Cooperin Testi! Paljon menee, ikä, sukupuoli?
Tänään lähen ite testaamaan, katsoo pysyykö juoksuna tai ees hölkkänä koko 12 min. Millasia tuloksia täällä vedellään ja mistä tietää mikä on hyvä tulos? :)
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
N44 ja 2100. Harrastan monipuolisesti liikuntaa ja juoksuakin tavoitteellisesti, mutta olen ilmeisesti harvinaisen lahjaton juoksija kun ei se tuosta parane millään 😭😂
Tuohan on kuitenkin hyvä. Luultavasti olen enemmän kestävyysjuoksija, tuo 1 min suht täysillä on rankka ja epämiellyttävää, kun ei ole nopea puristus, kuten vaikka 100 m
Mä juoksen cooperinkin 10 minuuttiin
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiarmeijan juttu. Ei nykyaikaa.
VO2 max -testi parempi. Mattojuoksu tai polkupyöräergometri.
Cooperin testi on parhaita ellei paras epäsuora testi mittaaman max hapenottokykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N44 ja 2100. Harrastan monipuolisesti liikuntaa ja juoksuakin tavoitteellisesti, mutta olen ilmeisesti harvinaisen lahjaton juoksija kun ei se tuosta parane millään 😭😂
Tuohan on kuitenkin hyvä. Luultavasti olen enemmän kestävyysjuoksija, tuo 1 min suht täysillä on rankka ja epämiellyttävää, kun ei ole nopea puristus, kuten vaikka 100 m
Siis 12 min :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiarmeijan juttu. Ei nykyaikaa.
VO2 max -testi parempi. Mattojuoksu tai polkupyöräergometri.
Cooperin testi on parhaita ellei paras epäsuora testi mittaaman max hapenottokykyä.
Kun se suoritetaan hyvin.
Juokseeko ihmiset tuota huvikseen? Minä olen viimeksi lukiossa juossut ja se juostiin jossakin epätasaisessa maastossa, poluilla, ylämäkiä oli ja välillä juuria ja käpyjä, ehkä ei kovin hyvä paikka ollut tuollaiseen tulosperusteiseen testiin.
Omaa tulosta en muista yhtään, hölkkäsin sen.
Vierailija kirjoitti:
Mä juoksen cooperinkin 10 minuuttiin
Muutat testin "coper"iksi :D
Siinä 12 minuutin korville menee Cooper.
Mä en pysty juoksemaan, kun refluksi ei oikein tykkää, mutta harrastan reippaita kävelyjä sellaisella 8:20-8:30 kilometrivauhdilla ja sen datan perusteella tekoäly arvioi, että 2200 metriä vois olla fiksulla vauhdinjaolla saavutettavissa. Voi olla liioittelua, mutta hyvä fiilis siitä silti tuli ja ikää 54 v.
4400m ja kokomatkan ihan jämäkkä stondis. M78
Armeijassa 3150m
Eipä ole sen jälkeen tullut kokeiltua. Fyysinen kunto on kyllä hyvä edelleen.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4200 meni 14v. poikana.
En usko.
Meni ja vähän ylikin. Jouduin autokolariin ja juoksut jäi.
Vierailija kirjoitti:
4200 meni 14v. poikana.
Oletko Lasse Viren?
Yli kuusikymppisenä ukkona joka en montaa juoksuaskelta ole kymmeneen viime vuoteen ottanut, tuskin edes jaksaisin juosta koko kahtatoista minuuttia. Voisin veikata, että joku 1600-1800 menisi, jos nyt en saisi sydänkohtausta kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
4400m ja kokomatkan ihan jämäkkä stondis. M78
Puppa 👴🏻
Vierailija kirjoitti:
12 min
Minulla ei mene kuin 6 minuuttia, olen siis nopeampi.
En usko.