Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joukko nuoria, koulutettuja kaupunkilaisia pelkää yhteiskunnan romahdusta. He harjoittelevat jo elämää ilman kauppoja, palkkatyötä ja vessap

Vierailija
22.08.2026 |

Vessapaperia. 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012066288.html

Hyvä olisi kaikille samanlainen harjoittelu  huonojen olosuhteiden varalta. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisien kiteytyminen paskapaperin ympärille on kiehtovaa. Edellisessäkin siitä oli pulaa.

Sanoisin, että se millä pyyhkii perseen on pienin ongelmista siinä vaiheessa jos yhteiskunta todella luhistuisi.

Vierailija
42/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, Elokapina on siirtynyt landelle Valtimoon!

ValtimoLLE. Siis miten vaikeaa voi olla kotimaisten paikkakuntien nimien taivutus uusavuttomille. Pitäis saada äidinkielenopetusta myös sinne Helsingille.

Sorry ku toi on niin vaikeaa ku kukaan ei oo aiemmin sinne muuttanut tai käynyt. Valtimolle sanaa käytetään nyt ekaa kertaa. Näsäviisas böndeläinen

Valtimo on sykkivä metropoli, johan sen nimikin sanoo. Jos itse et ole siellä käynyt, niin se on vaan oma kummallinen puutteesi. Itse tunnen satoja valtimolaisia, tosin ei niistä moni Valtimolla asu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

musta idea on hyvä ja uskon et tulee paha lama ainakin. kaikki taidot selviytyä mad max ympäristössä on ihan jees. voisin mennä kurssille jos olis oman kodin lähistöllä.

paluu maaseudulle on muotia maailmallakin ja vanhat taidot.

Sokea pitää olla, jos ei näe yhteiskunnan luhistumista. 

Apuuaa, oon ilmeisesti sokea. Hmm, toisaalta näytän osaavan kymmensormijärjestelmän yllättävän hyvin...

Vierailija
44/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
45/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paluu nuoruuteen,oon elänyt tälläistä aikaa.

Mä en. En ole ikinä pyyhkinyt takapuolta sammalella. Enkä halua.

Vierailija
46/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastokriisi on näille se omissa päissä oleva ongelma. Ymmärrän osittain halun hakeutua takaisin omavaraistalouteen koska se antaa puskuria ennakoimattomille muutoksille johon he eivät tunne voivansa vaikuttaa. Mutta ilmastokriisi on ihan heidän omissa päissään kehitetty syy siihen miksi halutaan elää vaihteeksi eri tavalla. Eikä elämäntapansa ole kestävä, tai ne kaikki sadat tuhannet pientilat eivät olisi Suomestakaan koskaan kadonneet. Katsokaa Areenasta "Rintamäkeläiset" joka kertoo hyvin miksei homma kannattunut. Yksikään näistä ei tulisi omavaraistaloudessa toimeen ilman Kelan tukia.

Juuri näin. Kun kävelee tuolla minkä tahansa eteläisen kaupungin kaduilla niin ymmärtää että meillä on jokin ihan muu ongelma kuin keksitty "ilmastonmuutos"

Ai niin mikä? Mulla ainakaan ole mitään ongelmia ja kävelen eteläisen kaupungin kaduilla joka päivä.

Vierailija
47/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan Seura-lehti ja Alibi. Ja Urjalan Sanomat.

Vierailija
48/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juska Ojajärvi, 36, näkee elävänsä hitaan, maailmanlaajuisen yhteiskunnallisen romahduksen aikaa.

”Niukkuus yleistyy eri puolilla maailmaa. Köyhistä maista riistetään yhä enemmän. On jo nälänhätää ja pulaa polttoaineesta. Ja konfliktit lisääntyvät.”

Niinhän se on raamatussa ennustettukin.

Matteus 24:7,8:

"Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja paikassa toisensa jälkeen on nälänhätää ja maanjäristyksiä.  Kaikki nämä ovat suurten tuskien alkua."

Kelle on, kelle ei. Jos itselläni olisi vaihtoehtoina vetää tramadolöverit tai muuttaa Valtimolle tönkkösuolaamaan muikkua, niin jäis kyllä tuskat aika lyhyiksi. Ja muikut suolaamatta. 

Vierailija
49/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He ajattelevat, että omavaraisuustaidot – ruoan kasvattaminen, rakentaminen, pyykin peseminen käsin – voisivat olla vielä heidän elinaikaan tarpeellisia."

Alkaa olemaan aika huolestuttavaa, jos tuollaiset perustaidot nuorille aikuisille täysin vieraita. Enkä nyt tarkoita mitään talon rakentamista, mutta kyllä vasara saha kirves ja ruuvari pitäisi pysyä jokaisen kädessä

Vierailija
50/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurssi maksaa 3500, siellä syödään samaa kasviskeittoa päivästä toiseen, ei juuri käytetä edes sähköä ja perse pyyhitään sammalella. Mihin nuo rahat siis menee?

Se on huijaus. :P

Miksi joka päivä pitää olla samaa ruokaa? Mikä sen idea on?

Vierailija
51/51 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan Seura-lehti ja Alibi. Ja Urjalan Sanomat.

Ei kännykällä tosiaan tee paljoakaan yhteiskunnan romahdettua. Edes persausta ei sillä saa pyyhittyä.