Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuliaisiksi vastasyntyneen perheelle?

Vierailija
24.07.2026 |

Tarkoitus pistäytyä vauvaa katsomassa. Perheessä lisäksi 2 v. sisarus. Mikä olisi hyvä tuliainen? Budjetti n. 50 e. Olisi suotavaa löytyä Prismasta tms. perusputiikista. Omat lapset on jo isoja eikä mitään hajua nykyvauvaperheiden jutuista. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiedä mitä vauvalta puuttuu niin annoin rahaa...he itse tietävät.  Lisäksi kukkia ja suklaata.

Vierailija
22/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotinaperinne on ihana. 1980- luvulla anoppini leipoi isot pullakranssit uuden vauvan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkia äidille, vaippoja vauvalle, 2v vaikka pallo tms

Ei kaksivuotiasta pidä totuttaa siihen, että hänetkin lahjotaan vaikka pikkusisarusta juhlitaan.

Kyllä minä vein 2 ja 4v. Pienet lahjat ja karkit heillekkin ..haluan aina huomiota myös heidät.  Vanhemmille annoin rahaa että osttevat vauvalle nyt tai myöhemmin mitä itse päättävät tarvitsevansa. 

Vierailija
24/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 2v lapsi ja eniten arvostin tuomisina valmista ruokaa (anoppi oli tehnyt foliovuokiin, pakastettiin osa ja saatiin nopeasti valmista syötävää) ja vaippoja. Niitä nimittäin kuluu.

Jos et ole kokkailija niin ihan herkut kaupastakin olisi otettu mielellään, esim. Juustoja, keksejä, jäätelöä, pullaa tms. 

Potkupukuja ja muita riepuja tuli niin paljon että suurin osa ei ehtinyt käyttöön.

Vierailija
25/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nyt 2v lapsi ja eniten arvostin tuomisina valmista ruokaa (anoppi oli tehnyt foliovuokiin, pakastettiin osa ja saatiin nopeasti valmista syötävää) ja vaippoja. Niitä nimittäin kuluu.

Jos et ole kokkailija niin ihan herkut kaupastakin olisi otettu mielellään, esim. Juustoja, keksejä, jäätelöä, pullaa tms. 

Potkupukuja ja muita riepuja tuli niin paljon että suurin osa ei ehtinyt käyttöön.

Tähän vielä lisäyksenä että 2v:lle esim muumi-. Tms hedelmäpatukoita pussillinen/värityskirja. En veisi lapsiperheeseen mitään tavaraa ellei erikseen pyydetä jotain tiettyä.

Vierailija
26/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50€:n seteli kauniissa kirjekuoressa on sopiva tuliainen. 

Tökerö.

Vierailija
27/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin vauvalle lahjan, kun on hänen syntymäpäivä ollut. Perheelle yhteiseksi herkkuja. 

Vierailija
28/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultajäsenyys vauvapalstalle.

Vierailija
29/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt mieleen kun anoppini sisko (ainoa sukulainen, joka asuu pääkaupunkiseudulla) toi ihan vaan patonkia, tomaatteja, juustoa ja basilikaruukun. Isoveljelle palapelin.

Ajattelin,että mitä hittoa, mutta vauva nukahtikin juuri sopivasti ja meillä oli ihana hetki tämän rakkaan sukulaisen kanssa kun juteltiin parvekkeella rauhassa

Vierailija
30/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, suklaata, sipsejä, helppoa ruokaa. Mun teki ainakin ihan hirveästi mieli herkkuja.

Vierailija
31/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotinat: rotinarinkeli, ja vaikka villasukat vauvalle ja ehkä myös kukkia. 

Vierailija
32/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.

Nimenomaan tuo oikea rotinaperinne pitäisi ottaa takaisin. Nimenomaan tuollaisia valmiita uuniruokia ja leipomuksia viemisiksi, jotta synnytyksestä toipuvan äidin ei tarvitse passata vieraitaan vaan vieraat passaavat äitiä.

Sektion jälkeen ei ole samanlaisia jaksamisongelmia kuin alatiesynnytyksen jälkeen, joten ruoka olisi mennyt roskiin. Jos en syö uuniruokaa muutenkaan, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi synnytyksen jälkeen olla pakastimessa?

Tai siis: jos et ole ehdottoman varma, että perhe haluaa ruokaa, älä vie sitä!

Vierailija
33/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sideharsoja tai lakanat vauvalle. Isosusaruksen huomioiminen huipputärkeää: pallo, käsinukke, kirja. Vanhemmille jotain ruokaa. 

SIDEHARSOJA???

Puklurätin virallinen nimi on sideharsoliina.

Vierailija
34/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, vaippoja?

Eikö niitä ole josjonkinlaista laatua, mallia, merkkiä, kokoa? Mistä voin tietää mitkä sopivat? Tuntuu muutenkin vähän arkiselle. Viekö joku oikeasti vaippoja? Ja pidetäänkö niitä hyvänä tuliaisena perheissä?

t. Ap

Vaipat oli ainakin meillä paras tuliainen. Niitä on kaikenlaisia kokoja ja usko pois, vastasyntyneille on omiaan, loogisesti ajattelemalla löytyy sopivat. En minä kaivannut yhtäkään kuviollista potkupukua tai vauvakirjaa (niitä tuli esikoiselle 6 kpl), mutta vaipat oikeasti ilahdutti. Arkisia, kyllä, mutta vauva-arki on sellaista, että vaippoja kului. Merkillä ei väliä, saipahan kokeilla erilaisia.

Vierailija
35/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vielä lisää ideoita? Olisiko paras viedä vaan kukkia + suklaata tms.? Onko nykyään niin, että perheet ei halua tavaroita nurkkiinsa vai olisiko kuitenkin joku kiva pikku juttu? Raha ei kyllä tässä tapauksessa käy, tuntuisi hölmöltä lykätä joku viiskymppinen keskituloisille aikuisille , joita näkee harvoin.

Itse olisin arvostanut kunnollista ruokaa tuomisena enemmän kuin kukkia tai suklaata. Siis vaikka ihan jotain makaronilaatikkoa tai muuta helposti lämmitettävää, mikä maistuu kaksivuotiaallekin. Ei vaippoja tuliaiseksi vauvalle, koko ja malli ei välttämättä käy. Vaatteita on sen 2- vuotiaan vanhoja varmaan kaapit täynnä. Itse veisin tosiaan sitä ruokaa, toki ensin kannattaa kysyä rajoituksista. Isolle sisarukselle veisin jonkun kivan kuvakirjan ja vauvalle ei tarvitse välttämättä mitään, äidille tietenkin voi sitä suklaata viedä jos haluaa. 

Vierailija
36/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.

Nimenomaan tuo oikea rotinaperinne pitäisi ottaa takaisin. Nimenomaan tuollaisia valmiita uuniruokia ja leipomuksia viemisiksi, jotta synnytyksestä toipuvan äidin ei tarvitse passata vieraitaan vaan vieraat passaavat äitiä.

Sektion jälkeen ei ole samanlaisia jaksamisongelmia kuin alatiesynnytyksen jälkeen, joten ruoka olisi mennyt roskiin. Jos en syö uuniruokaa muutenkaan, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi synnytyksen jälkeen olla pakastimessa?

Tai siis: jos et ole ehdottoman varma, että perhe haluaa ruokaa, älä vie sitä!

Pitääkö se kaikille kuuluttaa, että on tehty sektio? Tavallisesti rotinavieraat ajattelevat, että vastasynnyttänyt äiti on synnytyksestä joka tapauksessa väsynyt synnytysmuodosta riippumatta ja vauva hakee vasta elämänrytmiään rääkymällä ja nukkumalla miten haluaa. Vieraat haluavat auttaa syömisillä ja kahvittelutarpeilla, silti sinulla on otsaa urputtaa siitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi