Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla oikeasti 3-vuotiaat vielä kokonaan kotona????

Vierailija
01.10.2008 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tylsisty!

Vierailija
2/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vain äidin asenteesta, onko tylsää. Meillä on 0v, 2v ja 4v lapset ja kyllähän isommat tylsistyvät ajoittain. Itsellä on ihan tarpeeksi puuhaa vauvan ja kodin hoidossa, olen ihan poikki risaisista öistä ja kiireisistä päivistä, enkä jaksa viihdyttää ja rahdata aktiviteetteihin. Jos minulla olisi vain jotkut 4 ja 5-vuotiaat, niin kuin jollain ketjuun kirjoittaneella, olisi varmaan ihan eri meininki. Tuon ikäisten kanssa voisi olla ihan oikeasti hauskaa, toisin kuin nyt, kun kiljuva vauva käsipuolessa yritän tuskaisena vääntää lounasta ja viikata pyykkiä yhtä aikaa ja isommat viskoo toisiaan legoilla päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjopuoli on kyllä sitten se, ettei ole kovin sosiaalinen, mutta olen ajatellut että kyllä myöhemminkin ehtii. Ensi viikolla 3-v neuvola, ajattelin kysyä siellä tädin mielipidettä asiasta. Mulla on kotona vauva, joten en oikein aina pysty järjestämään virikkeitä, mutta vastapainoksi annan pojan itse tehdä lähes mitä haluaa, eli jos mun aika menee vauvaa hyssytellessä, en hermostu vaikka poika raahaisi koko huoneensa sisällön olkkariin, kotia sinne rakentaessaan.. :)

Joskus ollaan käyty perhekerhossa, mutta lapseni ei siellä viihtynyt, tuntui järkyttyvän siitä että joku töni tai vei lelun kädestä. Siksi ollaan oltu kotona, lähes täysin mökkihöperöitä, ei kai siitä haittaa ole kun molemmat viihdytään..?

Ja meillä on siis kolmaskin lapsi, koulainen, joka kulkee aktiivisesti pitkin maalaiskylää, ja hänen kavereitaan on usein meillä. Silloin 3-vuotiaskin pääsee mukaan touhuihin. Muutenkin veljekset leikkivät paljon yhdessä, ehkä siksi keskimmäinen ei muuta kaipaa.

Vierailija
4/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne raukat kyllästy ihan kuoliaaksi? Ei siis mitään kerhojakaan tms?

Vierailija
5/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät kyllä srk:n kerhossa 2 X vko.

3-vuotiaana eivät ole käyneet kerhossa.

Hyvin viihtyvät kotona.

Vierailija
6/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ollut mitään kyllästymistä,oltiin paljon ulkona,puistossa ja tehtiin kotijuttuja.

Vierailija
7/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne raukat kyllästy ihan kuoliaaksi? Ei siis mitään kerhojakaan tms?

Eikö sun lapset osaa keksiä itse mitään tekemistä?

Vierailija
8/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enempi on ikää - en minä 3-vuotiaan kanssa neljän seinän sisällä vanhene, kyllä meillä retkeillään luonnossa ja nähtävyyksissä päivät, askarrellaan, leikitään hiekkiksellä pihan lasten kanssa ja treffataan muita kavereita. Ei näytä pitkästyneeltä, vaan ihan tyytyväiseltä, iloiselta lapselta.

Vierailija
9/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se sit epänormaali lapsi?

Ei nimittäin tunneta ketään joilla olis samanikäisiä lapsia niin ollaan lasten kanssa vaan keskenään.

Ap

Vierailija
10/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka ikinen arkipäivä voi mennä sisälle leikkimään. Aina on kavereita ja virikkeitä, on askartelua, nukketeatteria ja pelejä. Yhdessä syödään päivittäin mukaan otettu päiväruoka ja vasta päiväunille mennään kotiin.

Että hyvin on meidän 3v.n asiat, saa olla äidin ja siskon kanssa koko päivän yhdessä silti toisten lasten kanssa puuhastellen.

Vierailija
11/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap....olet aika tylsä!

Vierailija
12/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää retkeillä askarrella tai tehdä yhtään mitään, olen niin väsynyt kotona olemiseen :/

Lapset on tosi kyllästyneitä, meillä on vielä tosi pieni kämppä niin tuntuu että seinät kaatuu päälle.

Oma terveyteni on niin huono että en kauheasti jaksa/pysty ulkoilemaan tai yhtään mitään.

Meillä on oikeasti ihan saatanan tylsää.

Ei ole edes autoa, ei koskaan käydä missään, kukaan ei käy meillä :(

Ap

Vierailija
13/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x viikossa 5h hoidossa niin teidän mielestä olen hirviö :D

Ap

Vierailija
14/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa oikea tapa kasvattaa lapset, on pitää heitä mahdollisimman pitkään kotona ilman kavereita?? Muuten vanhempi on laiska ja tylsä, jos kotonaolo pitkästyttää?

Kaverin 3v muksut käyvät kerhossa pari kertaa viikossa ja viihtyvät siellä :)

Vierailija
15/20 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen itsekin kotona nuorimmaisen takia. Ei pitkästy, kyllä sitä kodin ulkopuolista maailmaa saa katsella ihan riittävästi joka ikinen päivä 7-vuotiaasta eläkeikään saakka.

Ja jos joskus pitkästyykin niin eipä tuohon kuole.

Srk:n kerhossa käydään(siis sellainen askartelukerho jossa käydään lasten kanssa, ei sellainen kerho jossa lapset ovat ilman vanhempia) kerran viikossa, muuten sitten tavataan tuttuja ja tuntemattomia lapsia puistossa sekä silloin tällöin minun kavereitani joko lasten kanssa tai ilman. Ei normaali 3-vuotias varmaan tarvitsekaan koko hereilläoloaikaa kavereita ja ohjattua toimintaa.

Vierailija
16/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo kyllästy, kun yhdessä puuhailevat kaikkea, ja minäkin keksin tekemistä ja leikkimistä, ja iltapäivisin pihalla on julmettu kööri lapsia ja siellä laumassa kulkevat tyytyväisinä. Tämä elämä sopii meille :)

Vierailija
17/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siis on kokonaan kotona mun ja vauvan kanssa, ja mua alkaa vähitellen kaduttaa että otin sen pois päivähoidosta.

Vierailija
18/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jäädään neljän seinän sisään jumiin. Ei kai sellaista jaksa kukaan, ei lapsi eikä aikuinen. Kyllä kavereita pitää olla isoille ja pienille.

Vierailija
19/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisten perheiden kanssa tapaillaan.

Ja meillä 3-v käy itsekin kerhossa vaikka vain kerran viikossa, mutta se on pojan 'oma juttu' ja tosi tärkeä, kun isot käyvät koulussa, ja pikkuveli on vielä vähän vauva.

Vierailija
20/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kotona vielä 3,5-vuotias. Aloitti srk:n kerhon, muttei halunnut siellä käydä, enkä ruvennut pakottamaan. Kotona hänellä on seuranaan 2-vuotias sisko, jonka kanssa keksivät kyllä tekemistä. Käymme myös yhdessä perhekerhoissa ja tietysti ulkoilemassa. Hyvin viihtyy ja itse oikein haluaa olla ennemmin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme