Lapsettomaksi jääneet ihmiset pääsevät elämässään helpolla
Saavat panostaa vaan itseensä ja ei tarvitse uusia mahdollisia veronmaksajia kasvattaa/ elättää. Helppoahan se elämä on tavallaan ja etenkin jos voi käyttää hyväkseen muita ihmisiä, jos johonkin sattuu tarvitsemaan apuja tilanteesta ja asiasta riippuen.
Sitten senkun v...aan lapsia hankkineille/ saaneille, jos vanhemmat valittavat välillä lapsiperheen rasittavia kohtia elämänsä kuvioissaan.
Kommentit (55)
Pakottiko joku sinut tekemään lapsia vai mistä tämä katkeruus?
Jep, mun täti jäi lapsettomaksi ja on nyt muistisairas ja tekee ja puhuu mitä sattuu, ja hänen miehensä siellä nyt yksin sitä yrittää holtata. Mies joutui selkäleikkaukseenkin, enkä tiedä kuka sitä hänen vaimoaan sen aikaa vahti. Täti on fyysisesti vielä kykenevä lähtemään vaikka kauppaan ostamaan kärrytolkulla tavaraa. Siellä paikkakunnalla jolla asuvat ei ole ketään nuorempia sukulaisiakaan, ja ystäviä heillä on vähän, eikä heistä varmastikaan ole auttamaan kun ovat vanhoja itsekin.
Kuulostaa nyt siltä että itket itse aiheutettua ongelmaa. Tämä on toki on mutta älä odota suurta sympatia aaltoa.
Voi kunpa tietäsit. Ruoho on vihreämpää aidan takana.
Tosiaan ensinnäkin "mahdollisia" veronmaksajia elätät, ja toisekseen senkö takia teit lapsia ettei yhteiskunnasta loppuisi veronmaksajat?
Vierailija kirjoitti:
Elämässä saa molemmat, on lapset jotka lähtevät opiskelemaan muualle, kenties ulkomaille ja taas olet puolison kanssa kahden. Ja sitten on vapaus tehdä mitä haluaa.
Joo mutta kaksinoloa ja vapautta ei saa vuosiin 30-45, jolloin on raha+aika+energia parhaassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä saa molemmat, on lapset jotka lähtevät opiskelemaan muualle, kenties ulkomaille ja taas olet puolison kanssa kahden. Ja sitten on vapaus tehdä mitä haluaa.
Joo mutta kaksinoloa ja vapautta ei saa vuosiin 30-45, jolloin on raha+aika+energia parhaassa tilassa.
Eihän se elämä lopu 45-vuotiaana. Ja toisekseen, mummolat on olemassa. Lapselle on jännää mennä mummolaan yöksi, saunotaan ja jutellaan mukavia, tai pelataan pelejä. On tärkeää, että lapsi-isovanhempi -suhde on olemassa.
Ei ole helppoa jos on fyysisesti ja kroonisesti sairas
Aaaaaaapeee joko ei tiedä lapsiperheistä mitään, tai sitten ap on hankkinut lapsensa väärällä motiivilla, ja kokenut oman arkensa raskaaksi ja kuormittavaksi. Tämän perusteella ap esittää itse kuvittelemansa väitteen, että lapsettoman ihmisen elämä olisi helppoa. Väite ei kuitenkaan perustu lapsettoman henkilön omaan mielipiteeseen, vaan aaapeen omaan mielikuvitukseen, ja juontaa siitä väsymyksestä ja katkeruudesta, jollaiseksi ap on itse oman arkensa mieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, olen mieluummin vapaa tekemään mitä haluan ihan koko ikäni tai niin kauan kun olen toimintakykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Eilen käytiin miehen kanssa keilaamassa ja pelaamassa biljardia, siitä yökerhoon tanssimaan. Nyt maataan sohvalla ja mietitään mitä ruokaa tilaisi ovelle. Illalla ehkä leffaan, huomenna luontopolulle jos kiinnostaa.
Huku sinä ap katkerana niihin paskavaippoihin, elämä on täynnä valintoja. Onneksi ehkäisy on keksitty.
Eihän sillä lapsella ole niitä paskavaippoja kuin 1-2 vuotta. Vanhuksella voi olla 10+ vuotta. Niitä sitten puolisollesi vaihtelet. Vai vaihdatko silloin nuorempaan ja terveeseen?
Meinasitko sinä laittaa ne lapsesi vaihtamaan vaippasi? Ihanan epäitsekästä tuo lisääntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
ei kaikki valitse lapsettomuutta
Ahaa. No elämä ei ollut helppoa, oli paljon vaikeuttajia.
Ap on näitä joiden mielestä elämästä pitää tieten tahtoen tehdä vaikeaa. Omapa on häpeänsä.