Animoidut "Ihmisellä on vain yksi henki"- tietoiskut 90-luvulta, muistavatko muut mustan kissan?
Muistaako kukaan 90-luvun loppupuolella telkkarissa näytettyjä "Ihmisellä on vain yksi henki"- tietoiskuja, jotka olivat animoituja? Animaatioissa musta kissa saapui apuun juuri, kun jollekin oli sattumassa tapaturma. Nämä jäivät niiden oudon ahdistavan tunnelman takia minulle ikuisesti mieleen. Luulin, että totta kai joku olisi laittanut näitä Youtubeen, mutta en ole löytänyt näistä animaatioista yhtään mitään, vaikka olen vuosien varrella etsiskellyt jos jonkinlaisilla tavoilla. En ole myöskään löytänyt mitään keskustelua näistä.
Kyselin joskus (yli 10 vuotta sitten) asiaa kotitapaturma.fi sivuston kautta, mutta kampanjaryhmön silloisilla jäsenillä ei ollut mitään havaintoa näistä. Ylen elävän arkiston uumenista löytyi vain yksi animaatio vuodelta 1994, josta minulle lähetettiin kuvankaappaus. Kuvan kissa oli kuitenkin hyvin erilainen ja "lapsellisempi" kuin muistamani piirteetön ja enemmän oikean kissan muotoinen musta kissa. Olisin voinut tilata tuon videon omaan käyttööni, mutta se olisi maksanut 65 €, enkä mielelläni pulita noin paljon jostain, mikä ei todennäköisesti ole etsimäni animaatio.
Olen löytänyt netin syövereistä kampanjan julisteen, jossa on muistamani näköinen kissa, joten se ei ole vain omaa kuvitelmaani. Uskoisin, että muistamani animaatiot ovat lopummalta 90-lukua (tai mahdollisesti aivan 2000-luvun alusta).
Jos jollakin on muistikuvia tai ajatuksia siitä, mistä näitä voisi löytää, arvostaisin kovasti! Ehkä jollakin on VHS:lle nauhoitettuna jotain sattumanvaraista ohjelmistoa noilta ajoilta, ja musta kissa seikkailee siellä jossain. Olisi kiva päästä kokemaan uudelleen nämä epämääräisen ahdistavat muistot lapsuudesta.