Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bussissa viereen istuminen ahdistelua?

Vierailija
19.08.2026 |

Aika mielenkiintoinen väite. Eihän bussissa ole yleensä paikkavarauksia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja toinen nainen paheksui leveitä hartioitani. Hänellä oli myös leveät. Bussi tehty Aasiassa.

Olen paljon treenaava mies, ja usein paheksuja on minua noin puolta vanhempi, hieltä ja valkosipulilta haiseva mieshenkilö, joka on itse leveä siitä keskivartalon kohdalta. Oikein mielenosoituksellisesti yrittää vihaisena painaa sinne ikkunaa vasten, kun ei ymmärrä, että en minä huvikseni leveästi istu. Se vain sattuu olemaan hartioideni leveys. 

Vierailija
22/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, todennäköisesti on ahdistelua. Ainakin jos dösässä on edes yksi vapaa paikka sen lisäksi. Jos olet nainen, niin ei ole ahdistelua. Ei, vaikka koko dösä olisi tyhjä muuten.

Eikä tuo edes tarkoita että tämä nainen olisi kiinnostunut tuosta miehestä.

Mutta tarkoittaa että nainen on kiinnostunut tuosta miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaatko AP Kalevan juttuun?

https://www.kaleva.fi/tyhjassakin-bussissa-tullaan-viereen-istumaan-nuo…

Kysehän on siitä, että TYHJÄSSÄ bussissa tullaan istumaan sen teinitytön viereen ja joissain tapauksissa ei päästetä bussista sitten ulos.

Vierailija
24/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja toinen nainen paheksui leveitä hartioitani. Hänellä oli myös leveät. Bussi tehty Aasiassa.

Olen paljon treenaava mies, ja usein paheksuja on minua noin puolta vanhempi, hieltä ja valkosipulilta haiseva mieshenkilö, joka on itse leveä siitä keskivartalon kohdalta. Oikein mielenosoituksellisesti yrittää vihaisena painaa sinne ikkunaa vasten, kun ei ymmärrä, että en minä huvikseni leveästi istu. Se vain sattuu olemaan hartioideni leveys. 

Milloin ne sun hartiat ovat nivusiin pudonneet?

Taidat "treenata" väärin.

Vierailija
25/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, Turussa pyörii ainakin pari tällaista naisten viereen änkijää, sitten hups vahingossa aletaan nojailemaan tai mölisemään jotain omiaan vaikka se kohde ei ole edes katsonut päin.

Vierailija
26/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tavasta istua.

Itse en istu enää kuin käytävän puolella, koska olen aivan liian monta kertaa ollut tilanteessa, että henkilö, joka mahtuisi aivan hyvin istumaan omalla paikallaan alkaa hivuttautua lähemmäs ja lähemmäs niin, että olen aivan ikkunassakiinni ja silti vielä tullaan lähemmäs. Osa ei tee myöskään elettekään noustakseen, kun ilmoitan jääväni pois välttämättä edes siinä vaiheessa, kun bussi on jo pysähdyksissä. 

Vierailija
27/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, Turussa pyörii ainakin pari tällaista naisten viereen änkijää, sitten hups vahingossa aletaan nojailemaan tai mölisemään jotain omiaan vaikka se kohde ei ole edes katsonut päin.

Valitettavia sivutuotteita tästä hallituksemme ajamasta politiikasta. Tai sit juuri se haluttu lopputulos, joka meitä kaikkia odottaa. Loppujen lopuksi ihan sama.

Vierailija
28/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavia sivutuotteita tästä hallituksemme ajamasta politiikasta. Tai sit juuri se haluttu lopputulos, joka meitä kaikkia odottaa. Loppujen lopuksi ihan sama.

Ei, nämä ahdistelut ovat tapahtuneet jo vuosien varrella. Nykyistä tilannetta en tiedä kun en käytä enää ko. bussilinjoja ollenkaan. Ihan kotoperäisiä naisten viereen änkijöitä ovat olleet eli ei nykyhallituksella eikä sen enempää edellisilläkään ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
29/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, nämä ahdistelut ovat tapahtuneet jo vuosien varrella. Nykyistä tilannetta en tiedä kun en käytä enää ko. bussilinjoja ollenkaan. Ihan kotoperäisiä naisten viereen änkijöitä ovat olleet eli ei nykyhallituksella eikä sen enempää edellisilläkään ole asian kanssa mitään tekemistä.

Kokomus on ollut hallituksessa lähes yhtäjaksoisesti yli 30 vuotta. Tosin et itse taida olla edes 30v

Vierailija
30/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muualla ole tilaa niin viereen saa istua. Muussa tapauksessa tungettelevaa

Kuule en katso missä muualla tilaa. Valitsen lähimmän vapaan paikan. 

Aina sattuu siinä "lähimmässä paikassa" olemaan teinityttö toisella istuimella? 

Olen nainen. En katso kuka sinä istuu.

Sen nyt varmaan jokainen ymmärtää, jos joku seniori-ikäinen ja heikkojalkainen istuu lähimpään vapaaseen paikkaan.

Mutta tajusit varmaan, ettei aloituksessa siitä ollut kyse.

Vierailija
31/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:n Allergo juna Turku-Helsinki välillä laittaa matkustajat istumaan kasvotusten, siksi en matkusta enää junalla 

Vierailija
32/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alaiköisenä ahdisteltu bussissa. Joku vanhempi mies tuli viereen istumaan ja hinkkasi itseään minua vasten ja samalla tuijotti. Silloin en tiennyt mitä tehdä ja paniikissa olin vain paikallani. Oli suomalainen mies. Näin täti-ikäisenä ei enää ahdistella. 

Vierailija
33/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei enää keskustella metrossa tai linja-autossa, "Mihin työ mykät ootte menossa?" Tiukka tuijotus kännykkään, osallistuminen ja eläminen hetkessä puuttuu. Nuorten kanssa en yleensä juttele, jollei keskustelu osu kohdalle, mutta muuten kyllä ja ihan kadullakin pikkukaupungeissa, silleen tutustuu uusiin ihmisiin kun muuten elää yksin omassa kuplassaan. 

Vierailija
34/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ettei enää keskustella metrossa tai linja-autossa, "Mihin työ mykät ootte menossa?" Tiukka tuijotus kännykkään, osallistuminen ja eläminen hetkessä puuttuu. Nuorten kanssa en yleensä juttele, jollei keskustelu osu kohdalle, mutta muuten kyllä ja ihan kadullakin pikkukaupungeissa, silleen tutustuu uusiin ihmisiin kun muuten elää yksin omassa kuplassaan. 

Hyi hitto että joku random tyyppi alkaisi vielä metrossa tivaamaan minne olen matkalla voi oksennus

Vierailija
35/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjässä bussissa menit istumaan teinitytön viereen pervo? Teininä yksikään tällainen tilanne ei päättynyt niin, ettei mies olisi ainakin yrittänyt koskea asiattomasti.

Missä junttilassa sä oot elänyt nuoruutesi vai oletko istunut paita pelkissä rintsikoissa ja stringeissä? Tietenkin jos kyseisiä tilanteita on ollut tasan yksi ja silloin on yritetty kosketella, niin sanomisesi pitää paikaansa.

Vierailija
36/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten se toinen käyttäytyy. Jos alkaa hinkkaamaan itseään, niin kyllä se on. Naapuri kerran runkkasi bussin takapenkillä ja katseli mummojen sääriä. Onneksi muutin muualle. 

Vierailija
37/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR:n Allergo juna Turku-Helsinki välillä laittaa matkustajat istumaan kasvotusten, siksi en matkusta enää junalla 

Siis joutuuko siinä katsomaan jotain toista ihmistä, apua mä en vois. Pakko olis mennä matkan jälkeen terapiaan!!! Mieti jos olis vielä mies ja yli 30 v. Ihan varma incel, hyi saatana. Onneks niillä ei enää seiso ku ovat vanhoja.

Vierailija
38/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen, ahdistava kokemus.

Olin yksin muuten tyhjässä bussissa ja viereiselle paikalle ihan kiinni minuun tuli istumaan sellainen parikymppinen nuori nainen, joka hinkkasi itseään minua vasten.

Oli pakko jäädä paria pysäkkiä aikaisemmin pois, kun tilanne oli niin absurdi.

Terveisin miehen kanssa naimisissa oleva viisikymppinen heterosedältä näyttävä tapaus.

Vierailija
39/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää? Milloin noissa on keskusteltu muka?

Vierailija
40/46 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. On hävytöntä istua toisen viereen edes kysymättä lupaa !!!! Siks mä alan istun ensimmäiseen täysin vapaaseen 2:n istuttavaan lenkkiin, enkä mene koskaan ikkunan viereen. Jos bussissa on kunnolla tilaa, sitä voi muut mennä muualle. Lasten ja miesten kuuluu seistä koko matkan ajan. Lapsilla on nuoremmat jalat, kyllä he jaksavat seistä. Ja miehille se on pakollista seisoa. Vain naiset ja vammaiset henkilöt saavat istua. Ja se, että joku pjaska suoraan ajaa toisen NS paikaltaan veks, vaikka toinen on tullut vain muutamaa pysäkkiä aiemmin kyytiin, on hävytöntä. Varsinkin, JOS jäämme samalla pysäkillä pois ! Vain sokeille henkilöille on osoitettu omat paikat opaskoiran kanssa. Ja nykyään on bussesiissakin ohjeet, miten siellä käyttäydytään. Suurin osa ei niistä piittaa. Se on tosi noloa ! Ohjeet on selkeät, ne pitäisi tajuta tyhmäkin ihminen ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi