Kun Karma kohtaa
Mulla oli ystävänä eräs nainen. Ystävyyttä hiersi se seikka, että ystäväni oli hyvin itsekäs luonteeltaan. Kun vietettiin yhteisiä mökkilomia, ystäväni tarjoutui ostamaan vehnäjauhoja ym ns halpaa ja minun perheeni piti ostaa kalliit lihat.
Meillä meni ns välit poikki kun ystäväni sai paljon rahaa, joka meni hänellä päähän.
Hän muuttui rikastumisen myötä erittäin paljon eikä valitettavasti hyvään suuntaan. En vaan jaksanut enää olla ystävänä asemassa jossa minun tehtävä oli palvella ystävääni saamatta itse mitään.
Ystäväni myös yritti kovasti tehdä minusta kateellisen pröystäilemällä raha-asioista, mutta en ole ikinä ollut mikään rahan perässä juoksija tai materialisti.
En mitenkään osannut jakaa elämäntapaa/ajattelua jossa materian haaliminen on tärkeintä elämässä. Olen itse enemmän ns hippiryyppi, joka etsii muita merkityksellisiä asioita elämäänsä kuin merkkivaatteet/ kalliit autot/ hienot asunnot yms.
En voinut myöskään hyväksyä, että ystäväni hankki koiria joilla alkoi pentutehtailla rahanhimossa.
Välit sitten vaan hiljeni ja jäi.
Kului 10 vuotta. Ystäväni otti yhteyttä. Hän oli sairastanut aivokasvaimen ja tullut uskoon.
Löysin ystäväni facesta ja järkytyin! Ystäväni näytti 10 vuotta vanhemmalta kuin ikänsä puolesta. Hän oli turvonnut ja lihonut. Oli todella vanhan näköinen.
Sairaus oli ennen aikaisesti vanhettunut ja turvottanut hänet tunnistamattomaksi. Hän näytti 70 vuotiaalta.
Sydäntäni kylmäsi. En toivo kenelekään pahaa. Itseäni lohdutti, että hän oli löytänyt uskon, koska itselleni kristityt arvot ovat tärkeät; myötätunto, armo, ja nöyryys.
Toivon sydämestäni, että voimme rakentaa ystävyyden paremmalle pohjalle. Itse olen terve, ja nuorekkaaksi sanottu. Elämä on ollut minulle armollinen. Kasvisruokavalion ja liikunnan myötä näytän nuoremmalta. En tavoittele nuorekkuutta mutta sen olen saanut ns lisäarvona kun olen ollut kasvissyöjä, elänyt ilman stressaavaa oravan pyörää, ja rahan perässä juoksemista. Ja antanut luonnon huolehtia itsestäni. Urheillut.
Uskon, että meidän ihmisten biologia voi hyvin kun elämme kivikauden fysiologian / biologian mukaan. Ulkoilemme, liikumme fyysisesti, ja meillä on hyvät sosiaaliset suhteet.
Up