Miksiköhän tummanvaaleille hiuksille on monissa kielissä niin ruma nimi?
Esim.
Maantienharmaa
Dishwasher blond
Mousy brown
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "tummanvaalea"? Ihminen on joko tummahiuksinen tai vaaleahiuksinen. Ruskea-, vaaleanruskea- ja mustahiuksiset ovat kaikki tummahiuksisia.
Ei minä ole tummahiuksinen. Minulla vaaleanruskeat hiukset. Tummaksi ei tätä tukkaa voi parhaalla tahdollakaan kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dark blond
Sandy blond
Honey blond
Ash dark blond
Onhan noita nätimpiäkin ilmaisuja. Ei ole pakko käyttää mitään dirty blondia.
Joo on on mutta esim Suomessa kaikki puhuu koko ajan maantienharmaasta. Myös monissa muissa maissa on sama ilmiö, mutta en muista heidän termejä, kun en osaa kyseisiä kieliä.
Kenellä edes on maantien väriset hiukset?
Niinpä. Nämäkin hiukset näyttävät keskiruskeilta. Ei maantien harmaalta.
Minulla on just tuon väriset ja kyllä, ne ovat maantienväriset!
Ei maantien ole tuon värinen. Ei sinne päinkään.
Saako vihreäsilmänen tummatukka sanoa: ootte kauniita! Tykkään kylmistä sävyistä; maantieharmaa sopii hyvin harmaisiin ja sinisiin silmiin :)
Vierailija kirjoitti:
Saako luonnollisia afrikkalaisia hiuksia kantavaa kutsua kikkarapääksi? Siltähän se kuitenkin näyttää.
Ei tietenkään saa, vain valkoihoisia saa luonnehtia negatiivisin piirtein.
Vierailija kirjoitti:
Rasismia. Kas kun valkoisia saa loukaya, halventaa, kiusata ja syrjiä sillä ajatuksella, että vähemmistöllä on oikeus toimia niin. Paitsi että globaalisti valkoisia on n. 8-10%. 🙄
Niinpä. On aivan umpipimeää kutsua vähemmistöiksi afrikkalaisia, joita on yli miljardi ja lähi-itäläisiä, joita on satoja miljoonia. Valkoiset ovat kovaa vauhtia häviämässä. Ehkä ihan oikeinkin meille, kun emme edes tajua suojella itseämme. Mutta kun ihmisoikeudet ja lisää matulaisia Eurooppaan. Niin pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Tummahiuksinen tai tummanvaalea. Voittaa blondin aina 100-0 ulkonäöllisesti.
Jeps. En ymmärrä sitä kauneusihannetta, jossa jonain "komeimpana/kauneimpana" ihmistyyppinä maailmassa pidettäisiin jotain Vaahteranmäen Eemeli -tyyppistä valkoiset hiukset-siniset silmät -yhdistelmää.
Näyttää lähinnä koomiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiksi maantienharmaa tukka on kommunalfärgat, tanskaksi kommunefarvet tai leverpostejsfarvet. Ei yhtään sen mairittelevampaa niissäkään kielissä: kunnallisen maksamakkaran väriset hiukset!
Tai sitten ihan vaan askblond tai mörkblond.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dark blond
Sandy blond
Honey blond
Ash dark blond
Joo on on mutta esim Suomessa kaikki puhuu koko ajan maantienharmaasta. Myös monissa muissa maissa on sama ilmiö, mutta en muista heidän termejä, kun en osaa kyseisiä kieliä.
Niinpä. Nämäkin hiukset näyttävät keskiruskeilta. Ei maantien harmaalta.
Eivätkä ole, vaan ruskeat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "tummanvaalea"? Ihminen on joko tummahiuksinen tai vaaleahiuksinen. Ruskea-, vaaleanruskea- ja mustahiuksiset ovat kaikki tummahiuksisia.
Ei minä ole tummahiuksinen. Minulla vaaleanruskeat hiukset. Tummaksi ei tätä tukkaa voi parhaalla tahdollakaan kutsua.
Vain blondit on vaaleahiuksisia.
Vierailija kirjoitti:
Saako vihreäsilmänen tummatukka sanoa: ootte kauniita! Tykkään kylmistä sävyistä; maantieharmaa sopii hyvin harmaisiin ja sinisiin silmiin :)
Ei tietenkään saa, se on razizmia maailman yli miljardia mustaa ihmistä kohtaan, stana. Valkoinen rotu saa luvan kadota maan pinnalta ja mieluiten mahdollisimman pian, meitä on onneksi enää 8% maapallon väestöstä ja olemme tehokkaasti pilanneet jo Euroopankin, joten kohta meistä on muisto vain. Ja vihervassarit taputtavat sairaita verisiä käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, että Ruotsissa tästä tukasta puhutaan rotanvärisenä?
Puhutaan han Suomessakin hiirenharmaasta.
Rotta on huomattavasti inhotumpi eläin kuin hiiri.
Koska kyseinen sävy on helppo blondata ja värjätä haluamakseen. Negatiivinen mielikuva lisää kiinnostusta värjäykseen ja näin taas kosmetiikkateollisuudelle on kysyntään, kun pitää ylläpitää uutta sävyä. Eipä jotain mustaa tukkaa noin vaan blondata.
Eikös maantienharmaa ole vain se yksi tylsä väri. Tumman vaaleita sävyjä on muitakin kuin maantienharmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain blondit on vaaleahiuksisia.
Kyllä mun hiukset on vaaleat. Näin vaalean ruskeita hiuksia ei ole kukaan koskaan kutsunut tummiksi. Jos katoaisin, niin vaaleahiuksisena minua etsittäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, että Ruotsissa tästä tukasta puhutaan rotanvärisenä?
Puhutaan han Suomessakin hiirenharmaasta.
Rotta on huomattavasti inhotumpi eläin kuin hiiri.
Mikään pakko ei ole puhua yhdestäkään hiusväristä rumasti. Löytyy ihan asiallisiakin ilmaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Ap on paskanruskea Henna
Ap. Helvetin tyhmä aloitus. !!!!!!!!!!!!!
Äitini sanoi aina nätisti, että minulla on hasselpähkinän väriset hiukset. Tummanvaaleaan tukkaan kun tulee helposti raitoja auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dark blond
Sandy blond
Honey blond
Ash dark blond
Ei kenelläkään. Todella typerä ilmaisu. Samoin kuin korkeat poskipäät.
Loukkaus, että sanotaan, että on korkeat poskipäät? :D Päinvastoinhan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummahiuksinen tai tummanvaalea. Voittaa blondin aina 100-0 ulkonäöllisesti.
Jeps. En ymmärrä sitä kauneusihannetta, jossa jonain "komeimpana/kauneimpana" ihmistyyppinä maailmassa pidettäisiin jotain Vaahteranmäen Eemeli -tyyppistä valkoiset hiukset-siniset silmät -yhdistelmää.
Näyttää lähinnä koomiselta.
Ihmiskunta vaistomaisesti pyrkii mahdollisimman vaaleaan ulkonäköön.