Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmälasit käyttävät ihmiset näyttävät niin oudoilta silloin kun laittavat piilolinssit?

Vierailija
07.08.2026 |

Joku sanoo, että olen vain tottunut heihin lasit päässä, mutta näin ei aina ole. Joskus en ole tiennyt, että henkilö jonka tapaan juhlissa, kulkee arjessa lasit päässa. Samaa ilmiötä ei tapahdu, jos henkilö käyttää aina piilolinsseja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet että joku on outo? Mistä me osataan sun tuntemuksiisi vastata?

Vierailija
2/4 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tottumiskysymys 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmaankin siksi, että olet tottunut näkemään heidät lasit päässä? En minäkään tunnistanut aluksi työkaveriani pikkujouluissa, kun ei käyttänyt laseja - äänestin älysin. 

Vierailija
4/4 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt laseja jostain 9/10-vuotiaasta. Katsoessani sitä varhaisempia lapsuuskuvia on usein melkoinen arpominen, onko kuvassa minä vai siskoni tai kumpi kuvassa on minä. En muista itseäni sen näköisenä, ja aikuisena lapsenpyöreyden kadottua naamasta en näytä enää juuri lainkaan samalta. Nykyään näköni on niin heikko, että näen itseni hyvin ilman laseja ainoastaan valokuvissa, mutta passikuvat ovat oikeastaan ainoat kuvat, joissa olen ollut ilman laseja moneen vuoteen. Viimeksi passia hakiessani katsoin kuvaa ja totesin, että kai se on minä, kun sillä on nuo minun korvakorut. Muu olikin sitten niin ja näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi