KOkemuksia rintatulehduksesta? Tarviiko aina antibiootti kuurin?
Minulla eilen tuli toinen rinta todella kipeäksi ja siinä on sellainen kova kohta, kuume nousi todella nopeasti 38.5 asteeseen. Vielä aamuyöstä kuumetta oli 38.8. Nyt kuume on kuitenkin hävinnyt. Olen tosin syönyt särkylääkettäkin. Rinta on edellen hiukan arka ja punoittava. Voisikohan täm siis mennä nyt ohi ilman lääkekuuria? Vai onko kuume laskenut vain särkylääkkeen avulla?
Kommentit (6)
Kyllä mulla meni ohi ilman antibiootteja.
eri asennoista ja lopulta parin päivän jälkeen rinta ei enää aristanut ollenkaan. Mutta jos sulla on edelleen tänään kuumetta, kannattaa varmaan mennä lääkäriin tai ainakin soittaa neuvolaan josta saa paremmin tietoa....
Rinta voi olla aika pitkäänkin arka ja punoittava, tänään ja vielä huomennakin. Hoida rintaa edelleen lämmöllä, hieronnalla (suihkussa) ja tietenkin imetyksillä. Koita myös vaihtaa imetysasentoa. Jos patti on kainalon puolella, imetä niin, että vauvan jalat tulevat kainaloon. Ja sellainen vinkki, että ota rintaliivit pois. Varo myös, että toiseen rintaan ei tule tulehdusta. Niinkin voi käydä, jos imettää vain kipeästä rinnasta.
On se sellaista noitten tissien kanssa.
Ahkerasti olenkin imettänyt ja buranaa ottanut. Myös suihkussa olen käynyt lämmittelemässä.
Esikoista piti käyttää lääkärissä joten samalla pyysin antbiootti kuurin. Ajattelin että jos kuumetta vieälä nostaa niin ei tarvitse sen takia ainakaan päivystykseen lähteä. No äsken kun heräsin päikkäreiltä olikin kuume noussut 37.9 joten sinne apteekkiin kait joutuu kuitenkin menemään :(.
t.ap
ja se oli niin kivulias, etten todellakaan selvinnyt ilman antibiootteja. Makasin kiemurtelemassa lattialla enkä päässyt edes lääkäriin, vaan sain onneksi puhelinmääräyksen apteekkiin ja mieheni joutui hakemaan lääkkeet kesken työpäivän. kipu tuli tosi nopeasti ja luulin kerta kaikkiaan kuolevani siihen!! onneksi ap:llä tilanne tuntuu olevan paremmin hallinnassa.
Mulla ainakin meni. Ihan Buranalla hoidon itse ja tiheällä imettämisellä, että sain kipeän kohdan varmasti tyhjäksi. Antibioottereseptin hain varmuuden vuoksi, kun olimme juuri lähdössä reissuun, mutta lääkekuuria en siis koskaan syönyt. Burana (tai muu vastaava TULEHDUSkipulääke) on paras hoito, sillä se laskee sitä rinnan tulehdusta ja turvotusta. Sekä tietysti auttaa kipuun ja kuumeeseen.