Kuinka hyvin pärjäisit, jos et saisi ostaa vaatteita seuraavaan kymmeneen vuoteen?
Kuinka hyvin pärjäisit, jos et saisi ostaa vaatteita seuraavaan kymmeneen vuoteen?
Onnistuisiko vaikkapa vanhoista lakanoista alusvaatteiden teko ?
Kommentit (36)
Kotona pärjäisin aivan hyvin, työelämässä ei valitettavasti millään rääsyillä pysytä.
Pärjäisin mutta kengät pitää ostaa, aion mennä ostamaan ne sujautettavat kengät, siskolla on.
En pärjäisi, mulla on 20-30 vuotta vanhoja vaatteita, jotka kyllä tulossa tiensä päähän. Nykyään on vaan niin paska laatu vaatteissa, vaikea korvata.
Hyvin pärjäisin, mutta ompelutyöt ei onnistu, vain todellisen pakon edessä... Nytkin olen miettinyt tässä lyhennyshommiin ryhtymistä 6 kk.
Mielenkiintoinen ajatusleikki. Luulen, että pärjäisin aika hyvin, eikö tarvitsisi edes ostaa enempää kässätarvikkeita. Ompelisin alushousuja trikoon paloista ja sukissa siirtyisin itse neulottuihin villasukkiin. Sukkahousut pitäisi säästää juhlatilanteisiin ja varautua paikkaamaan varpaista. Rintsikoiden kanssa olisi vähän hankalaa, samoin kenkien, etenkin lenkkarien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan loppua kohden melko nuhjuisen näköinen, mutta pärjäisin. Useimmilla suomalaisilla on enemmän vaatteita kuin mitä ehtivät käyttää loppuun elinaikanaan.
Mihin tilastoon tämä väite perustuu?
Olen eri, mutta olen ollut kierrätyskeskuksessa töissä. Sinne tuotiin vanhempien ihmisten vaatteita, jotka oli vielä myyntipakkauksissa tai hinta-ym. pahvilaput tallella. Eivätkä olleet mitään yksittäiskappaleita.
En ole viimeiseen 13 vuoteen juurikaan vaatteita ostanut, joten seuraavaa 10 vuotta en varmaan nykyisillä pärjäisi. Mutta jos nyt ostaisin vaatetta, niin varmasti pärjäisin taas 10 vuotta ihan hyvin.
Ei ole tapana ostaa paskalaatuista pikamuotia tai lihoa koko aikaa että sen takia pitäsii olla koko ajan ostamassa uusia vaatteita.
Höpö kukaan ei pärjääs, jos tasona pidetään että on siistit ja puhtaat vaatteet
Pärjäisin hyvin muuten, mutta sukat loppuisivat ja ehkä kengätkin.
Kysymys on hylätty, miksi ihmeessä lopettaisin yhden rakkaimmista harrastuksistani
Mulla on niin vähän vaatteita, että ei ne seuraavaa kymmentä vuotta kestä. Tilanne olisi ihan erilainen jos olisi vaikkapa useammat farkut joita vaihdella. Nyt on yhdet farkut.
Jos talvikengät kestäisivät koko ajan, niin sitten pärjäisin mitä todennäköisimmin. Niitä minulla ei kuitenkaan ole kuin yhdet. Kaikkea muuta löytyy yli omien tarpeiden, myös jo paljon kymmentä vuotta vanhempia vaatteita. Tarvittaessa osaisin kyllä ommellakin jotain, mutta luultavasti ei tarvitsisi.
Alusvaatteiden ja sukkien kanssa tekis tiukkaa mutta jos nykyisiä saa korjata tai ommella lisää niin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan loppua kohden melko nuhjuisen näköinen, mutta pärjäisin. Useimmilla suomalaisilla on enemmän vaatteita kuin mitä ehtivät käyttää loppuun elinaikanaan.
Mihin tilastoon tämä väite perustuu?
Minulla on vähemmän.
Hyvin, tässä on tyttären kanssa pidetty jo kolme vuotta yllä haastetta, jossa saa ostaa viisi vaatetta vuodessa. Sukkia, alusvaatteita ei lasketa.
Täysin vaivatonta ollut, kymmenen vuotta sujuisi ihan ok. Enkä alkaisi mitään ihmevirityksiä verhoista tekemään.
Kenkien suhteen joutuisi ehkä vähän käyttämään luovaa ajattelua ja ottamaan ns. parempia kenkiä arkikäyttöön.
Aika heikosti, jos mitään vaatteita ei saisi ostaa. Kyllähän vaikka sukat ja alusvaatteet kuluu käyttökelvottomaksi tuota nopeammin.