Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ja ruma. "Ihana" yhdistelmä

Vierailija
19.08.2026 |

Olen vasta viime vuosina havahtunut siihen (minkä olisi kyllä pitänyt aina olla selvää), miten paljon ulkonäköön olisi mahdollista vaikuttaa rahalla. Nuorempana ajattelin aina, että ulkonäkö on se kohtalo, jonka olet sattunut saamaan. Jos on jaettu huonot kortit, niin ei voi mitään. Täytyy tyytyä siihen ja yrittää nousta ulkonäköpaineiden yläpuolelle.

Enkä tarkoita tässä edes mitään isoja kauneusleikkauksia, joissa naaman tilalle tehdään uusi. Aika pienetkin jutut ovat sellaisia, joihin rikkailla on mahdollisuus, mutta köyhillä ei. Esimerkiksi minulla on ollut teini-ikäisestä lähtien huomattavan punalaikukas iho. Välillä naama on ihan helakanpunainen. En tiedä, onko kyse ruusufinnistä, kroonistuneesta allergisesta ihottumasta tai muusta. Pari kertaa olen asiasta käynyt eri ihotautilääkäreillä, minulle on määrätty voiteita, jotka eivät ole tehneet mitään. Kumpikin käynti maksoi yli 100 euroa, joten ei minulla ole varaa kokeilla montaa eri lääkäriä huvin vuoksi.

Mutta jos minulla olisi kymppitonneja tai satoja tuhansia laittaa ihonhoitoon, aivan varmasti joltain julkkisten ihotautilääkäriltä löytyisi ratkaisu tähän ongelmaan. Susan Boylenkin punainen naama saatiin hoidettua, kun hänestä tuli kuuluisa ja multimiljonääri!

Ja tämä iho on vain yksi monesta ongelmasta, jotka olisivat ihan korjattavissa. On aika turhauttavaa ajatella, että jos en olisi köyhä, olisi mahdollista olla ei-niin-ruma. Kauniiksi en kaipaa. Olisi kiva olla edes keskiverto.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Olisi kiva kuulla, onko muilla samanlaista turhautumista siihen, miten vähän ulkonäköongelmiin voi vaikuttaa ilman rahaa.

Tietysti tämä ei koske niitä, joilla on jo hyvä iho ja kaikki kasvonpiirteet kohdallaan ilman mitään hienosäätöä, jne.

Vierailija
2/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä naisten naamajuttuja. Käyn salilla neljä kertaa viikossa, parturissa kolmen viikon välein ja syön kunnon ruokaa. Ei ole kauhean kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun rumaa naamaa ei kyllä saa edes kauneusleikkauksilla kauniiksi, joten en mieti tuollaisia. 

Vierailija
4/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä naisten naamajuttuja. Käyn salilla neljä kertaa viikossa, parturissa kolmen viikon välein ja syön kunnon ruokaa. Ei ole kauhean kallista.

No sitten aloitus ei varmasti koske sinua.

Vierailija
5/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun rumaa naamaa ei kyllä saa edes kauneusleikkauksilla kauniiksi, joten en mieti tuollaisia. 

Ei minuakaan kauniiksi saisi, mutta edes keskinkertaiseksi.

Vierailija
6/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä maalla kaikkien naama muistuttaa rupiperunaa..

Ei tarvi hävetä rumuuttaan kun kaikki on rumia...

Se kyllä pistää silmään jos tähän joukkoon eksyy hoikka ja hyvillä kasvonpiirteillä oleva ihminen

Vierailija
7/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo mene toimeentulotuen piikkiin jos julkinen lekuri sulle määrää hoitoja, aina ei onnistu ensimmäisellä tai edes viidennellä kerralla.

Mulla oli nuorempana akne, johon söin vuositolkulla antibiootteja joiden jälkeen se aina tuli takaisin. Vihdoin lekuri määräsi roaccutanin joka oli rankka kuuri, mutta akne ei ole palannut nyt yli 20 vuoteen.

Mutta nätti naama ei paranna elämää jos kroppa ja psyyke on paskana eikä perusasiat elämässä suju.

Vierailija
8/8 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisvinkkinä, voi katsella Youtubesta "face yoga"-hakusanalla videoita, löytyy monenlaisia erilaisiin kehityskohtiin, jokaiselle jotakin. (Ja niitä voi tehdä myös ennaltaehkäistävästikin). Kommentteja kannattaa videoista lukea, osaa videoista selkeästi hehkutettu tulosten osalta. Kasvojooga ei muuten ole vain "rumien ja köyhien" (en itse samaistu tähän) harrastus vaan tuottaa oikeasti kivoja muutoksia kenelle tahansa ikään katsomatta. Esim. monilla jo ihan nuorena "resting bitch face", niin suupieliä voi treenata ylöspäin jotta ei näytä tylyltä ollessaan neutraali ilmeeltään. Kasvojooga on suosittua ihan niiden julkkisnaistenkin keskuudessa, esim. Kim Kardashian harrastanut (en siis ihaile häntä). Ja lue itsemyötätunnosta, älä ole ankara itsellesi, niin henkinen hyvinvointi kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme