Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut koskaan karsimaan tavaroitasi isosti?

Vierailija
24.07.2026 |

Oletko joskus esim muuttanut niin merkittävästi pienempään asuntoon tai muusta syystä joutunut karsimaan tavaramäärääsi reilusti? Miten sujui vai vuokrasitko varaston tai veitkö tavaroitasi esim vanhempiesi varastoon? Mietin näitä mitkä muuttaa asuntoautoon, että karsiiko he vaan surutta kaiken ei-välttämättömän vai miten ratkaisevat tavara-asiansa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti, olen hamstraaja.

Vierailija
2/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut, olen halunnut. Myin omakotitaloni pois joitakin vuosia sitten. Halusin helpomman elämän ja pienemmän kämpän. PALJON pienemmän, joten ostin yksiön. Jätin sängyn, nojatuolin, lukulampun, kaksi lihalaatikollista keittiö tarvikkeita kun kokkaus on intohimoni ja säkillisen vaatteita. En voinut kuvitellakaan kuinka paljon onnellisempi olisin! Tiesin tykkääväni "minimalismista" (vai miksi sitä nyt kutsutaan) en tiennyt rakastavani, nyt tiedän senkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. En joutunut karsia vaan halusin karsia. Täysin surutta myin, lahjoitin ja raahasin kaatikselle 3/4 osan omaisuudestani ja muutin pienempään. Nyt on tässä vuosien vieriessä vähentynyt entisestään, ei suinkaan lisääntynyt kuten olen kuullut monelle käyvän. Ihana kun on vain se mitä ihan oikeasti tarvitsee. Kaikella on oma paikkansa, eikä yksikään esine ole käyttämättä vaan kaikella on tarkoitus. 

Vierailija
4/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kun piti pakata kaikki mitä haluan kahteen matkalaukkuun

Vierailija
5/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuollaisesta itsekin haaveilen mitä tässä pari kirjoittajaa kirjoitti. En ole joutumassa siis muuttamaan vaan lähinnä haaveilen. Muotoilin sen kuitenkin niin että monet voivat kommentoida, eli onpa se ns pakollista tai vapaaehtoista se karsiminen, että miten meni. Kiva kuulla ettette jääneet kaipaamaan tavaraa.

Ap

Vierailija
6/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mä muutin toissa vuonna yksiöstä asuntovaunuun ja mulla on varmaan nyt enemmän roju kun sillon. 😂 Toki huonekalut on nykyään kiinteitä, mut kaikenlaista käytännön kamaa joutu hankkia viihtyvyyden vuoksi kuten retkipöytää ja tuolia, grilliä, katosta jne. Lähti toki myös rojua mut tuntu et lähti vähemmän ku tuli jos ei tosiaa laske niitä kalusteita. Ei oo koskaa ollu paljon tavaraa kylläkään. Vaan tarpeellista ja käyttö esineitä. Niin ja kalastus vehkeitä! Muutin perimälleni metsä/järvenranta palstalle asustelee. Piti tehdä pieni mökki mut en taida ku tää vaunu on ihan riittävä. Saunan laitoin rantaan. 

Vierailija
7/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuollaisesta itsekin haaveilen mitä tässä pari kirjoittajaa kirjoitti. En ole joutumassa siis muuttamaan vaan lähinnä haaveilen. Muotoilin sen kuitenkin niin että monet voivat kommentoida, eli onpa se ns pakollista tai vapaaehtoista se karsiminen, että miten meni. Kiva kuulla ettette jääneet kaipaamaan tavaraa.

Ap

Täällä eletään vaan kerran, ainakin minun näkemykseni mukaan joten lämpimästi suosittelen toteuttamaan haaveen jos siltä tuntuu. <3 Enemmän sitä katuu tekemättömiä kun tehtyjä. Ja tavaraahan saa aina lisää jos siltä tuntuu. Mitä seurannut näitä "luopujia ja raivaajia" omassa tuttavapiirissä niin harvasta on tuntunut että entiseen haluaisi palata. Rohkeasti vaan unelmia kohti. 

Vierailija
8/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelen töiden perässä ulkomaille muuttoa tai no varaudun siihen. N 2 v sisään tapahtuva asia jos tapahtuu. Olen sen takia pitänyt n 3kk kirppistä siis eri vuodenaikoina n kuukauden pätkät. Pöytävuokriin ja kuluihin mennyt n 50% mutta se käteen jäänyt raha on motivoinut tarpeeksi. Torissa sitten mennyt merkkiastioita. Toriin menee lopulta myös huonekalut.

En tiedä itsekään paljonko jää jäljelle. Mitään varastoa on turha ottaa. Ne on n 80e/kk eli vuodessa melkein 1000e. Äkkiä käynyt niin että varaston vuokria on maksnaut enemmän kuin tavaroiden arvo. Otan muutenkin arvokkaimmat korut, pienelektroniikan, parhaat vaatteet ja hienoimmat merkkiastiat mukaan eli ei mitään järkeä maksaa 80e/kk jäljelle jäävien romujen säilömisestä!

Vierailija
9/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kaupungista toiseen. Pakettautollinen lähti mukaan. Roskiin ja kierrätyskeskukseen. Sen jälkeen olen muuttanut n. 5 vuoden välein. Perheen kasvaessa ja kämpän isontuessa ostettiin uusia huonekaluja ja käytettyjä. Siitä eron jälkeen pienempään muuttaessa taas tavaraa roskiin, kirppikselle ja turhia huonekaluja kontti haki pois. Lasten tullessa teini ikään. Taas isompaan ja uusia huonekaluja. Kun tästä lähdetään lasten muuttaessa omilleen. Se yksi pakollinen tavaraa tulee mukaan.

Jos muuttaa matkailuautoon. Ei sinne paljoa mahdu. 3 laatikkoa menisi sukulaisille säilöön. Kaikki huonekalut kiertoon.

Vierailija
10/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta halusta teen sitä parhaillaankin. Pitkään jos asuu samassa asunnossa, niin kummasti sitä tavaraa vaan kertyy. Itseä ahdistaa, jos jokainen laatikko ja kaappi on täynnä romua. En tykkää myöskään siitä, että asunnossa on liikaa huonekaluja. Pitää olla tilaa hengittää.

Vierailija
11/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin asunnostani kuutisen vuotta sitten ja lähdin maailmaa kiertämään. Samalla reissulla edelleen. Myin, annoin ja hävitin kaiken muun paitsi muutaman muistoesineen (ns. Muistoboxi, sellainen pieni laatikko) muutaman ammatti keittiöveitsen ja mummolta saadun taulun. Nämä on broidin kämpillä tallessa ja 26 litran repussa kulkee muuten "koko elämä" mukana. 

Vierailija
12/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti isosti. Lähinnä tavaroineen ja muuhunkin omaisuuteen sopii samanarvoista säännöt. Jos jotain ostetaan, niin se on viimeisen päälle tai sitten ollaan ostamatta. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Vierailija
13/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten muutin toiselle puolelle Suomea. Edellisessä asunnossa asuin 18 vuotta - ja kun keräilijä olen - tavaraa oli enemmän kuin tarpeeksi. Homman hoidin niin, että se mikä mahtui kulkemaan pienessä henkilöautossa ajaen kaksi keikkaa kulki uuteen paikkaan ja kaikki muu lahjoituksena pois.

Tavaraa on kertynyt tuosta puhdistuksesta huolimatta ihan kiitettävästi. Pitäisi kai muuttaa useammin?

Vierailija
14/14 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siirtää varastosta toiseen tavaraa. Ainakaan toisten varastoon. Helsingissä

Pienestäkin varastosta joutuu maksamaan 300 euroa kuussa. Mitään tarpeetonta ei kannata varastoida. Hyväntekeväisyyteen tai Sortti-asemalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä