Elisan rajaton tallennustila
Huomasin, että mulla on Elisa Viihteessä rajaton tallennustila. Millähän periaatteella tällainen on tullut?
Kommentit (7)
Ennen siellä on kuitenkin ollut joku tuntimäärä, ja on kerrottu, kuinka monta % on jäljellä.
Ja sit ne kuiten säilyy siellä vaan joku pari vuotta kunnes poistuu.
2 vuotta ne vaan säilyy, oliskin ikuisesti. Itse en ainakaan tartte ihan niin paljon tilaa heh.
Totta, säilyvät vain kaksi vuotta. Näin on ollut jo pitkään. AP
Vierailija kirjoitti:
Totta, säilyvät vain kaksi vuotta. Näin on ollut jo pitkään. AP
Kyse ei ole Elisan keksinnöstä vaan tekijänoikeusmafiajärjestöjen tekijänoikeuslakiin lobbaamasta määräyksestä nimeltä tekijänoikeuslupa verkkotallennuspalveluihin.. Tekijänoikeusmafia kun nimittäin haluaa siitäkin erikseen rahaa, kun sinä "tallennat" tuollaiseen palveluun ohjelmia myöhemmin katsottavaksi ja sen maksaa Elisa, mutta laskuttaa sen totta kai sinulta. Sinun maksamastasi kuukausimaksusta tänä vuonna 2,615 € menee tekijänoikeusmafian suojelumaksuihin. Siis siitä, että sinä sen saman ohjelman olet tallentanut verkkoboksilla myöhemmin katsottavaksi etkä katso sitä heti tai et tallenna omaan digiboksiin. Tuo maksu on kaikin puolin täysin absurdi eikä sitä pitäisi olla olemassakaan, mutta niin tekijänoikeusmafia sen on vain lobannut lainsäätäjälle. Yhtään mitään perusteita maksulle ei toki ole.
Ja ai niin, vaikka indeksejä on jäädytetty, niin tätä ei tietenkään ole. Ensi vuonna saat maksaa 50 senttiä enemmän. Se nousee 50 senttiä joka vuosi, joka on melkoisen rapsakka vajaan 20 % kiva pikku korotus tekijänoikeusmafiamaksuun joka vuosi. Tuossa on se syy, miksi minulla ei ole tuollaista tallennuspalvelua eikä myöskään tule.
Kyllä ne miljoonat runkkuvideot voi tallentaa ihan perus pc:n muistiin.
Kyseessä on kusetus. Elisa tallentaa kaikki kanavat muutenkin servereilleen. Ei tuota palvelua muuten voisi toteuttaa. Talletustila on vain käyttäjän antama ilmoitus katsoa joku pätkä sieltä serverin tallenteesta. Elisalle se on paskan hailee onko talletustilaa 0 tuntia vai miljoona tuntia. Siellä ne kaikki muutenkin ovat.