Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten usein 2v yötä mummolassa?

26.05.2007 |

meillä on 2v taapero, joka ei nuku päikkyjä, ja 1kk vauva, joka valvottaa illalla myöhään ja joskun yölläkin, ei niinkään itke, ähisee vaan ja vie aikansa saaha rauhottumaan nukkumaan. oma yöuni on pätkikästä ja vähäistä, lepohetkiä päivällä ei juurikaan ole ku 2v ei nuku päivällä... mies auttaa minkä töiltään pystyy. mummolat on lähellä ja mummot auttaa ja ottaa esikoisen mielellään yöks ja mielelläni lasken mut huono omatuntohasn siitä tulee, huonoäitifiilis jos usein yökylässä on vaikka esikoinenkin siellä viihtyy. onko liian usein jos lapsi on yökylässä 1/vko tai 2krt/kk et voin levätä ja keskittyä vauvaan? itestä tuntuu vaan kurjalta ku en " pärjää" aina kahen kaa, mitenhän lapsikin sen kokee ku paljon mummolassa on??? nyt kaivataan vertaistukea!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 2v taapero ja huomenna kuukauden täyttävä vauva ja esikoinen on ollut jo kerran vauvan syntymän jälkeen mummolassa yökylässä. Meillä vauva on tosi rauhaton nukkuja, ähisee vatsavaivojaan ja sen lisäksi vielä syö alle kahden tunnin välein joten yöunet ovat jääneet tosi vhille.

Itse ainakin otan onnellisena avun vastaan. Meillä mies on vielä matkatöissä ja toisella paikkakunnalla viikolla 4 päivää joten yksin hoidan lapset viikolla ja aika kovilla on jaksaminen ollut vaikka esikoinen on vielä hoidossakin päivisin (kesäkuun loppuun asti).

Jos esikoinen vaan tykkää olla mummolassa niin sinne vaan aina välillä hoitoon. Itse olen ainakin ajatellut viedä esikoista yöhoitoon aina välillä, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa jos hän vain sinne tykkää itse jäädä.

Vierailija
2/7 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa ottaa apu vastaan! Minusta kaikkein tärkein asia on se että lapsi viihtyy mummoloissaan - jos niin on niin estettä hoidolle ei ole.

Meillä 2 v 2 kk sekä 7 kk lapset, esikoinen on n. 1-2 yötä/kk hoidossa + joskus päivällä isovanhemmillaan. Viime kuukausina hän on ruvennut ymmärtämään että pikkuveli jää vanhempien kanssa ja että olemme yhdessä kun hän on poissa. Vaikka hän viihtyy mummoloissa erittäin hyvin, niin hän osoittaa mieltään tullessaan kotiin.

Meille on siis tulossa ajanjakso jolloin pikkuveli kuuluu pakettiin, eli molemmat menevät hoitoon samanaikaisesti. Ovat olleet jo pari kertaa ja kaikki on mennyt hyvin. Vanhemmillekin loma tekee erittäin hyvää! Jossain vaiheessa varmaan koittaa aika jolloin esikoinen kokee PÄÄSEVÄNSÄ hoitoon ilman rasittavaa pikkuveljeään. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes mieti, jos on hyvä ja tuttu mummola-palvelu käytettävissä. Ilman muuta sinne vaan -saat itse tarvitsemaasi lepoa, mummo saa tarvitsemaansa mummo-aikaa ja lapsikin sitä tärkeää mummo-aikaa.

Kuinka tiuhaan on kysymys, johon ei takuulla ole oikeaa vastausta. Itse veisin sen verran, kun tarvetta on. Vaikka sitten kerran viikossa, jos on tarve -sinähän olet muuten kotona, joten yksi tai kaksi päivää viikossa hoitoa ei ole paljoa.

Omassa tuttavapiirissäni on eräs keskonen, joka söi tunnin välein pienenä (syntyi 1kg kokoisena) ja koska rumba oli niin rankkaa, vauva oli muutaman kuukauden ikäisestä alkaen kerran viikossa yön mummolassa, jotta vanhemmat saivat nukkua. Mummo valvoi vauvan kanssa sitten aina yön viikossa. Ja ihan täyspäinen 10-vuotias tyttö siitä on tullut.

Meillä poika tarhassa ja silti viedään noin 1krt/kk, joskus 2krt/kk mummolaan yökylään.

Vierailija
4/7 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota apu vastaan, jos saat noin usein! Kannustan ja olen kateellinenkin! esikoiselle on varmasti ihana olla tutussa mummolassa, saa erityishuomiota ja hemmottelua. Itse et kuitenkaan jaksa vauvan kanssa ihan samassa mitassa. Tulee läheinen suhde mummoon, etkä sinä uuvu! Pois huono omatunto! Itsellä se tilanne, että olen saanut tänä vuonna esikoisen kaksi kertaa mummolaan yöksi ja esikko on tykännyt valtavasti ja itselle tullut tarpeeseen.

Vierailija
5/7 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä vain yhtenä viikonloppuna kuukaudessa. Just tänään meni ja työnsi meidät lähes ovesta ulos. Ja tosiaan aamulla oli lähdössä mun laskujen mukaan 4-5 kertaa ovenraossa " joko mennään" -tyyliin. Ikää 3,5 vuotta ja systeemi ollut käytössä 3 vuotta. Lapsella on ihan hyvä olla muukin turvallinen aikuissuhde kuin vanhemmat.

Vierailija
6/7 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä mitään huonoa omatuntoa tuommoisesta pode! Meidän tyttö on 2,5v ja hän on mummolassa yökylässä n. kerran kuukaudessa. Tyttö viihtyy siellä erinomaisesti ja isovanhemmat tuntuvat kovasti nauttivan tytön kanssa puuhaamisesta. Yleensä tyttö on kylässä yhden yön joskus kyllä kaksikin.

Meillä on myös puolivuotias vauva ja mielellään vietän hänenkin kanssa joskus " laatuaikaa" , kun isosisko on hoidossa.

Minä siis olen sitä mieltä, että otat ihmeessä tarjotun avun vastaan, jos kerran esikoisenne hyvin mummolass viihtyy! :)

Vierailija
7/7 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota apu vastaan ihmeessä, meidän esikoinen oli kerran pari kuukaudessa isovanhemmilla yötä, kun kuopus oli pieni. Ikäeroa pojilla on 4-vuotta. ISompi nautti, kun sai välillä olla ilman pienempää ja kaiken huomion isovanhemmilta ja äiti sai levätä+olla vauvan kanssa rauhassa ja vauva sai äidin hetkeksi kokonaan itselleen.

Nyt vauva on 2-vuotias, ja on yökylässä isoäidin luona silloin tällöin, ei mitenkään säännöllisesti.

Mareila+Pojat 2v ja 6v