Muistanko väärin vai oliko Leviksen farkut erilaisia vielä 90-luvulla?
Kävin kaupassa ja noi on nykyään omituisen ohuita. Aiemmin kangas oli tukevampaa. Muuten 501 on muuttunut yllättävän vähän.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjän olivat ohuempia ja mitoitus sen mukainen ;) Kangas oli paksumpaa ja kestävämpää.
Nyt on ohuempi ja joustavampi kangas. Sopii paremmin pikkusen pläskille.
501 on 100% puuvillaa ja se ei jousta.
501 on malliltaan suhteellisen samanlainen nyt kuin silloin, koska ysäri on taas muodissa. Välillä oli enemmän eroa vanhaan malliin.
Ei ne kaikki ole 100% puuvillaa tai ei ainakaan äsken olleet.
Ei ole samanlaista farkkukangasta kuin aiemmin. Juuri vertailin omiani. Vanhemmat ovat paljon jäykempää ja paksumpaa farkkua.
Ne oli 501 silloin ja yleensä kivipestyjä sinisiä tai vitivalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samanlaista farkkukangasta kuin aiemmin. Juuri vertailin omiani. Vanhemmat ovat paljon jäykempää ja paksumpaa farkkua.
Millä muulla tavalla ne eroaa uusista?
On niitä päivitetty muutenkin. Ikävää, että vanhoja kaavoja muutellaan kun kyse klassikosta, mutta varmaan sitten nykyihmisen keho vaatii muuta. Itse epäilen ainakin taskujen sijainnin olevan erilainen ja muutenkin malli oli mielestäni aikoinaan unisex.
Kangas oheni jo aiemmin. Paksut 90-luvulla ja ohuet sen jälkeen. Nyt e ole ostellut, kun on varasto vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
On niitä päivitetty muutenkin. Ikävää, että vanhoja kaavoja muutellaan kun kyse klassikosta, mutta varmaan sitten nykyihmisen keho vaatii muuta. Itse epäilen ainakin taskujen sijainnin olevan erilainen ja muutenkin malli oli mielestäni aikoinaan unisex.
Eikö ole unisex enää?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole unisex enää?!!
Ei tietenkään housut voi olla unisex.
Millä tavalla 501 muuttui ennenkun ne palautti sen lähemmäksi 90-luvun mallia?
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään klassista vaatetta jonka leikkausta ei olisi muutettu, mutta varmaan niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Niin, 501:siähän saa nykyisin myös sellaisina, joissa on 2% elastaania. Se pilaa totaalisesti farkut ja tekee niistä huonosti kestäviä. Kerran vahingossa ostin ja sen jälkeen olen kyllä tarkkana ollut, että tsekkaan että 501:set on 100% puuvillaa.
Käyttäjän olivat ohuempia ja mitoitus sen mukainen ;) Kangas oli paksumpaa ja kestävämpää.
Nyt on ohuempi ja joustavampi kangas. Sopii paremmin pikkusen pläskille.