Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sun kynnyskysymys seuraavissa eduskuntavaaleissa kun valitset puoluetta/ehdokasta?

Vierailija
24.08.2026 |

Eli mikä on tärkein asia joka vaikuttaa sinun äänestyskäyttäytymiseen?

Kommentit (279)

Vierailija
201/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteon kannattavuus. Tähän ei ole yhtään hyvää avausta toistaiseksi. 

Vierailija
202/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueita,eikä heidän ehdokkaita tarvita lainkaan, riittää kun eekoo nimeää hallituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksilö ei voi eduskunnassa vaikuttaa yhtään mihinkään, rankkaan ensimmäisenä pois kaksi puoluetta, jotta ainakaan en lisää niiden kannatusta. Sen jälkeen voidaan lähteä miettimään, minkälaisella sisällöllä loput puolueet lähtevät vaaleihin ja lopulta, mitä niillä yksilöillä on annettavana (vaikkei heillä edelleenkään 200 edustajan joukossa ole vaikutusta).

Vierailija
204/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minullakin on maa h an muut to. Olen ope pk-seudulta ja jokseenkin kaiken päivittäisen ongelman ja lisäkuormituksen syy on tuo. Ja ei kai se ihme ole, kun 10 vuodessa kolmasosa oppilaista on muuttunut tulijoiksi ja vieläkin vain leikitään että he oppivat tai edes haluaisivat oppia samat asiat ja samoilla resursseilla kuin kantikset. Tilastot puhuvat kyllä puolestaan. Lisäksi tämä muutos on pysyvä, se muuttaa maamme kulttuuria ja osaamistasoa ja tulee ns. lävähtämään tuulettimeen ja kovaa.

Myös talous on minulle tarkeää ja sitä kautta hyvinvointivaltion säilyminen. Sekä maanpuolustus. Ikävä kyllä tuo sama juurisyy heikentää näitäkin. Tilasto ei ole röössisti.

Kenelläkään opettajalla ei ole noin huono kirjoitustaito 😂

Taidat korkeintaan opettaa propagandan levittämistä persujen trollitehtaassa.

Ihan riittävän hyvää teksti oli myös kieliopillisesti, sisältö puhdasta faktaa. Miksi muuten puutuit johonkin kieliopillisiin lillukanvarsiin, mutta et itse kyennyt esittämään yhden yhtä vasta-argumenttia?

Jaa, onko hän myynyt kaikki pilkut välitunnilla? 😄

Ja tuo sama kirjoittaja on täällä usein, ja käyttää noita samoja itse keksimiään sanoja.

Nyt on kuulkaas jo kouluvuosi alkanut, eli oikeat opettajat on töissä.

Arvaa mitä mä luulen? Tällä palstalla päivystää yksittäinen fanaattinen vihervassu, joka yrittää ärhäkkäästi levittää persuvihaansa toinen toistaan typerimmillä ja epäiskottavimmilla argumentellaan. Ihan oikeesti, ei kukaan ole niin tyhmä että kommenttisi menisi läpi. Ette ole vielä onnistuneet romuttamaan tätä maata niin pahasti kuin mistä unelmoitte :D

Vierailija
205/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä SDP,VIH,VAS,RKP ehdokasta.

Vierailija
206/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynnys on ehdottomasti maahan muuttokanta, eli pitää olla erittäin kriittinen.

Juu juu, ei mitään merkitystä taloudella tai työllisyydellä.

Juuri tuon takia persuja ei kannata äänestää.

Vierailija
207/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaa.han m .uutto. Äänestän puoluetta, joka lupaa suitsia sitä. Eli ps saanee ääneni.

Mä en voi sietää sitä kun niitä ulkkiksia on täällä jo liikaa!

ne puhuu siitä mutta eivät tee asialle mitään

Huomaa ettet seuraa eduskunnassa työskentelyä,olet sellainen MUTU(musta tuntuu) kuten moni muukin

Vierailija
208/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti. Taloudella ja työllisyydellä on erittäin vahva kytkös mmuuttoon. 

Vierailija
209/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 8-miljardin leikkaus valtion menoihin,humanitäärisen menot nollaan,kehitysapu nollaan,sellaista.

Vierailija
210/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden tulo nollaan ja tehopalautukset kotimaihinsa,menobudjetti kohentuu kuin itsestään,näihin palaa vuositasolla erinäiset miljardit veronmaksajien rahaa.

Vierailija
211/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaa.han m .uutto. Äänestän puoluetta, joka lupaa suitsia sitä. Eli ps saanee ääneni.

Mä en voi sietää sitä kun niitä ulkkiksia on täällä jo liikaa!

ne puhuu siitä mutta eivät tee asialle mitään

Huomaa ettet seuraa eduskunnassa työskentelyä,olet sellainen MUTU(musta tuntuu) kuten moni muukin

Hyvin sanottu. Edes hiukan syvempi tutustuminen asioihin tekisi hyvää monelle.

Vierailija
212/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minullakin on maa h an muut to. Olen ope pk-seudulta ja jokseenkin kaiken päivittäisen ongelman ja lisäkuormituksen syy on tuo. Ja ei kai se ihme ole, kun 10 vuodessa kolmasosa oppilaista on muuttunut tulijoiksi ja vieläkin vain leikitään että he oppivat tai edes haluaisivat oppia samat asiat ja samoilla resursseilla kuin kantikset. Tilastot puhuvat kyllä puolestaan. Lisäksi tämä muutos on pysyvä, se muuttaa maamme kulttuuria ja osaamistasoa ja tulee ns. lävähtämään tuulettimeen ja kovaa.

Myös talous on minulle tarkeää ja sitä kautta hyvinvointivaltion säilyminen. Sekä maanpuolustus. Ikävä kyllä tuo sama juurisyy heikentää näitäkin. Tilasto ei ole röössisti.

Kenelläkään opettajalla ei ole noin huono kirjoitustaito 😂

Taidat korkeintaan opettaa propagandan levittämistä persujen trollitehtaassa.

Ihan riittävän hyvää teksti oli myös kieliopillisesti, sisältö puhdasta faktaa. Miksi muuten puutuit johonkin kieliopillisiin lillukanvarsiin, mutta et itse kyennyt esittämään yhden yhtä vasta-argumenttia?

Jaa, onko hän myynyt kaikki pilkut välitunnilla? 😄

Ja tuo sama kirjoittaja on täällä usein, ja käyttää noita samoja itse keksimiään sanoja.

Nyt on kuulkaas jo kouluvuosi alkanut, eli oikeat opettajat on töissä.

Arvaa mitä mä luulen? Tällä palstalla päivystää yksittäinen fanaattinen vihervassu, joka yrittää ärhäkkäästi levittää persuvihaansa toinen toistaan typerimmillä ja epäiskottavimmilla argumentellaan. Ihan oikeesti, ei kukaan ole niin tyhmä että kommenttisi menisi läpi. Ette ole vielä onnistuneet romuttamaan tätä maata niin pahasti kuin mistä unelmoitte :D

Hassua jotenkin, että takerrutaan "yksittäiseen fanaattiseen vihervassuun" kun fanaattisia perssejä tuntuu muuten olevan kaikki ketjut täynnä. 

Vierailija
213/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti. Taloudella ja työllisyydellä on erittäin vahva kytkös mmuuttoon. 

Luuletko vasemmistolaisen ymmärtävän Syy-Seuraus tapahtumia.Sannan tilaamat yli satatuhatta aasian kehitysmaalaista maksaa ja paljon.

Vierailija
214/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttajat edelleen.

Vierailija
215/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahanmuuton kiristykset ukrainalaisten kotiutusten aloittaminen vankiloiden olojen tiukennukset ja tpkielitaidottomien maastapoisto.

Hyvä. 

Vierailija
216/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko vasemmistolaisen ymmärtävän Syy-Seuraus tapahtumia.Sannan tilaamat yli satatuhatta aasian kehitysmaalaista maksaa ja paljon.

Kyllä mä haluan uskoa, että ihmisillä on sellainen perusjärki ja kyky loogiseen päättelyyn poliittisesta katsantokannasta riippumatta. Joskus usko on kovilla.

Vierailija
217/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous tasapainoon. Maa.han.muut.to seis. Sisäinen turvallisuus palautettava. Ulkoiseen turvallisuuteen panostettava, kuten nytkin. Sosiaalituet vastikkeellisiksi. Yksilön otettava vastuu itsestään, eikä odottaa, että me muut edelleen elätämme heitä veroillamme. Hyysäys lopettava yhteiskunnassa Auktoriteetti palautettava kouluihin, sanktioita oppilaille tiukennettava. Palautettava tarkkikset. Ei missään tapauksessa veronkorotuksia 

Olemme nelihenkinen perhe, jossa kaikki käy töissä. Pojat 24 ja 26 veet. Kaikki perussuomalaisia.

Isäni, joka eläkkeellä aina äänestänyt demareita, mutta on tämän hallituksen aikana, todennut, että demarit ovat  seonneet, muuta eivät ole tehneet kuin räksyttäneet, jarruttanut hallituksen työtä välikysymyksineen. 

Suurin syy on se, että demarit jo etukäteen kieltäytyvät yhteistyöstä jonkin puolueen kanssa. Se ei ole demokratiaa, hän totesi, että demarit romuttavat demokraattisen valtion koko selkärangan. 

Totesi että aina, oli tilanne mikä tahansa on tehtävä yhteistyötä. Sitä koin on vedettävä yhtern hiileen kun on vaikeaa valtiolla.

Totesi, ettei ikinä enää äänestä demareita, eikä kokoomusta. 

"Taidan antaa ääneni perussuomalaisille, jotka tehneet hyvää työtä taloudessa, turvallisuudessa sekä torppoaavat maa.han.muut.toa". 

Kyllä olen ylpeä itsestäni, joka eläkepäivillään liki seittenkymppisenä teki voidaan ratkaisun.

Vierailija
218/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteon kannattavuus. Tähän ei ole yhtään hyvää avausta toistaiseksi. 

On kieltämättä hankala. Pienituloisten matala verotus aiheuttaa väkisinkin kireän progression eikä kannusta, kuten ei kannusta pienituloisten verotuksen korottaminenkaan. Puhumattakaan muista tuki-, maksu ja vähennyshimmeleistä ja niiden vaikutuksista nettotuloihin.

Vierailija
219/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen spämmiketju. No, vaalityötä on monenlaista. Maksetaanko teille vai onko tää   ihan harrastuspohjaista?

Vierailija
220/279 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous tasapainoon. Maa.han.muut.to seis. Sisäinen turvallisuus palautettava. Ulkoiseen turvallisuuteen panostettava, kuten nytkin. Sosiaalituet vastikkeellisiksi. Yksilön otettava vastuu itsestään, eikä odottaa, että me muut edelleen elätämme heitä veroillamme. Hyysäys lopettava yhteiskunnassa Auktoriteetti palautettava kouluihin, sanktioita oppilaille tiukennettava. Palautettava tarkkikset. Ei missään tapauksessa veronkorotuksia 

Olemme nelihenkinen perhe, jossa kaikki käy töissä. Pojat 24 ja 26 veet. Kaikki perussuomalaisia.

Isäni, joka eläkkeellä aina äänestänyt demareita, mutta on tämän hallituksen aikana, todennut, että demarit ovat  seonneet, muuta eivät ole tehneet kuin räksyttäneet, jarruttanut hallituksen työtä välikysymyksineen. 

Suurin syy on se, että demarit jo etukäteen kieltäytyvät yhteistyöstä jonkin puolueen kanssa. Se ei ole demokratiaa, hän totesi, että demarit romuttavat demokraattisen valtion koko selkärangan. 

Totesi että aina, oli tilanne mikä tahansa on tehtävä yhteistyötä. Sitä koin on vedettävä yhtern hiileen kun on vaikeaa valtiolla.

Totesi, ettei ikinä enää äänestä demareita, eikä kokoomusta. 

"Taidan antaa ääneni perussuomalaisille, jotka tehneet hyvää työtä taloudessa, turvallisuudessa sekä torppoaavat maa.han.muut.toa". 

Kyllä olen ylpeä itsestäni, joka eläkepäivillään liki seittenkymppisenä teki voidaan ratkaisun.

Mun vanhemmat on vielä työelämässä, jäävät parin vuoden päästä eläkkeelle ja samalla lailla ajattelevat kuin sinun isäsi.

Aina äänestäneet demareita, nyt jo pitkään sanoneet, etteivät enää.

Ovat ärsyytyneitä oppositioon, kun sieltä ei kuulu mitään muuta kuin huutelua, syytöksiä ja jarruttavat hallitustustyöskentelyä.

Vanhempani eivät kuulemma halua samanlaista hallitusta kuin edellinen oli, isäni sanoi, että se rahantuhlaus oli edesvastuutonta ja nyt maksamme siitä hintaa pitkälle tulevaisuuteen. 

Kokoomusta eivät kanssa halua äänestää. Sanoivat, että sen pitää olla oikeistopuolue, joka ymmärtää, miten tärkeää on saada talous tasapainoon, sekä sisäinen ja ulkoinen turvallisuus taattava. Taitavat äänestää perussuomalaisia, kuten minäkin.