Miten 5-kymppinen löytäisi töitä? Nykyinen paikka vie mielenterveyden.
Vuoden hakenut, eikä mitään. Cv:n olen aina räätälöinyt kyseiseen hakuun sopivaksi, mutta ei mitään :(
Kommentit (18)
Nyt tulee hyvin mustikkaa. Metsään siitä mars! =)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee hyvin mustikkaa. Metsään siitä mars! =)
Täälläpäin ei kauheasti ollut. Muutaman hikisen litran sain kerättyä. Fb ihastelin joidenkin keräämiä mustikkasaaliita jostain maalta. En tiedä miten ne tulivat mun feediini
Ap
Ei 50v ole ongelma. Olen saanut 2 uutta työpaikkaa yli 50v. Mutta tämä työllisyystilanne on ongelma nuoremmillekin. Ja 55 saattaa jo olla ongelma. Kannattaa etsiä nyt kun olet vasta 50. Hesarissa väitettiin että loppuvuodesta työllisyys lähtee taas vetämään. Katsellaan onko noin.
Vierailija kirjoitti:
Ei 50v ole ongelma. Olen saanut 2 uutta työpaikkaa yli 50v. Mutta tämä työllisyystilanne on ongelma nuoremmillekin. Ja 55 saattaa jo olla ongelma. Kannattaa etsiä nyt kun olet vasta 50. Hesarissa väitettiin että loppuvuodesta työllisyys lähtee taas vetämään. Katsellaan onko noin.
Hienoa jos onnistunut! Itsellä ei flaksi käy. Ap
Mikä nykyisessä työpaikassa mättää?
Henkilöbrändäys on ainoa keino nykypäivänä. Alahan opettelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyisessä työpaikassa mättää?
Huono johtaminen
Vierailija kirjoitti:
Henkilöbrändäys on ainoa keino nykypäivänä. Alahan opettelemaan.
Äh, harmi kuulla, sitten taitaa kyllä jäädä paikka saamatta :( ap
Mitä kaikkea uutta olet opiskellut työssä ollessasi viimeisen 5v aikana?
Päivitä nykyistä osaamistasi käymällä esim avoimen yliopiston tai avoimen amk,n kurssikokonaisuus, jota voit sitten "mainostaa" työtä hakiessasi. Muista mainita haastatteluissa kuinka se hyödyttää työnantajaa, puhu siis konkretian tasolla.
Tuo todistaa työnantajille, että olet edelleen iskussa, kehittymiskykyinen ja sitoutunut alalle.
Vierailija kirjoitti:
Amk-tutkinnon ja yliopiston täydennyskurssin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin noista liikkeelle. Kai sinulla on vielä jotain opintoja menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin noista liikkeelle. Kai sinulla on vielä jotain opintoja menossa?
Tällä hetkellä valitettavasti ei kun niin uupunut töistä. Ap
Ei ne lisäopinnot mitään auta vaan pitää osata myydä oma osaaminen. Eli näkyvyys tärkeää.
Harmillista. Suomalaiset työpaikat pilataan kiusaamalla työväkeä ja asiakkaitakin toisinaan. En valitettavasti voi auttaa, mutta itseäni on mietityttänyt ulkomaille muuttaminen, että vieläkö viiskymppinen sopeutuisi sinne... Yksi sinkkuystäväni lähti ulkomaille 5-kymppisenä ja jäi sinne. Löysi hyvän työpaikan, mukavan asunnon hyvältä alueelta ja osti tuliterän auton. Ei ole katunut päätöstään.
Olen 61 ja ensimmäistä kertaa ilman työtä. Työkkärin "tädit" ovat sitä mieltä, että etsit vain piilotyöpaikan itsellesi ja siinä se. Tekisi mieli sanoa, että korvaan kaksi teistä ja siinä se!
Piilotyöpaikat on hauskoja. Halutaan palkata ensimmäinen kyselijä ilman mitään kilpailutusta.
Kädet ristiin ja pyytämään? Ihmeitä voi tapahtua.