Kamala aatella, että ekaluokkalaisella tytöllä voi alkaa kuukautiset jo parin kolmen vuoden päästä. Ja siitä vaivasta kärsitään sitten
Pitkään. Kamalaa. Tuon ikäisten pitäs olla vielä pieniä lapsia, eikä alkaa kärsimään aikuisten vaivoista.
Itsellänikin alkoi 11-vuotiaana ja samasta asiasta kärsinyt yli 30 vuotta. Voi mun pikku tyttöä. 😢
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaa?
No en ole vaan äiti. Itse taidat olla lapseton tai mies. Ap
Olet naurettava. Teet numeron kuukautisista. Olet ihminen, jolle ei ole koskaan tapahtunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaa?
No en ole vaan äiti. Itse taidat olla lapseton tai mies. Ap
Ei tuo nyt ihan semmoinen kirous ole kuin mitä koetat trollata.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän suoraan, että minulla on todella suuri asennevamma kuukautisten suhteen. En yksinkertaisesti suostu hyväksymään niitä. Minun silmissäni ne ovat iljettävän ruhoni avoin julistus biologiseen sodankäyntiin ja merkki siitä, etten kaikista yrityksistäni huolimatta ole onnistunut pysymään tarpeeksi hoikkana.
Kuukautiset ovat epäonnistuminen.
Oletko joku teini? Suosittelen aikuiseksi kasvamista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi 12-vuotiaana, saa nähdä alkaako tyttärelläkin samassa iässä,a
Sama mutta sairastuin anoreksiaan jolloin jäivät pois ja ne piti käynnistää hormonein 18 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän suoraan, että minulla on todella suuri asennevamma kuukautisten suhteen. En yksinkertaisesti suostu hyväksymään niitä. Minun silmissäni ne ovat iljettävän ruhoni avoin julistus biologiseen sodankäyntiin ja merkki siitä, etten kaikista yrityksistäni huolimatta ole onnistunut pysymään tarpeeksi hoikkana.
Kuukautiset ovat epäonnistuminen.
Oletko joku teini? Suosittelen aikuiseksi kasvamista.
Täytän 34. Ei tämä ikäkysymys ole; en vain halua alistua biologian marionetiksi kuin jokin ymmärtämätön alkueliö.
Minulla alkoi kuudennella. Samoin tyttärelläni. Ei ole sen kummempia ongelmia ollut. Kipuihin saa matalalla kynnyksellä ottaa särkylääkettä. Siteitä ja tamponeita on aina saatavilla.
Jos on vaikeat menkat tai jos lapsella on, kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa ruokavalio. Itselläni syömiset ajautui työstressin vuoksi melko huonolle tolalle. Samalla kuukautisista tuli todella vaikeat ja runsaat. Palautuivat normaaleiksi, kun korjasin ruokavalion. Jätin sokeriherkut ja roskaruoan lähes kokonaan, eikä yksiäkään vaikeita kuukautisia ole sen jälkeen ollut.
Antaisin