Voinko laittaa nämä " ehdot" huutiskohteisiini? Ov
Mulla nimittäin paloi käämit parin ostajan kanssa ja ajattelin laittaa uudet säännöt kohteisiini.
1. Postitus AINOASTAAN siihen osoitteeseen, mikä tulee meklarilta.
2. Jos huutajalla on ALLE 5 palautetta, niin pyydän ottamaan yhteyttä ENNEN huudon tekoa.
3. En vastaa postin hävittämiä tai rikkomia tuotteita.
Syyt:
1. Ties kuinka monta kertaa on tullut viestiä, että tavara olisikin pitänyt lähettää Kerttu-tädille Rovaniemelle eikä huutajalle Helsinkiin.
2. Ainoastaan kaksi viidestä alle viiden palautteen omaavilta huutajilta lunastaa kohteensa.
3. Lähetin korvaavaan tuotteen " hävinneen" tilalle ja kappas, kappas. Sekin " katosi" postissa.
Kommentit (12)
laitat ilmoitusta tehdessäsi vaatimuksen että huutajan pistearvon on oltava vähintään 5.
Muut kohdat ok.
voi kiertää silleen että laittaa kirjattuna paketin tai ottaa kuitin kun vie?
omalle kohdalleni on sattunut tuollainen pyyntö muutaman kerran ja minusta se on ihan ok jos ostaja vain ilmoittaa postitusosoitteen ajoissa. minulle on ihan sama minkä osoitteen kuoren päälle kirjoitan ;) tietty jos ostaja ei osaa päättää mihin osoitteeseen kuori pitää lähettää tai vaihtaa keskenkaiken mielipidettään kun tuote on jo pakattu ja osoitteet kirjoitettu niin se on ärsyttävää.
kohta 3 näkyykin olevan monen myyjän ehdoissa joten siinä ei ole mitään erikoista.
Ja joo,mullekkin on käynyt useaman kerran niin,että maksu on tullut ja olen laittanut tuotteen postiin (viestissä tulleeseen osoitteeseen,tietysti) niin päivän-parin sisällä tulee sähköposti,et " siinä on muuten mun vanha osoite,et kai sinne laittanut meneen" tai et " se tulee lahjaksi,menis osoitteeseen:----" ja siis ei heti,vaan maksettuaan jo ja minä kun olen reipas postittaja niin...
siis ostan jos tarvin tosiaan jotakin ja mitä en usko kaupasta raaskivani ostaa vain vähäisen käyttöajan vuoksi, eli ostanut olen 3 kertaa ja myynyt olen 2 kertaa, kertaakaan en ole jättänyt huutoani lunastamatta. Hassua siis tuo yleistys että alle 5 palautteen ei lunasta tuotteita. En huuda/osta vaatteita vaan ainoastaan tavaroita, vaatteet ostan aina kaupasta uutena.
Koska laitan kaikkien huutonetostajien osoitteet ja huutamansa kohteen ylös vihkoon, mihin merkitsen myös kun on maksanut. Helpompi pysyä ajantasalla, koska myyn aika paljon. Parin viime kuukauden aikana olen myynyt varmaankin lähemmäs 200 kohdetta.
Ja laittaa kohteeseen vähintään 1 huutajien minimipalaute vaatimukseksi.
Itse en enää huuda keneltäkään, jolla on alle 20 palautetta. Noilla myyjillä on aina omia sääntöjään (kuten vaikkapa, että maksu pitää tulla heti), joita ei ole laitettu kohteen tietoihin. Monta kertaa on myös käynyt niin, että huudettu tavara onkin hävinnyt/koira syönyt/kissa pissannut päälle/jne.
Hupihuutajat ovat aina pienipalautteisia.
niin tökeröä sitä on ruveta esittämään, että ennen huutoa pitää ottaa yhteyttä (se karkottaa sinulta isompipalautteisetkin ostajaehdokkaat, minut ainakin) vaan suoraan vaan laitat kohteisiin sen minimipisterajan, jota pienemmän omaavat eivät voi kohteitasi huutaa.
eli jos ei ole palautetta, niin ei sitä tolla meiningillä saa hommattuakaan ;-) Mulla vain kaksi positiivista palutetta ja kaksi tuotetta olen siis myynyt. Yhden olen ostanut, mutta kauppias ei laittanut palautetta, vaikka otin välittömästi yhteyttä ja hain tavaran seuraavana päivänä. Tapanani ei vain ole myydä tavaraa huuto netissä kuin hyvin harvoin, koska annan yleensä kaiken pois ihan ilmaiseksi. Joskus saattaisin itse jotain tarvita, joka kelpaisi käytettynäkin, mutta eipä se tuolla periaatteella näköjään onnistuisi ;)
Olen myynyt ja vain muutamia kertoja ostanut. Tähän mennessä ehkä alle 10 on jättänyt huutonsa lunastamatta ja näitä lunastamattomia on tullut ihan sellaisiltakin joilla vaikka 20 palautetta. Monien nollapalautetteisten kanssa olen tehnyt onnistuneet kaupat, minä en ainakaan aio laittaa mitään minimipalautemäärää, monta kauppaa olisi tuolla perusteella jäänyt jo syntymättä.
Sinulle, joka et saanut palautetta..
Voit kyllä ihan ystävällisesti laittaa s-postia tuolle myyjälle, ja pyytää jos hän laittaisi sinulle palautetta, koska olet aloitteleva " huutislainen" , eikä sinulla ole vielä paljon palautetta. Ei ole mitenkään hölmöä käytöstä!
Todennäköisesti myyjältä on vain unohtunut palautteen anto, jos enemmän kauppoja tekee.
Sinne ei sitten uusia asiakkaita haluta ollenkaan?
Olen kertaa eläissäni asioinut huuto-netin kautta. Kerran kauppa syntyi, kerran myyjä sotki koko asian ja kerran löysin tuotteen josta kaupankäynti oli jo päättynyt, mutta se oli jäänyt myymättä joten sain sen hankittua.
Eli on meitäkin, jotka etsimme vain jotain tiettyä tuotetta huuto-netistä, harvoin, eikä ole mitään palautteita annettu eikä saatu. Meitä ei siis toivotakaan asiakkaaksi?
ps voi peeveli tuota linkitys-kielto viestiä, se pomppaa esiin koko ajan. Ilmeisesti tuo nettihuutokaupan nimikin jo on sitten linkki?