Miten ilmaston lämpeneminen on vaikuttanut elämääsi tänä kesänä?
Kommentit (18)
Aika kylmä kesä ollut ja vetinen siis kesä 2026.
Ei mitenkään. Hyvän rusketuksen olen saanut ja muutama sadepäivä on ollut tietenkin.
Ei mitenkään. Siksi vastustan asioita joilla on jotain vaikutusta mun elämään, kuten maahammuutolla.
Osa sadosta on jäänyt vähäiseksi. Kun korkeapaineet ovat jääneet Euroopan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Siksi vastustan asioita joilla on jotain vaikutusta mun elämään, kuten maahammuutolla.
Miten vakuttaa?
New Yorkissa oli kuuma heinäkuussa 100F. 🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vakuttaa?
Vaikuttaa sillä tavalla, että joudun näkemään ulkomaalaisen näköisiä ihmisiä vastoin minun tahtoa.
Se on vaikuttanut mm. niin että en enää matkusta Eurooppaan kesäisin kuten ennen usein tein. Vietän kesän Suomessa ja matkustan vain keväällä tai syksyllä. En nimittäin oikein kestä mitään yli +30 lämpötiloja.
Ei kuulosta ensin niin isolta asialta mutta kesällä oli aikaa pidemmille matkoille jolloin saatoin olla eri maissa useita viikkoja. Nyt matkat ovat vain pitkiä viikonloppuja.
Viherpiipertäjät ja kiihkovasurit vie rahani, autoni ja työn ilmasto-huuhaalla.
Todella epävakainen sää
Ai niin. Ei tollo ymmärrä
Suomi ollut yksi harvoista hyötyjistä ilmastonmuutoksessa – tutkija maiden kasvaneista eroista: "Emme ole samassa veneessä"
Minäkin toivon ilmaston lämpenemistä. Edes Etelä-Ruotsin kaltaiset viljavat pellot ja leuto sää, talvellakin.
Isommassa ilmastokuvassa olemme menossa kohti seuraavaa jääkautta. Lämpöhuippu juuri ohitettu.
Seuraava hyytävä uutinen – jääkausi tulossa? Meteorologi vastaa
Auringon aktiivisuus saattaa laskea tilapäisesti 2030-luvulla, mikä johtaa pieneen jääkauteen, Telegraph uutisoi.
University of Northumbrian tutkimusryhmän tekemien laskelmien perusteella jääkauden syynä olisi kausi, jolloin auringon aktiivisuus vähenisi ja auringonpilkkuja olisi poikkeuksellisen vähän.
Viimeksi sama ilmiö koettiin 1645-1715, jolloin Euroopassa ja Pohjois-Euroopassa oli poikkeuksellisen kylmiä talvia. Muun muassa Suomea koettelivat katovuodet vuosina 1665-1697.
Nyt ilmastouskovaiset ja muut pakottajat, on kiire! Kiire pakottaa ihmiset kotien pakkoremontiin ja romuttamaan heille rakkaat bensa-opelit. Siirtykää suoraan kiinalaiseen, yuigurien pakkotyöllä tekemään teknilogiaan. Kuten tuulipropelleihin ja kiinanpaneleihin, jotka hienosti lumen ja jään alla lämmittävät.
Ja jälleen sama laulu: globaali ilmastonmuutos ei näy peräkammarin ikkunasta => ilmastonmuutos on huuhaata.
Ei ole tullut käytyä järvessä uimassa, rantapäiviä ei ole ollut. On ollu liian kylmää eikä vedet ole lämmenneet kunnolla koko kesänä.
En lähde lomalle ulkomaille. Ensi vuonna en istuta enää kesäkukkia, koska ne mätänevät ruukkuihin kuten on saatu kokea jo useampi vuosi. Olen myös alkanut miettiä, että onko järkeä asua täyteen ahdetussa asfalttikaupungissa, joka tulvii jatkuvasti vai pitäisikö kuitenkin vetäytyä pienempään kaupunkiin / kuntaan muistakin elämänlaadullisista syistä.
Olen palellut Suomessa enemmän kuin koskaan ennen.
Pihan kukat on lähes mädäntyneet sateesta ja kosteudesta, tomaatit ei kypsy ikinä, vaatteitten kuivuminen kestää päiviä. Terassilla syöty 2x tänäkesänä - jos ei sada niin tuulee.
Onneksi heinäkuu lämpimässä ja kohta koko syksyksi pois. Etelänkodin kesä on ollut pitkä ja vähäsateinen mutta vain vähän normaalia lämpimämpi.