AJONEUVOVERO, miten pystyy maksamaan
En pysty maksamaan mistään, olen käynyt suomipistefiissä, traficompistefiissä ja omapostifiissä.
Auttakaa, miten saan vanhan autoni ajoneuvoverolaskut ja mistä ne saa näkyviin, että pystyisi verkkopankista sitten maksamaan?
Auto pitäisi katsastaa, ajolupa menee, korot kasvavat, kohta varmaan ulosotossa. Vaan kukaan ei neuvo, miten pitää toimia. Onko täällä ketään, joka osaa tämän homman neuvoa?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sitten lähettää paperisena kun maksu on myöhässä. Ja se on sitten ajokielto kunnes maksat.
Ei lähetä, vasta siinä vaiheessa kun menee ulosottoon, niin tulee ehkä paperipostia. Autoverosta ei tule muistutuksia eikä huomautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sähköpostiin pitäisi tulla viesti että Suomi.fi:n on tullut viesti, jossa sitten ohjeistetaan mihin instanssiin pitää kirjautua että saa sen ilmoitetun asian hoidettua? Suomi.f:n viestit eivät sisällä mitään kirjautumislinkkejä tai ohjaa suoraan toiselle sivustolle, vaan kirjautuminen tehdään sitten erikseen siinä instanssissa mitä viestissä ilmoitetaan.
Pitäisi, mutta tässä tapauksessa meidän laskua ei ollut suomi.fi:ssa olemassa. Eikä missään muuallakaan.
Ei ne laskut tulekaan suomi.fi.n vain tieto siitä että sinulle on viesti esim.verottajalta,työmarkkinatorista tai vaikka juuri Traficomilta.Tyhmä systeemihän tämä on .joudut ensin kirjautuun sinne pirun suomi.fi.hin että tiedät mistä sulle on viesti tai esim.lasku tullut-Sitten kirjaudut uudelleen sinne palvelun tuottajan sivulle että pääset lukemaan viestintä maksamaan laskun.Jonku elämästä vieraantuneet inssin älyväläys kait tämäkin on.
Sähköpostiviestissä näkyy lähettäjän nimi eikä ole pakko mennä Suomi.fi:n kautta.
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trafin sivulta näet. Siis osoitteesta traficom.fi
Traficomin sivuilta ei näe laskuja.
Trafin sivuilta nimenomaan näkee laskun määrän. Itse maksan aina samantein, kun otan autoni käyttöön. Varmasti pitää tieto paikkansa ettehän te nyt eti asioita voi nähdä sivuillanne kuin minä. Tuskin mulle trafi on omaa sivua luonut?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trafin sivulta näet. Siis osoitteesta traficom.fi
Traficomin sivuilta ei näe laskuja.
Trafin sivuilta nimenomaan näkee laskun määrän. Itse maksan aina samantein, kun otan autoni käyttöön. Varmasti pitää tieto paikkansa ettehän te nyt eti asioita voi nähdä sivuillanne kuin minä. Tuskin mulle trafi on omaa sivua luonut?
Ja sitä kautta se kannattaakin maksaa, kun näkee ajantasaisen summan ja mahdolliset viivästyskorot. Auto on käyttökiellossa, jos veroa on maksamatta senttikin, joten kannattaa olla tarkkana.
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.traficom.fi/fi/autoilijat/ajoneuvon-verotus/ajoneuvovero
Vaatii tuonne sissänkirjautumisen ja suomi.fi pakkopaskan hyväksymisen. Helvetti että vihaan tätä "modernia digi-aikaa".
Kirjaudu sinne Suomi.fi, katso saapuneet viestit ja ota sieltä samalla asetuksista paperiposti käyttöön. On vuoden voimassa, sitten tehtävä sama uudestaan.
KIITOS, SINÄ IHANA IHMINEN!!!
Suomi.fi-sivustolta kirjautumisen jälkeen Viestit (ylhäältä) ja sieltä sitten löytyi se täydellisesti kadonnut ajoneuvoverolappu korkojen kera - autoni käyttökiellossa!!! - ja laskuni korkojen kera. VIIMEINKIN PÄÄSEN MAKSAMAAN LASKUN, KUN SE VIIMEINKIN LÖYTYI!
SINÄ IHANA SUPERIHMINEN, KIITOS!!! Poistin asetuksista itseni sieltä viesteistä pois yhtä täppää painamalla. Nyt suomipistefii kiusaa minua ilmeisesti seuraavan kerran sen jälkeen, kun teen veroilmoitukseni eli ensi keväänä 2027.
Kiitos te kaikki aktiiviset - teette täällä korvaamatonta vapaaehtoistyötä osallistumalla keskusteluun! Yli kolmen tunnin jälkeen lähden nyt laittamaan itselleni lämpimän aterian. Elämä hymyilee taas! - Ai niin, se lasku pitää muistaa maksaa myös...
Muistutuksena vielä:
veropistefiin ja traficompistefiin sivustoilta ei löytynyt maksamiseen vaadittavia tietoja, vaan ainoa sivusto, joka toimi kuten piti, oli suomipistefiin sivuston viestiosio,
Muistakaa, ihmiset, käydä viestiosion asetuksissa painamassa painiketta, jotta saatte paperipostin kotiin taas alle vuodeksi eteenpäin.
Vain niin voi välttää ylimääräiset perintäkulut.
Olisko syynä se, että sun lasku oli jo mennyt vanhaksi ja auto ajokieltoon, niin siksi ei löytynyt enää sieltä trafista? Kyllä sen pitäisi löytyä sieltä kun se maksetaan ajoissa. Itse käyn nykyään maksamassa suoraan sen kautta.
Ja tosiaan Suomi.fi viestit, niin sinne pitäisi tulla ne laskut, selaa sitä listaa alaspäin, jos ei heti löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sähköpostiin pitäisi tulla viesti että Suomi.fi:n on tullut viesti, jossa sitten ohjeistetaan mihin instanssiin pitää kirjautua että saa sen ilmoitetun asian hoidettua? Suomi.f:n viestit eivät sisällä mitään kirjautumislinkkejä tai ohjaa suoraan toiselle sivustolle, vaan kirjautuminen tehdään sitten erikseen siinä instanssissa mitä viestissä ilmoitetaan.
Pitäisi, mutta tässä tapauksessa meidän laskua ei ollut suomi.fi:ssa olemassa. Eikä missään muuallakaan.
Niin. Eihän se itse lasku olekaan missään vaiheessa siellä Suomi.fi:ssä, vaan sinne tulee vain ilmoitus/tieto/viesti missä instanssissa se lasku odottaa maksamista ja johon pitää erikseen kirjautua saadakseen sen laskun siellä hoidettua. Näin sen ainakin kuuluisi toimia. Suomi.fi on pelkkä ilmoituspalvelu ja välikäsi. Sähkäpostiin pitäisi sitten tulla tieto siitä kun Suomi.fi:n on tullut jokin viesti.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.traficom.fi/fi/autoilijat/ajoneuvon-verotus/ajoneuvovero
Vaatii tuonne sissänkirjautumisen ja suomi.fi pakkopaskan hyväksymisen. Helvetti että vihaan tätä "modernia digi-aikaa".
Kirjaudu sinne Suomi.fi, katso saapuneet viestit ja ota sieltä samalla asetuksista paperiposti käyttöön. On vuoden voimassa, sitten tehtävä sama uudestaan.
KIITOS, SINÄ IHANA IHMINEN!!!
Suomi.fi-sivustolta kirjautumisen jälkeen Viestit (ylhäältä) ja sieltä sitten löytyi se täydellisesti kadonnut ajoneuvoverolappu korkojen kera - autoni käyttökiellossa!!! - ja laskuni korkojen kera. VIIMEINKIN PÄÄSEN MAKSAMAAN LASKUN, KUN SE VIIMEINKIN LÖYTYI!
SINÄ IHANA SUPERIHMINEN, KIITOS!!! Poistin asetuksista itseni sieltä viesteistä pois yhtä täppää painamalla. Nyt suomipistefii kiusaa minua ilmeisesti seuraavan kerran sen jälkeen, kun teen veroilmoitukseni eli ensi keväänä 2027.
Kiitos te kaikki aktiiviset - teette täällä korvaamatonta vapaaehtoistyötä osallistumalla keskusteluun! Yli kolmen tunnin jälkeen lähden nyt laittamaan itselleni lämpimän aterian. Elämä hymyilee taas! - Ai niin, se lasku pitää muistaa maksaa myös...
Muistutuksena vielä:
veropistefiin ja traficompistefiin sivustoilta ei löytynyt maksamiseen vaadittavia tietoja, vaan ainoa sivusto, joka toimi kuten piti, oli suomipistefiin sivuston viestiosio,
Muistakaa, ihmiset, käydä viestiosion asetuksissa painamassa painiketta, jotta saatte paperipostin kotiin taas alle vuodeksi eteenpäin.
Vain niin voi välttää ylimääräiset perintäkulut.
Olisko syynä se, että sun lasku oli jo mennyt vanhaksi ja auto ajokieltoon, niin siksi ei löytynyt enää sieltä trafista? Kyllä sen pitäisi löytyä sieltä kun se maksetaan ajoissa. Itse käyn nykyään maksamassa suoraan sen kautta.
Ja tosiaan Suomi.fi viestit, niin sinne pitäisi tulla ne laskut, selaa sitä listaa alaspäin, jos ei heti löydy.
Löytyy Traficomista vaikka olisi "mennyt vanhaksi".
Kyllä se minun lasku löytyi vain ja ainoastaan suomipistefiin viestiosiosta ja sieltä nimenomaan laskuna, sieltä sen sitten tulostin.
Onnellisten ihmisten maassa pitää olla maailman paras mielikuvitus, että selviää kansalaisvelvoitteistaan. Aikaa elämästäni yhtden laskun etsimiseen meni yli 3 h.
Puolestaan omapostipistefiissä oli maksamattomana, muka, jätefirman huhtikuinen lasku ja traficomin toukokuinen lasku maksamattomana, muka. Ne sai sieltä täpällä poistettua maksamattomista maksettu tilaan, jonne jäivät. Ne laskut olivat tulleet paperisina kirjeinä postilaatikkoon. Laitan päivän kirjanpidon iltaisin siniseen avainlippuruutuvihkoon. -Tehkää, ihmiset, niin! Ei tätä Suomen arkea voi muuten pyörittää. Kaikki pitää käsin ja paperilla dokumentoida.
Hommaa invakortti, ei ajoneuvoveroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2030 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti ensimmäisellä googlehaulla tulee tämä linkki:
https://traficom.fi/fi/autoilijat/ajoneuvon-verotus/tarkista-ja-maksa-a…
Kaikilla suomalaisilal ei ole nettiä. Muten vanhukset pärjää joilla on auto eikä nettiä?
Kaikesta päätellen sulla on netti käytössä.
Ihan hyvin mun äiti on pärjännyt. Kun ei ole koskaan kirjautunut noihin asiointipalveluihin, postit tulee edelleen paperisena.
En tiedä, eivätkö eläkeläiset enää tee veroilmoitusta. Miten on äitisi pärjännyt? Mulla kaikki ongelmat alkoivat veroilmoituksen tekemisestä netissä - niin helppoa - vaan mihin se sitten on johtanutkaan.
Ei kai kukaan enää tee veroilmoitusta. Tiedothan on valmiina esitäytetyllä. Sen mun äitini saa ihan paperisena ja se ei mitään korjauksia normaalisti kaipaa. Kotitalousvähennyksen sitten ilmoittaa lomakkeella. Ei mitään ongelmia.
Kannattaa tarkistaa se esitäytetty. Ei siinä ole kaikkia vähennyksiä etukäteen merkitty ja jos niitä ei itse ilmoita, vähennys jää saamatta.
Kyllä siinä on ne pelkkää eläkettä saavan vähennykset ihan valmiina viranpuolesta laskettuna, paitsi se kotitalousvähennys, jonka jo mainitsin. Ja totta kai se tarkistetaan, mutta jos kaikki on ok, ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ei edes palauttaa sitä ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
On tämä käsittämätöntä ettei tule paperista selkeää laskua. Onko tämä enää moderni sivistysvaltio?
Mitä modernia on paperilaskussa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minun lasku löytyi vain ja ainoastaan suomipistefiin viestiosiosta ja sieltä nimenomaan laskuna, sieltä sen sitten tulostin.
Onnellisten ihmisten maassa pitää olla maailman paras mielikuvitus, että selviää kansalaisvelvoitteistaan. Aikaa elämästäni yhtden laskun etsimiseen meni yli 3 h.
Puolestaan omapostipistefiissä oli maksamattomana, muka, jätefirman huhtikuinen lasku ja traficomin toukokuinen lasku maksamattomana, muka. Ne sai sieltä täpällä poistettua maksamattomista maksettu tilaan, jonne jäivät. Ne laskut olivat tulleet paperisina kirjeinä postilaatikkoon. Laitan päivän kirjanpidon iltaisin siniseen avainlippuruutuvihkoon. -Tehkää, ihmiset, niin! Ei tätä Suomen arkea voi muuten pyörittää. Kaikki pitää käsin ja paperilla dokumentoida.
Jos olet maksanut alkuperäisellä laskulla, niin sulla on sitten viivästyskorot maksamatta ja auto on edelleen käyttökiellossa.
Edunvalvonta voi maksaa tililtäsi sen.