Teen ja kahvin hinta kahviloissa.
3.70 euroa oli yhdessä kahvilassa. Jätin ostamatta. Aika kova hinta vedestä ja teepussista kun kaupasta saa 50 teepussia 4 eurolla. Ilmeisesti ihmiset ostaa niitä kuitenkin kahviloista koska ne eivät ole konkkaan mennyt. Itse säästän rahaa joten en voi maksaa noin paljon teestä
Kommentit (6)
ja kun siirryttiin euroon kahvin hinta kahvilassa muuttui niin että markan kahvi maksoikin yhden euron ja kahden markan kahvi maksoikin 2 euroa
EU;n myötä hinta kuusinkertaistui hetkessä, EU näytti mihin se rakennettiin
liikekiinteistöjen vuokrat ovat Suomessa todella kovia. Se selittää asiaa kovin. Sekä asumisen hinnat, että liikekiinteistöjen hinnat syövät suomalaisten ostovoiman. Raha menee seiniin eri muodoissa. Sitten ihmetellään kun talous ei vedä ja kauppa ei käy. Edullinen asuminen ja edulliset liikekiinteistöt olisivat etu koko yhteiskunnalle, mutta eihän se sovi päättäjille. Olen keskituloinen, mutta en käy kahviloissa ollenkaan. Joskus pikaruokapaikassa juon kahvia. On kuumaa ja vähän yli 2 euroa kuppi.
Minulla on termospullo mukana aina jossa on teetä. Töissä tai kalassa niin otan termospullon mukaan. En käy kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä siinä pelkästään teestä tai kahvista maksa, vaan palvelusta ja tilassa, missä sen nautit. Muutenhan nauttisit juomasi kotonasi.
Niinhän se on. Sitten kun siellä baarikahvilla käy, niin kuule muuta kuin äkäileviä.
Mulla oli naapuri, joka kävi varmaan jokapäivä kahvilla huoltsikalla. Houkutteli minua mukaan. Vastasin, et "katellaan". Jäin taas miettiin sitä, et joka päivä maksaa sen 2-3e kahvimukista. Vuositasolla aika arvokasta. Ei mulla ole siihen varaa, työttömänä (ja varmaan sama muillakin, pienituloisilla).
Laadusta maksan mielelläni. Kympinkin olen teestä tai kahvista maksanut, mutta kyseessä on ollut saman kevään hopeaneulatee, josta saat useamman pannullisen (gongfucha) tai joku Blue Mountain-kahvi.
3,7 euroa jostain kusisesta teepussista on ryöstö. Tuollaista en juo edes ilmaiseksi.
Ethän sinä siinä pelkästään teestä tai kahvista maksa, vaan palvelusta ja tilassa, missä sen nautit. Muutenhan nauttisit juomasi kotonasi.