Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun lapsi ei anna mun käydä vessassa rauhassa ja ovi kiinni?

Vierailija
23.05.2007 |

Saa hirveän kohtauksen ja roikkuu ovirivassa ja kirkuu. Aina pitäisi olla oven auki jotta hän näkee missä äiti on.

Eihän sinä kai muuten mitään, mutta kun haluaisin käydä kakalla rauhassa... Ja kerran kävi niin, että ovi oli lapsen vaatimuksesta auki ja mies tuli yllättäin kotiin :( ja näki minut. En tosiaankaan halua tämän toistuvan!!

Olen yrittänyt selittää lapselle, että äitikin saa olla vessassa rauhassa, mutta toinen menee ihan hysteeriseksi. Kumma tilanne! Apua!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisella äänellä. Annat mukulan kirkua vaan.

Vierailija
2/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa... Itse ottaisin lapsen mukaan mutta vetäisin oven kiinni, jottei kukaan muu pääse yllättään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin pieni että oikea hätä, ottaisin mukaan. Meidän uhmis kyllä huutaa ihan vaan äiteetä simputtaakseen. Sille huutelen siis oven takaa.

Vierailija
4/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pienemmällä hädällä ovi kiinni, sitten pidennät aikaa.

Vierailija
5/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käyty vessassa jo 3 vuotta ovi auki. (Sitäkin ennen ovi oli aina raollaan, jotta kissat pääsisivät vessaan.) On kohtuutonta olettaa, että pieni lapsi ymmärtäisi, miksi pitäisi olla ihanasta, turvallisesta äidistä erossa. Ja miten se lapsi ikinä oppii, mitä vessassa tehdään, jos ei ikinä näe vanhempien pissaavan tai kakkaavan pönttöön???

Vierailija
6/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan ipanan möykätä oven ulkopuolella, eihän siinä mene kuin minuutti kun asiansa hoitaa.

Vierailija
7/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, jos se 3 vee menee tarhaankin ihan mielellään niin kuin meillä, niin eiköhän se kestä sen 5 minuuttia eroa rakkaasta äidistä :). Paitsi joskus kun huvittaa kiukutella muuten vaan. Käyn kyllä esim. aamupissalla lapsen kanssa yhdessä, mutta kyllä noi kakkajutut alkaa olla jo sellaisia, että haluan hoitaa peräpukamieni huljuttelut ihan omassa rauhassani :D.

Vierailija
8/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 4v ja osaa kyllä itse käydä vessassa ja haluaa itse oven kiinni ja oman rauhan. Mutta äitille ei sitä antaisi :(

Ja toinen asia, en siis todellakaan aio alkaa käymään vessassa ovi auki silloin kun mies on kotona! Se ei kuulu meillä kummankaan tapoihin eikä toivottavasti tule ikinä kuulumaankaan.

Pakko kai vaan kestää sitä huutoa ja kirkunaa oven takaa sitten :((

Vierailija
9/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jeesustelua taas, ettei turhaan saisi lasta huudattaa oven takana?? Tuon ikäinen kyllä jo ymmärtää että MYÖS äidillä on oikeus käydä rauhassa vessassa.

Meillä myös kohta 4-vuotias ipana joka ei antais istua rauhassa vessassa. Saa raivarit jos huomaa että olen vessassa ja ovi kiinni, tai jos huomaa että olen menossa sinne. Itse on kyllä kovin tarkka omasta vessarauhastaan. Siinä sitten väännän yleensä rautalangasta että " onhan sinustakin mukava käydä veskissä rauhassa, eikös äitikin saisi" .

Vierailija
10/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina oven oikein lukkoon perässäni. En myöskään piereskele (muuta kuin vessassa ja silloinkin laitan vesihanan päälle, ettei kuulu)miehen ollessa kotona. Jos haluaa pitää parisuhteen säkenöivänä, niin siihen ei kuulu vessaistuntojen jakaminen tai löysät verkkarit ja jättipaita päällä kulkeminen kotosallakaan.

Lapsia on kolme ja olen tottunut siihen, että oven takana on aina roikkumassa joku. Pienimmän otan usein vessaan istumaan lattialle, koska häntä ei voi jättää hetkeksikään yksin = 1-vuotias. Se nyt on vain osa äidin elämää, ettei vessassakaan saa aina olla rauhassa:)

Vierailija
11/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En myöskään piereskele (muuta kuin vessassa ja silloinkin laitan vesihanan päälle, ettei kuulu)miehen ollessa kotona"

apua mitä prinsessaelämää vietät. Mä en jaksais!

Vierailija
12/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 1-vuotiaan ottaisin. Siinä on vissi ero.

Vierailija
13/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laitan aina oven oikein lukkoon perässäni. En myöskään piereskele (muuta kuin vessassa ja silloinkin laitan vesihanan päälle, ettei kuulu)miehen ollessa kotona. Jos haluaa pitää parisuhteen säkenöivänä, niin siihen ei kuulu vessaistuntojen jakaminen tai löysät verkkarit ja jättipaita päällä kulkeminen kotosallakaan.

Lapsia on kolme ja olen tottunut siihen, että oven takana on aina roikkumassa joku. Pienimmän otan usein vessaan istumaan lattialle, koska häntä ei voi jättää hetkeksikään yksin = 1-vuotias. Se nyt on vain osa äidin elämää, ettei vessassakaan saa aina olla rauhassa:)

Onko miehesi nähnyt sinua koskaan edes alasti ? Seksinkin taidatte hoitaa pimeässä lauantaina saunan jälkeen.

Hei, meillä on säkenöivä parisuhde ollut jo 12 v. Piereskelemme vapaasti kotona, toinen voi vaikka pestä hampaita kun toinen vääntää torttua pöntöllä. Vessanovea emme pidä koskaan kiinni, turha oikeastaan koko ovi. Kotiasusteeni on todellakin ihana vanha vinttynyt t-paita ja sortsit tai verkkarit.

Vierailija
14/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka 1-vuotiaan ottaisin. Siinä on vissi ero.

Joskus 4 v syö banaania samalla kun itse väännän torttua. So, tuohan on vain elämää. Ja hauskaa sellaista. Mitä sitä turhaa jokaisesta asiasta tekee helvetinmoista numeroa.

Vierailija
15/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme piereskele mieheni kanssa emmekä käy vessassa isoilla tarpeilla ovi auki.

Tämä ei liity mihinkään estoiseen seksielämään tai " prinsessa" elämään. kummallinen ajattelutapa tuokin?

Ja jos lapsi ihan itsekin haluaa vessarauhan 4v, niin kyllä hänen pitäisi se äitilleenkin suoda. Mutta nyt on joku kumma hysteerinen vaihe päällä, eikä " kestä" hetkeäkään ilman näköetäisyyttä. Olen aika ihmeissäni. No, pakko vaan harjoitella pikkuhiljaa tätä oven lukitsemista.

ap

Vierailija
16/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ette ikinä ole piereskelleet miehenne kuullen? Oikeasti? Ja naiset eivät edelleenkään käy isoilla hädillä? Kotona aina ykköset päällä?

:) Tämä olikin hauska juttu :)

Vierailija
17/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en piereskele tai käy kakalla mieheni läsnäollessa. Yhdessä olemme olleet 15v. Joten en usko että tämä tulee siitä enää mihinkään muuttumaan.

Ja miten tämä edes liittyy tuohon alkuperäiseen kysymykseeni, että miten saan lapseni tajuamaan että äitillekin kuuluu vessarauha?

Vierailija
18/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai haistella sitä hajua. Miksi hänen pitäisi siitä kärsiä, tai minun vastavuoroisesti hänen pahoistya hajuistaan ja äänistään??

Vierailija
19/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo aina mulle, että naiset ei kyllä piere.

Nyt tiedän mistä se johtuu, että se luulee, että olen ainut nainen joka joskus pieraisee!

Teette sen salassa :) Onnea vaan teillekin ja toivon, ettei teille tule ikinä ryppyä ulkonäköön, ettei mies vaan vaihda parempaan :)

Kun nainen vain ruusuja kakkaa!

Vierailija
20/41 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani (3v) on kerhon aloittamisen jälkeen ilmoittanut minulle, että tytöillä ei ole pyllyä eikä tytöt käy koskaan kakalla ... eihän niillä edes ole sitä pyllyä mistä kakka tulee.

On tainnut poika kerhossa oppia anatomiaa tämmöisen äidin lapselta ;)

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän