Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fysioterapeutti ei tiennyt mikä psoriasis on

Vierailija
20.08.2026 |

Minua hoitava lääkäri ohjasi käymään fysioterapeutin luona nivel- sekä lihaskipujen vuoksi. Fysioterapeutti kysyi mikä minua vaivaa ja kerroin sairastavani psoriasista ja sen lihaksiin sekä niveliin mennyttä muotoa ja haluaisin kuulla lihashuoltoon vinkkejä. Terveyskeskuksen ammattilainen ei ollut kuullutkaan kyseisestä sairaudesta ja käski minua hankkimaan siitä diagnoosin (joka minulla jo on). Rikkinäiset niveleni ovat hänen mielestä niin vähän rikki ja sellaisita kohdista että niissä oleva kipu on fysiologisesti täysin mahdotonta. Ohjeeksi sain, että lattialle siroteltuja vessapaperin paloja voi poimia lihashuolloksi voinnin mukaan.

Kiitos ja näkemiin!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti ei ole ihotautilääkäri.

Vierailija
2/4 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se muka on?😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä fyssarin pitäs tietää tämä psoriasiksen muoto. Ei ole enää koulutus entisenlainen jos tätä ihosairauden muotoa ei opeteta.

Vierailija
4/4 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika erikoinen fyssari, jos ei ole edes kuullut k.o diagnoosia. Vaikea uskoa todeksi. Toivottavasti tapauksesi innosti hänet hankkimaan asiasta lisätietoa, jotta pystyy auttamaan seuraavaa samasta sairaudesta kärsivää asiakastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi