Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä lehtijuttu, jossa laihtunut nainen kertoo, että tämä yksi juttu mitä hän teki... ja että olisi halunnut tietää aikaisemmin.

Vierailija
17.08.2026 |

En ymmärrä mikä se juttu oli.

"Sutinen päätti jatkaa stressaamatta mutta alkoi laskea kaloreita. Ei siksi, että hänellä olisi ollut jokin tietty päivittäinen kaloriraja mielessä, vaan kiinnostuksen vuoksi.

Niitä laskiessa hän mietti, onko 400 gramman valmismaksalaatikkoa pakko syödä kerralla. Mitä jos hän ottaisi ensin vähän vähemmän ja sitten lisää, jos nälkä jää?

Nälkä ei jäänyt, mutta ei tullut myöskään ähky kuten aina ennen. Nyt syömisen jälkeen pystyi vielä tekemäänkin jotain.

Annoskoot pienenivät ja paino laski, vaikka Sutinen söi vähän herkkuja joka päivä.

Pian hän huomasi, että tulee hyvin toimeen syömällä päivittäin 1 800 kilokaloria. Siihen mahtuu herkullinen jogurtti- tai munakasaamiainen, lounaaksi esimerkiksi kanapastaa tai vihannessosekeittoa ja purkki raejuustoa, välipala, päivällinen ja herkku."

Ymmärrän tuosta, että lopetti stressaamisen ja pienensi annoskokoja ja alkoi laskea kaloreita ja sitten vähensi kalorit 1800:n. Eli hän laihtui kun söi vähemmän. Miten se oli uusi tieto? 

Minä olen itse 130 kiloinen, tosin huomattavasti pidempi kuin tämä 155cm nainen, enkä minäkään halua syödä ruokaa niin paljon että tulee ähky, enkä syö maksalaatikkoa koko pakettia kerralla. Mutta ihmiset kuluttaa eri määrän, ja toisilla elimistö pitää niistä ylimääräisistä rasvoista kiinni, kun toisilla ne solahtaa suoraan ruuansulatuskanavasta läpi, eli vaikea on tietää mikä se itselle sopiva kalorimäärä on. Mutta jokaisella joku kalorimäärä on joka saa laihtumaan, se vaan saattaa olla epäterveellistä muuten, kun ihminen tarvitsee ruuasta muutakin kuin energiaa. Minä saan ylimääräiset kalorit suklaasta jne. Jos söisin saman määrän määrällisesti kuin nytkin, mutta eri ruokia, siis vähemmän kaloripitoisia, laihtuisin. Mulla vaan on vakavia vitamiinin puutoksia, paha raudanpuute, joka on ollut koko ikäni. Tuntuu vaan ettei jaksa keskittyä ruokavalioon, kun on niin väsynyt aina. Ja ratkaisu on sitten helpoin mahdollinen ruoka, eli suklaa. Mun puutokset ei korjaannu ruokavaliolla, ja ne pitäisikin ottaa myös huomioon kun laihduttaa, oli syy lihomiselle ja lihavana pysymiselle mikä hyvänsä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi raudanpuute voi aiheuttaa sen että sun kilpirauhanenkaan ei toimi toivotulla tavalla ja siksi lihot herkästi. Etkö voi ottaa rautakuuria?

Vierailija
2/2 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sinun pitäisi varmaan pyrkiä parantamaan sitä jaksamista, aina sanotaan, että se on ihan a ja o. Helpommin sanottu kuin tehty toki. 

Ja ilmeisesti jutun henkilöllä on se kalorien laskeminen avannut silmiä omien syömistensä suhteen. Ehkäpä hän oli ajatellut, että ei voi syödä juuri mitään, jos haluaa laihtua, mutta hänen kohdallaan näin ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi