Miksi käytte salilla? Miks maksaa kallis kortti, kun samaan tulokseen pääsee kotona?
3 kg tai 5 kg käsipainot ja muita vekottimia ei tarvita, jokaisen lihaksen pystyy treenaan kotona.
Kommentit (11)
joskus yritin treenailla kotona mutta on vaikeampi motivoida itseään. Kiva lähteä kotoa ja nähdä muitakin ihmisiä, lisäksi käyn myös ohjatuissa jumpissa salillani.
Aloittaminenkaan ei aina onnistu, kun on olevinaan aina "jotain muuta" tekemistä. Lisäksi sitten kun saa ruvettua tekemään jotain niin se helposti jää kesken pienimmästäkin tekosyystä. Lisäksi kotona tulee koko ajan ajateltua juoksevia asioita, komennettua lapsia jne. ja yksi treenaamisen mukavista puolista on se, että voi keskittyä vain itseensä ja "tyhjentää päänsä turhista ajatuksista".
Lisäksi minusta on helpompaa tehdä laitteilla jotka on tehty tiettyyn tarkoitukseen kuin kehitellä yksitoikkoisia ja hankalia liikkeitä omilla painoilla jne. Itse asiassa parasta kun joku huutaa ja käskee, eli ohjattu jumppa jossa oikeasti tulee hiki kun joku koko ajan hiillostaa ja puhaltaa niskaan.
Salin lisäksi treenaan käsipainojen kanssa joka ilta...
kuntosalilla saa MONIPUOLISTA liikuntaa, saa olla ihan itsekseen ilman perhettä ;-)) pari tuntia, saa ohjausta kuntoiluun, motivaatiota toisista kuntoilijoista, aika hurahtaa jumppatunnilla ohjeiden mukaan hikoillen kuin siivillä .... onhan noita syitä. Maksan mieluusti kuntosalimaksun (työnantaja toki tukee kuntoilua veroeduin) ja kohotan kuntoani hyvällä fiiliksellä sen sijaan että nostelisin pikkupainoja omatoimisesti olkkarissa... yök.
tai juoksemaan kun tiet jäässä ja vettä sataa?
Kuntosalilla saa monipuolista liikuntaa silloin kun pakko olla sisällä.
- kotona ei voi jumpata kuin joskus aamuyöstä, en halua jumpata perheeni nähden.
- käyn samalla suihkussa ja saunassa, jotka eivät kotona huvita, koska sauna on varastona ja kylppäri on kylmä ja lämmin vesi loppuu aina kesken.
- laitteet ovat huomattavasti kivempia ja motivoivempia kuin jotkut käsipainot. Treenaan lähinnä vatsalihaksia ja siitä ei tulisi mitään jos pitäisi jotain ankeita istumaannousuja harrastaa.
- salilla on tosiaan myös niitä kivoja ohjattuja jumppia.
miksei ne treenaa kotona, kun syyt salilla käyntiin on näin ulkoisia kuten tässä ketjussa tulee ilmi??
Jalkakyykyissäkin minulla pitää olla vähintään 35kg että tuntuu missään... Ei "koirankusetus" -liike kilon jalkapainolla ole sama asia.
Käyn salilla, koska kuntoilu on siellä helpompaa.
ja ainakin aerobic on sosiaalinen harrastus, ei siinä ole samaa mieltä jos sitä
harrastaa vain kotona. harvalla on edes sellaisia tiloja saati knowhowta,
voi olla että liikkeet tulee tehtyä täysin väärin ja siitä voi koitua lopussa vain
vahinkoa.
Jalkakyykyissäkin minulla pitää olla vähintään 35kg että tuntuu missään... .
A) Musta on kiva olla kotoa pois (se kuuluisa äidin oma aika)
B) Mun mielestä on kiva käyttää myös muitakin painoja/laitteita kuin käsipainoja
C) Mun mielestä on kiva treenata ystävien kanssa
D) Mua motivoi raha, jos maksan jostain, niin käytän sitä.
E) Mua motivoi sovittu aika, kotona helposti tulee tehtyä jotain muuta.