Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat syksystä 1982? Missä olit, mitä teit?

Vierailija
23.08.2026 |

Itse olin 6kk vanha vauva. Tein vauvojen juttuja. Imin tissiä ja kakkasin housuun. :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin jotain edellistä elämääni. Synnyin tähän elämään vasta talvella 1984. 

Vierailija
2/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kakannut housuun, vaan kakkasit vaippaan. Etkä voi muistaa tuota aikaa, joten sen puoleen hölmö aloitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla luokalla. Aivan innoissaan. 

Vierailija
4/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
5/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kohdussa.

Vierailija
6/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin ekalla, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Suoritus siinä missä kaikki muutkin asiat.

Vierailija
7/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli 6,5 kk vauva, mutta en paskannellut sentään housuun.

8/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tokalla 

Vierailija
9/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin ekalla, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Suoritus siinä missä kaikki muutkin asiat.

Oletko jotenkin psykoppaati vai miksi et edes 7-vuotiaana kyennyt tuntemaan normaaleja tunteita? 

Vierailija
10/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan syysmyrskyn, jossa pystyi nojata tuuleen. Olin 13v.

Vierailija
11/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin opetella käteen vetämistä.

Vierailija
12/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syksyllä vielä mutsin mahassa.

Vierailija
13/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma.

Katsoimme kaverin kanssa salaa jonkun luona VHS:lta jotain Bruce Lee-leffaa, ja tästä inspiroituneena potkimme rakennuksen seinää, jossa koululuokkamme sijaitsi. 20-luvulla syntynyt britti-sisäoppilaitoksen käynyt opettajattaremme toi meille harjat, saippuaa ja ämpärit - ja laittoi pesemään seinän. Joku naapuri käveli ohi, ja sanoi, että oikein pojille.

Aamuisin laulettiin virsiä polkuharmonin säestyksellä ja naapurin tyttö -johon olin tietty vähän ihastunut - soitti viulua, vaaleat hiukset leteillä, valkoinen pitsipaita päällä. Itsekin vein joskus omenan opettajalle - opin kai Aku Ankasta, tai Pieni talo preerialla-sarjasta.

Vierailija
14/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan syysmyrskyn, jossa pystyi nojata tuuleen. Olin 13v.

Pystyi nojata? Häpeä!

Vierailija
15/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri muuttaneet Saksasta Suomeen ja olin menossa kolmannelle luokalle. Jännitti tietysti! Kaikki oli uutta, olin sitä ennen käynyt Suomessa vain lomilla. Saksassa olin ollut koulussa jo kolme vuotta, mutta minut laitettiin silti iän perusteella uudestaan kolmannelle luokalle, joten osasin matematiikan tosi hyvin mutta äidinkielessä en ollut yhtä hyvä. 

V. 1982 jouluna meille otettiin koira, pikkuinen sekarotuinen karvapallero, josta tuli paras ystäväni. Se oli ihan hyvä vuosi!

Vierailija
16/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen 7 luokkaa aloittelin. Oli mielenkiintoista kun uusia oppilaita ja tyttöjäkin) runsaasti. Yhteen syrjäkylältä tulleeseen taisin ihastua mutta vastakaiku jäi heikoksi. Voitin yhden ala-asteella tehdyn kilpailun ja sain Helsingin matkan palkinnoksi. Loppukesästä mansikoitakin tuli nk. Ensimmäisissä työpaikoissa kerättyä. Ei ollut minun juttu. Hyvä että joku nekin nykyään kerää ja kousakin viihdyin myöhemmin huonosti. Numerot laskivat..

Vierailija
17/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieksämäellä, opinnot loppusuoralla, valmistuminen jouluna.  Se syksy oli toivoa täynnä ja haikeutta, sillä tajuttiin, että sitten elämä vie meidät eri suuntiin maailmalle.

Vierailija
18/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotias ja kahdeksannella luokalla. Bändimme teki ensimmäisen keikkansa syksyllä. Se oli hienoa aikaa.

Vierailija
19/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opiskelut sairaanhoitajaksi. Parasta siinä oli että pääsin muuttamaan pois ahdistavasta uskonnollisesta kodista Etelä-Pohjanmaalla opiskelupaikkakunnalle Turkuun. 

Vierailija
20/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet syntynyt keski-ikäisenä ilmeisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän