Mikä on sun kynnyskysymys seuraavissa eduskuntavaaleissa kun valitset puoluetta/ehdokasta?
Eli mikä on tärkein asia joka vaikuttaa sinun äänestyskäyttäytymiseen?
Kommentit (114)
Talous ja turvallisuus. Talouden tasapainottaminen ja sisäinen turvallisuus kansalaisille. Myös puolustukseen satsaaminen. Sosiaalitukien pienennys, vaadittava kaikilta oman elämänsä vastuun ottoa, eikö odottaa, että tuet olisi joku saavutettu tulo. Eiköhän me olla tarpeeksi sohvailijoita jo elätetty veroillamme.
Siksi ääni perussuomalaisille.
Ei saa olla viherpunikki eikä RKP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaa.han m .uutto. Äänestän puoluetta, joka lupaa suitsia sitä. Eli ps saanee ääneni.
Mä en voi sietää sitä kun niitä ulkkiksia on täällä jo liikaa!
ne puhuu siitä mutta eivät tee asialle mitään
Persut, tyhmien ja yksinkertaisten ressukoiden valinta.
Kommunismi on sairaus kiusaavat ja nöyryyttävät meitä Suomalaisia.
En äänestä persuja tai persujen kanssa veljeileviä.
Asiallinen ja kunnioittava puhe muista ihmisistä.
Vaadin kaikkien kynnysten poistamista. Ne vaikeuttavat valumistani. Sekin sattuu kun rullaa munillaan ja törmää kynnykseen. Kynnykset pois.
Kukaan ei tällähetkellä aja niitä asioita, mitkä ovat minulle tärkeitä. ALV:n poisto on tärkein, sitten pienyrittäjien verotus- ja vakuutusmaksujen kohtuullistaminen sekä maaseudun kulkuyhteyksistä huolehtiminen.
Verotuksen alentaminen, ääneni taattu. Koska sitä rahaa vaan on turha jakaa jokaiselle, joka sitä vaatii. Se valitusvirsi ei lakkaa koskaan.
Pidättäytyminen uusista sosiaaliturvan leikkauksista, varsinkin sairaseläkkeiden. En hyväksy Suomeen mitään sosiaalidarwinistisia ajatusmalleja ja jakoviivoja joissa aletaan karsinoimaan että ainoastaan nuo saavat selviytyä ja noiden ei tarvitse selviytyä. Että nuo toiset ovat ihmispaskaa jonka saa kaapia lapiolla pois ja ainoastaan nuo minun suosikkini saavat pärjätä. Tätä en tänne huoli ja se sulkee pois kaikki äärioikeistolaiset puolueet, kuten kokoomuksen, perussuomalaiset, RKP:n, kristilliset ja keskustan.
Vierailija kirjoitti:
Pidättäytyminen uusista sosiaaliturvan leikkauksista, varsinkin sairaseläkkeiden. En hyväksy Suomeen mitään sosiaalidarwinistisia ajatusmalleja ja jakoviivoja joissa aletaan karsinoimaan että ainoastaan nuo saavat selviytyä ja noiden ei tarvitse selviytyä. Että nuo toiset ovat ihmispaskaa jonka saa kaapia lapiolla pois ja ainoastaan nuo minun suosikkini saavat pärjätä. Tätä en tänne huoli ja se sulkee pois kaikki äärioikeistolaiset puolueet, kuten kokoomuksen, perussuomalaiset, RKP:n, kristilliset ja keskustan.
Hyvin sanottu. Olen samaa mieltä.
Järjettömän mamutuksen pysäyttäminen. Kaikki muut ovat toisarvoisia asioita. Kohtalonkysymys Suomelle ja suomalaisille.
Orpo vassari vih, aivokapasiteetti kun ei saa maahanmuut kuriin.Rantasella oikea ote ollut kovaa vääntöä näiden suitsinnassa.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä persuja tai persujen kanssa veljeileviä.
Paras paikka näille ovat piikkilankaleirit ja tiilirakennukset joihin voi päästää sisälle semmoista jännää kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaa.han m .uutto. Äänestän puoluetta, joka lupaa suitsia sitä. Eli ps saanee ääneni.
Mä en voi sietää sitä kun niitä ulkkiksia on täällä jo liikaa!
No mutta katukuvahan on aivan silminnähden kansainvälistynyt parin viime vuoden aikana.
Varmasti ne Sannan ja tytteleiden maahan kutsumat 100 000 perheenjäsentä kehitysmaista jossain näkyvät. Jotkut näyttää kuvittelevan, että huonot lakimuutokset eivät vaikuttaisi mihinkään.
Viime kaudella tehty Sanna Marinin (sd.) hallituksen uudistus koskien kolmansista maista tulevia opiskelijoita ja heidän perheenjäseniä on johtanut mittaviin ongelmiin. Tulijoiden määrä kasvoi runsaasti, kun vuonna 2022 voimaan tulleella lakimuutoksella helpotettiin heidän pääsyään Suomeen. Migrin mukaan opiskelijoiden perheenjäsenet jättivät viime vuonna ennätykselliset 23 831 ensimmäisiä olesk elulupahakemuksia. Vuonna 2024 hakemuksia oli 23 701.
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta. Siihen kun eduskunnassa voidaan vaikuttaa.
Täällä meilläkin on parhaillaan voimassa Riikka Purran hinnat, 2,20 per litra! Purran euron pentzaa 2 yhden hinnalla tarjouksessa!
Minun ääneni saa puolue
- jolla on konkreettisia ja realistisia ehdotuksia, miten saadaan muitakin kuin laskennallisia työpaikkoja ja jotka ymmärtävät, että työntekijöilläkin on arvo ja palkalla pitää tulla toimeen
Ja ehdokas
- jonka kampanja perustuu omiin tavoitteisiin ja keinoihin eikä muiden puolueiden ja ehdokkaiden mustamaalaamiseen
Ei ole sdp, vihreät, kd, vasemmistoliitto tai rkp. Jäljelle jääneistä jonkin valitsen.
Vierailija kirjoitti:
Minun ääneni saa puolue
- jolla on konkreettisia ja realistisia ehdotuksia, miten saadaan muitakin kuin laskennallisia työpaikkoja ja jotka ymmärtävät, että työntekijöilläkin on arvo ja palkalla pitää tulla toimeen
Ja ehdokas
- jonka kampanja perustuu omiin tavoitteisiin ja keinoihin eikä muiden puolueiden ja ehdokkaiden mustamaalaamiseen
Tämähän sulkee sitten äärioikeiston kuten kokoomuksen ja persut pois.
Hyvin mahdollista.