ja ajatellut "I want to be her when I grow up" 😍😄. Ja niin hän todella toteutti unelmansa ja oli uskollinen tyylilleen. Vaikka itse en noin pukeutuisikaan, ihailin aina Dollyn tyyliä ja itsevarmuutta, sekä tosiaan sitä että ulkonäön lisäksi hän oli sisältä täyttä rautaa.
Dollyhan on sanonut vapaasti suomennettuna myös, että ”Vaatii valtavasti rahaa näyttää näin halvalta”.
Dollyn tyyli oli heittää asiasta kuin asiasta ja hetkestä kuin hetkestä kevyttä huumoria. Ei olisi menestynyt koskaan Suomessa. Täällä kun yli 85% väestä on totisia jurpoja ja ottavat kaiken toisen sanoman huumorinkin veetuiluna.
Dolly oli ihana!