Firman juhlat tänään, mikä hyvä syy olla juomatta kun en vielä halua julkistaa raskautta??
Kaikki vinkit kehiin!
Ja saako viiniä siemailla aterian ohessa pikku suullisia?
Kiitos!
Kommentit (16)
että juomattomuuteen täytyy olla hyvä syy??!!? Ei helvetti, miksei pelkkä " kiitos mä en tänä iltana ota alkoholia" riitä? En vaan tajua...
mutta esim minun, joka en yleensä lasiin sylje, olisi tietyissä piireissä ja tietyissä tilanteissa vaikea olla uskottavasti juomatta. Minut siis tunnetaan. Jonkun absolutistin tuskin tarvii työpaikan 12. kekkereillä enää sanoa mitään.
- ei ap
paukuttanut asian ilmoille. Miksi pitäisi salailla, menee kesken jos menee. Kerron sitten senkin.
Eri asia jos palkankorotus/ylennys tms. jää sen takia saamatta.
se on niin läpinäkyvää.. ja useimpien antibioottien kanssa kuitenkin voi ottaa alkoholia..
toi on ihan totta, että juomattomuutta ei tarvitsis selitellä mitenkään, mutta olet oikeassa, että jos sinut tunnetaan ihmisenä joka ei lasiin sylje, saattavat muut (viinan rohkaisemana) kysyä raskauden mahdollisuudesta ja sitähän et halunnut.
tuon vuoksi siis ehdottaisin keksimään jonkin syyn, millä saat tyhjentävästi selitettyä miksi et juo..
hauskoja kekkereitä!
ÄRsyttävää. Olin liikkeellä autolla, koska en viitsi taksia maksaa ja bussit ei meille kulje.
Enää en minä firman pikkujouluihin koskaan.
Musta on tosi ankeaa, että juomattomuutta pitää selitellä. Miksi pitäisi edes aina tai koskaan juoda. Itse en toisinaan juo mitään vain siksi, ettei sillä hetkellä huvita. Naisena alan aina miettimään myös jotain " selitystä" , ettei heti epäillä mun olevan raskaana. Tylsää.
Kotibileisiin mennessä voit pullottaa alkoholitonta siideriä kierrekorkkiseen sidukkapulloon. Ravintolassa voit pyytää baarimikolta alkoholittomia feikkidrinkkejä. Jos taas on kabinetti-ilta eli juomia ei pysty itse valikoimaan tai järkkäämään niin sitten on se huominen mummon synttäri- tai muu tapaus tulossa ettei sovi olla krapuloissaan tai haista vanhalle viinalle.
Tai sitten olet ottanut allergia- tai särkylääkkeen, niiden kanssa, esim. Zyrtecin tai tavallisen Disperinin, kanssa ei suositella alkoholia yhtään. Samoin migreenilääkkeiden, lihasrelaksanttien tai joidenkin yskänlääkkeiden kanssa ei kannata juoda. Antibioottikuuri on vähän sellainen klisee nykyään että voit samantien tunnustaa olevasi raskaana, melkeinpä sama homma. Ellet sitten osaa taitavasti valitella emätintulehduksen ikäviä kirvely- ja vuotovaivoja ;P.
Kukaan ei huomaa.
Raskaustestini plussasi, meille tuli yhdet kaverit kylään. Mulla oli ruokapöydässä kaikki samat lasit kuin muillakin ja kostuttelin huuliani ja join, feikki ginitonicia.
Olin ihan varma, että tää pariskunta huomasi, mutta aamulla toinen heistä kysyi multa, että onko sulla paha krapula... Täydestä meni.
Alkoholiton olut lasissakin on hyvä juttu, ei kukaan huomaa..
Kukaan ei huomaa.
Raskaustestini plussasi, meille tuli yhdet kaverit kylään. Mulla oli ruokapöydässä kaikki samat lasit kuin muillakin ja kostuttelin huuliani ja join, feikki ginitonicia.
Olin ihan varma, että tää pariskunta huomasi, mutta aamulla toinen heistä kysyi multa, että onko sulla paha krapula... Täydestä meni.
Alkoholiton olut lasissakin on hyvä juttu, ei kukaan huomaa..
Aika monen kanssa nimittäin saa juoda ihan normaalisti alkoholia. Muistaakseni Zyrtec kuuluu juuri niihin, joiden kanssa alkoholia saa juoda ihan normaalisti. Ataraxin kanssa taas ei, tosin en tiedä kuinka moni sitä edes enää käyttää. (Erittäin allerginen opiskelukaverini oli joutunut perehtymään hyvinkin tarkkaan, minkä antihistamiinin kanssa saattoi juoda ja minkä ei, kun oli jatkuvalla lääkityksellä.)
Oikeastaan Kestine on ainoa josta me apteekissa sanotaan että alkoholin nauttiminen ei haittaa. Kaikissa muissa on vähän semmonen että " ei nyt oikein suositella mutta jos nyt jotain lasillisen-pari ottaa niin ei siihen kuole..." Enkä nyt usko että kukaan jaksaa jossain firman illassa ruveta spekuloimaan farmakologisia eroja lääkeaineiden välillä vs. alkoholin yhteiskäyttö. Mun mielestä riittää jos sanoo ottaneensa allergialääkkeen josta farmaseutti sanoi ettei suosittele alkoholia sen kanssa.
tai laita omenamehua siideripulloon ja juo siitä, mihin tietty sisältyy omat riskinsä (muut tarjoo muita juomia jne)
Sanot olevasi autolla liikkeelä, koSKA teillä on aamulla aikainen lähtö johonkin mummon synttärityyppiseen juttuun.
Ja ab-kuuri ei mene läpi kun osastomme on hyvin läheinen ja kaikki tietää kaikki muiden vaivat, ja varamsti osa jo epäilee raskauttani valmiiksi, kun vatsa pömpöttää turvotusta...
Eli kinkkinen tilanne, toivon että kaikki hienotunteisesti pitäisivät epäilynsä sisällään ja odottaisivat että kerron itse lomien jälkeen... Taitaa vaan olla turha toivo.
Sanon, etten tykkää juoda. How simple is that ;)
Ja ne hyväksyttävät syyt ovat: raskaus/imetys, autolla ajaminen, alaikäisyys, joku tietty lääkekuuri, sairastettu alkoholismi. Se ettei huvita tai ettei pidä alkoholin mausta ei kelpaa selitykseksi tai herättää oudoksuntaa ja spekulointia siitä " oikeasta" syystä. ARGH!
Ap, voit feikata juomista. Pidä sitä viinilasia kädessä ja ole siemailevinasi siitä, ei kukaan huomaa ettei lasi tyhjene. Tai jos on baari, niin tilaa jotain ginger alea (feikki-siideriä) tai spriteä (feikki gintonic).