Vakuutusyhtiön "kotitarkastus"?
Osaisiko joku kertoa mikä tämä vakuutusyhtiön tyrkyttämä " kodin kunnossapitosuunnitelma" on? Siihen liittyy jonkun Anticimex nimisen firman käynti ja se "antaa hyödyllisiä vinkkejä talon kunnossapitoon". What is the point? Asun omakotitalossa, joka ei ole ihan uusi mutta ei ikivanhakaan. Olen rempannut jonkin verran, mutta en oikeastaan viitsi tehdä kalliita remontteja syystä, etten usko saavani myyntitilanteessa niihin tuhlattuja rahoja takaisin. Suomessa harjoitettu vanhojen talojen mustamaalaus takaa sen! Ikää on sen verran, että tämä asumistaso riittää minulle odotettavissa olevaan elinaikaan suhteutettuna.
Kiinteistövakuutus ei ole kovin kallis tämän ikäisessä talossa, vaikka talo sjaitsee kasvukeskuksessa omalla tontilla. Onko "talotarkastus" vain keino markkinoida lisäpalveluita tai nostaa vakuutushintaa, sillä vakuutusyhtiöllä täytyy olla joku oma intressi näiden tekemiseen. Kokemuksia? Onko näistä minulle hyötyä vaiko pelkästään vakuutusyhtiölle?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Eikö anticimex ole tuholaisten torjunta yritys.
Jos on Etelä-Suomessa niin normaali kartoitus onko kirppuja, luteita, täitä.
Minä käytin tuon hyödyn kun vakuutusyhtiö sitä tarjosi ilmaiseksi. Kävivät läpi märkätilat, katon jne. Sain pari huoltosuositusta, jotka ihan aiheesta ja jotka eivät olisi tulleet muuten mieleenkään. Sain myös palautetta esim. märkätilojen rakentamisesta (rakennettu 2003) ja kunnosta. Hyvä palaute oli huojentavaa kuulla. Lopuksi vielä kuntoraportti kuvineen. Minusta oli pelkästään hyvä juttu. Kuntoraportti on ihan hyvä tuki vaikka myyntitilanteessa, varsinkin kun lisää siihen myöhemmin tehdyt toimenpiteet. Ei se mikään virallinen kuntotarkastus tietenkään ole, mutta onhan silläkin merkitystä.
Tottakai tarkastuksella on vakuutusyhtiöllekin on merkitystä, vaikka ymmärtääkseni tarkastuksen lopputulos ei sinne tiedoksi menekään. Pienentäähän huollettu kiinteistö ainakin jonkin verran mahdollisuutta vahinkotapahtumiin. Edellyttäen tietysti, että on tehnyt huomautettavat korjaukset/huoltotoimenpiteet.
Käyttäisin ilman muuta uudelleen hyödyksi, jos nykyinen vakuutusyhtiö sitä tarjoaisi.
Eikö anticimex ole tuholaisten torjunta yritys.