Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asuntovelkaiset ovat niin katkeria?

Vierailija
17.08.2026 |

Miksi ostatte ensiasunnon vasta 3-kymppisinä? Miksi eroatte, parinvaihdatte ja uusioperseilette koko ajan? Sillä tavalla välttää vaurastumisen tehokkaasti.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensi asunnon 37-vuotiaana. Aiemmin ei ollut tarvetta. Ihan vauras olen.

Vierailija
2/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt korko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt korko

Itse sain maksettua nelikymppisenä. Asunto 100-neliöinen rivarinpätkä Helsingissä.

Ap

Vierailija
4/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensiasunnon 25-vuotiaana ja olen ottanut lisää velkaa aina kun edellisiä on lyhentynyt riittävästi. Nyt on kaksi asuntoa maksettu kokonaan ja pari muuta vielä maksettavana. En pidä itseäni katkerana, enkä myöskään perseilijänä, vaikka asuntovelkainen olenkin.

Vierailija
5/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ensiasunnon 25-vuotiaana ja olen ottanut lisää velkaa aina kun edellisiä on lyhentynyt riittävästi. Nyt on kaksi asuntoa maksettu kokonaan ja pari muuta vielä maksettavana. En pidä itseäni katkerana, enkä myöskään perseilijänä, vaikka asuntovelkainen olenkin.

Hyvä!

Ap

Vierailija
6/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin elän mieluummin vaurastumatta onnellisena kun paskassa liitossa vaurastuen! 

Vierailija
7/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eka asunnon 21 vuotiaana, korko 11,5%.  "Asuin" töissä ja maksoin pois seitsemässä vuodessa.  Nyt kaksi velatonta asuntoa ja kaikki tarpeellinen harrastuksiin.

M.58

Vierailija
8/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin elän mieluummin vaurastumatta onnellisena kun paskassa liitossa vaurastuen! 

Ei pidä valita paskaa liittoa. Itsehän sinä kumppanisi valitset. Miksi valita huono? Itse valitsin ainakin sellaisen, jolla on sama koulutustaso ja samat arvot. Yhteiset tavoitteet ja yhteisiä harrastuksia. Kotitalous on koti + talous.

Ap

Vierailija
9/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asuntosijoittamisessa järkeä tällä hetkellä, myin kämpän pois ja sijoitin rahat tuottavampiin kohteisiin. Ei tarvitse enää olla katkera.

Vierailija
10/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hinkua ollut koskaan asuntolainaan ja omistusasuntoon. Aina ollut vuokralla ja olen jatkossakin. Tietynlainen vapaus. Varmasti asuntolainan saisin jos haluaisin. En halua. 

Vierailija
11/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe asuntosijoittamisessa järkeä tällä hetkellä, myin kämpän pois ja sijoitin rahat tuottavampiin kohteisiin. Ei tarvitse enää olla katkera.

Ok. Meillä talouden yhteen laskettu nettovarallisuus 1,3milj. €. Asuinnoissa on osa ja muissa sijoituksissa sitten osa. Velkaa ei ole ollut pitkään aikaan mistään. Työssä käydään.

Ap

Vierailija
12/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt korko

Itse sain maksettua nelikymppisenä. Asunto 100-neliöinen rivarinpätkä Helsingissä.

Ap

Ja pelkästään jo aloituksesta näkee, ettet ymmärrä sitä, ettei elämä mene aina kuten haluaa ja että yhden asuntovelkaisen katkeruus ei tarkoita mitään yhteneväisyyttä toisen kohdalla.

Vierailija
13/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä valita paskaa liittoa. Itsehän sinä kumppanisi valitset. Miksi valita huono? Itse valitsin ainakin sellaisen, jolla on sama koulutustaso ja samat arvot. Yhteiset tavoitteet ja yhteisiä harrastuksia. Kotitalous on koti + talous.

Ap

Kylläpä näet asiat mustavalkoisena. Harva valitsee huonoa kumppania. Minäkin valitsin hyvän. Joskus asiat eivät vaan enää tunnu samalta. Ihmiset kasvaa erilleen ja liitto muuttuu "paskaksi" vaikka ihmiset eivät. Tällaisiin liittoihin sitten usein jäädään "vaurastumaan", koska mikään pakko ei ole erota, ei ole väkivaltaa, pettämistä tms. 

Sitten on omaisuutta mutta ei sitä aitoa onnellisuutta. 

Vierailija
14/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt korko

Ap

Ja pelkästään jo aloituksesta näkee, ettet ymmärrä sitä, ettei elämä mene aina kuten haluaa ja että yhden asuntovelkaisen katkeruus ei tarkoita mitään yhteneväisyyttä toisen kohdalla.

No kun kyse ei ole yhden asuntovelkaisen katkeruudesta. Tottakai huonot valinnat köyhdyttävät. Eroaminen köyhdyttää. Uusperheessä on paljon perintöriitoja. Juristeille puuhaa.

Kaikki eivät harkitse tarpeeksi. Parisuhteisiin mennään liian heppoisin perustein.

Ap

Vierailija
15/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kylläpä näet asiat mustavalkoisena. Harva valitsee huonoa kumppania. Minäkin valitsin hyvän. Joskus asiat eivät vaan enää tunnu samalta. Ihmiset kasvaa erilleen ja liitto muuttuu "paskaksi" vaikka ihmiset eivät. Tällaisiin liittoihin sitten usein jäädään "vaurastumaan", koska mikään pakko ei ole erota, ei ole väkivaltaa, pettämistä tms. 

Molemmathan voi saada. Kasvetaan erilleen ja sitten kasvetaan uudelleen lähekkäin. Tämä edellyttää tietysti tahtoa. Jotkut ovat valitettavasti heikkotahtoisia ja siksi useimmiten onnettomia.

Ap

Vierailija
16/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selvästi ihmiselämä on sinulle täysin vierasta kun et kykene ymmärtämään miten monista eri syistä liitto voi mennä myöhemmin huonoksi, vaikka alussa se ei sitä ollut: osapuolet kasvavat erilleen, liian erilaiset elämät eivät enää sovikaan yhteen, toinen pettää tai paljastaa paskan luonteensa, juoppoutensa tms. vasta myöhemmin jne.

Vierailija
17/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selvästi ihmiselämä on sinulle täysin vierasta kun et kykene ymmärtämään miten monista eri syistä liitto voi mennä myöhemmin huonoksi, vaikka alussa se ei sitä ollut: osapuolet kasvavat erilleen, liian erilaiset elämät eivät enää sovikaan yhteen, toinen pettää tai paljastaa paskan luonteensa, juoppoutensa tms. vasta myöhemmin jne.

Usein myös samanlaiset löytävät toisensa eli ihmiset ansaitsevat toisensa. Joillakin on parempi intuitio ja sen kautta kyky nähdä tulevaisuuteen.

Raha myös usein tulee rahan luo.

Ap

Vierailija
18/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt korko

Ap

No kun kyse ei ole yhden asuntovelkaisen katkeruudesta. Tottakai huonot valinnat köyhdyttävät. Eroaminen köyhdyttää. Uusperheessä on paljon perintöriitoja. Juristeille puuhaa.

Kaikki eivät harkitse tarpeeksi. Parisuhteisiin mennään liian heppoisin perustein.

Ap

Muttei enemmistönkään, koska ihmiset voivat olla pettyneitä ja katkeria moniin asioihin ja hyvin eri syistä, riippumatta asuntovelasta. Ja vastaavasti moni velkainen on velasta huolimatta tyytyväinen elämäänsä. Eikä ne erot ole automaattisesti mitään köyhdyttäjiä, vaan useimmiten pelastus, ainakin henkisesti.

Kaikki eivät ajattele yhtä mustavalkoisesti ja materialistisesti kuin sinä.

Vierailija
19/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Molemmathan voi saada. Kasvetaan erilleen ja sitten kasvetaan uudelleen lähekkäin. Tämä edellyttää tietysti tahtoa. Jotkut ovat valitettavasti heikkotahtoisia ja siksi useimmiten onnettomia.

Ap

Aniharvoin voi, ihan selvä enemmistö tapauksia on niitä, joissa erilleen kasvaminen on pysyvää. Se ei automaattisesti tarkoita totaalisen rikkoutuneita välejä vaan sitä ettei parisuhde onnistu. Joitain asioita ei voi vain ratkaista pelkästään haluamalla.

Vierailija
20/26 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt korko

Ap

Ap

Muttei enemmistönkään, koska ihmiset voivat olla pettyneitä ja katkeria moniin asioihin ja hyvin eri syistä, riippumatta asuntovelasta. Ja vastaavasti moni velkainen on velasta huolimatta tyytyväinen elämäänsä. Eikä ne erot ole automaattisesti mitään köyhdyttäjiä, vaan useimmiten pelastus, ainakin henkisesti.

Kaikki eivät ajattele yhtä mustavalkoisesti ja materialistisesti kuin sinä.

Tottakai voi olla tyytyväinen monista asioista. Itse iloitsen eniten puhtaasta luonnosta tässä talomme ympärillä, hyvistä lenkkipoluista, kypsyvästä omenasadosta, mökkeilystä, laavutetkistä ja perheestä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi