Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän tautia tämmöinen mahtaa olla?

Vierailija
22.08.2026 |

Viikon nyt sairastanut ja yhä jatkuu. Alkoi ihan yhtäkkiä. Pientä lämpöilyä, tukkoinen nenä, limaneritystä vaikka ei ole yskää, päänsärkyä, purentalihas jumissa koko ajan, yhtenä yönä oksentelua ja nyt vuorokauden aikana alkanut ripulointia. Olo on kuin jyrän alle jäänyt eikä ruoka maistu ollenkaan. Mehukeittoja vaan saanut syötyä.

Tein kotitestin jossa oli covid, adenovirus, rs-virus, mutta testi ei näyttänyt mitään.

Eli onko kellään ollut nyt viime aikoina tällaista? Terveyskeskukseen olen jättänyt takaisinsoittopyynnön kysyäkseni sieltä, mutta eivät ole vielä soittaneet takaisin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yks ja sama mikä taudin nimi on. Oireen mukainen hoito kuitenkin. Kaikenmaailman testit ym. on aivan turhia.

Vierailija
22/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräsuolen laskeuma

Vielökö tämä dorka jaksaa jauhaa tätä sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurofibramatoosi. Minä tiedän!

Vierailija
24/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on! Nenä vuotaa vaikka on allergialääkkeet, päänsärky vaivannut useamman päivän, illalla ja yöllä olen viettänyt aikaa vessassa, väsyttää nukuttaa. Kuumetta ei kai ole vaan nyt kyllä tajusin, että iltayöllä hikoilin kuin märkä tiskirätti. Olisiko kuitenkin ollut ylimääräistä lämpöä. Yöllä vessassa viettämäni ajan jälkeen janotti ja kylläpä maistui kylmä Jaffa hyvälle! Onneksi oli jääkaapissa ihan perinteinen sokerilla makeutettu Jaffa. Raahaudun tästä kauppaan ostamaan lisää.

Hyvä, niin päöset tartuttamaan taudin eteenpäin. Muista köhiä.

Vierailija
25/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin kuvausta vastaavan helvetillisen flunssan vuosia sitten ennen koronaa. Oli flunssa, mutta muutaman päivän päästä alkoi pari vuorokautta kestänyt vatsatauti. Kuume oli korkea. Tarttuva oli, koska koko perhe sen sairasti samoin oirein.

Vierailija
26/32 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on! Nenä vuotaa vaikka on allergialääkkeet, päänsärky vaivannut useamman päivän, illalla ja yöllä olen viettänyt aikaa vessassa, väsyttää nukuttaa. Kuumetta ei kai ole vaan nyt kyllä tajusin, että iltayöllä hikoilin kuin märkä tiskirätti. Olisiko kuitenkin ollut ylimääräistä lämpöä. Yöllä vessassa viettämäni ajan jälkeen janotti ja kylläpä maistui kylmä Jaffa hyvälle! Onneksi oli jääkaapissa ihan perinteinen sokerilla makeutettu Jaffa. Raahaudun tästä kauppaan ostamaan lisää.

Hyvä, niin päöset tartuttamaan taudin eteenpäin. Muista köhiä.

Tätähän minä yritinkin! Valitettavasti vain tuossa kulmakaupassa ei ollut muita asiakkaita aamulla kun menin. Riittävän lähelle kassahenkilöäkään en päässyt kun vain vilautin korttia päätteelle. 

Vierailija
27/32 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysympä et kävitkö ulkomailla? Koronaa on tulossa eurooppaan eri versioissa ja kukaan tollo ei toivottavasti Kongoon (lue Ebola) ole menollaan!

En ole käynyt ulkomailla vuosikausiin. -ap

Vierailija
28/32 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sitten soittavat terveyskeskuksesta takaisin, niin kerro mitä arvelevat syyksi. Ystävä valitteli hieman samanlaisia oireita ja pohdittiin, mistä mahtaisi olla kyse.

Vierailija
29/32 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako tuttuturvallista hihassa?

Pistä sinä turvallinen molempiin silmiisi ja kurkkuun lopuksi.

Vierailija
30/32 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV

Vierailija
31/32 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Terveyskeskuksesta soitettiin takaisin. Sanottiin että kesän ajan on pyörinyt erilaisia flunssaviruksia, joissa vaihtelevia oireita. Ei oikein ottanut kantaa mahdolliseen koronaan, sanoi vain että sitähän kiertää koko ajan ihmisten parissa jatkuvasti. Totesi kuitenkin että saattaahan se olla jotain uutta varianttia, mitä testi ei tunnista. 

Kehoitti vaan seuraamaan tilannetta. Siinä kaikki. -ap

Vierailija
32/32 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaiken maailman tauteja on koko ajan liikkeellä. Ei ennen koronaa ihmiset tällä tavalla miettineet, että mikähän tauti vaan se oli vain flunssa ja se sairastettiin.