Miksi ihmiset kuvittelee että matkustelu on jotenkin kallista?
Halvimmillaan olen päässyt Espanjaan viikoksi 500€ sisältäen lennot, majoituksen ja ruoat.
Kommentit (58)
Riippuu juu siitä, minne matkustaa ja koska. Talvella kuluu puolet vähemmän rahaa kuin kesällä esim. Kreikassa. Sesonkina sama keskitason hotelli saattaa maksaa 1100e /vko ja loppusyksystä tai talvella saman saa alle 400e. Samat lennot etukäteen tarjouksesta ostettuna 50e/suunta tai muutama viikko ennen matkaa 250e.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos toimeentulotuen ja muiden tukien jälkeen jää se kuuluisa 580 euroa kk käteen niin kyllä toi tosi kalliilta tuntuu
Kengät kuluu kotimaanmatkaiussa. Kengät ovat kalliita. Eräskin köyhä opiskelija, joka ei saanut kesätöitä, kulkee silloin kun on pakko kulkea johonkin, viileinä päivinä talvinilkkureissa, hellepäivinä paljain jaloin. Kenkiä EI pitäisi ostaa käytettynä eikä ilmaislaareista se voi tulla hyvin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa ja Lähi-idässä pääsee käymään metrolipun hinnalla, kun menee Itikseen.
Täältä meiltä ei kulje metroja. On ensin matkustettava Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos toimeentulotuen ja muiden tukien jälkeen jää se kuuluisa 580 euroa kk käteen niin kyllä toi tosi kalliilta tuntuu
Vauva forumin mukaan on ainakin 2000e työttömänä ja vara matkustaa mallorcalle joka kk 5 tähden hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuvittele. Sesonkien ulkopuolella tietenkin on halpaa matkustella, kysymys kuuluukin, että kuka haluaa?
Miksi pitäisi olla joku seetanan sesonki, jotta voi matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästää vuoden vaikka 50€ kuussa niin on työttömälläkin varaa matkustella
Sinulla ei ole siis mitään käsitystä työttömän varallisuudesta! Se on varattomuutta! Ei työttömällä ole laittaa viittäkymppiä kuukaudessa säästöön. Uskomatonta, miten tieämättömiä hyväosaiset ovat.
Jaa sitä on kuunneltu biisiä ja laulun sanoja mun on pakko matkustaa jonnekkin juna elon runkkun marssiin jo vie, menolippu ja ei ikinä takaisin.
Onhan se rahattomille, laiskoille yms. Viidelläkin tonnilla saa jo edullisen reisun.
Vierailija kirjoitti:
Ja keski-eurooppaan saa lentoja parillakympillä, Tallinaan pääsee lähes ilmaiseksi yms.
Totta helevetissä Tallinnaan pääsee ilmaiseksi; siihen on joku syy?! 😂😅😂😅
Kertaa viisi. Kaikki ei elä yksin.
Jos haluaa asua kivassa majoituksessa, syödä hyvin ja tehdä jotain muutakin kuin ilmaisjuttuja niin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se rahattomille, laiskoille yms. Viidelläkin tonnilla saa jo edullisen reisun.
No mene, ihmettelen aina sitä kun jäätte lähtöviivoille niiden rahojen kanssa kuin Bottas F1 kisassa.
En matkusta minä ostan maat ja valtiot olen ufo man.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuvittele. Sesonkien ulkopuolella tietenkin on halpaa matkustella, kysymys kuuluukin, että kuka haluaa?
Sesonkien ulkopuolella on paras matkustaa. Ei ole jonoja museoihin ja nähtävyyksiin, patikkaretkillä saa ihailla luontoa itsekseen. Joka paikassa saa parempaa palvelua.
No ei siinä mitään jos maksaa vain itsensä,eikä paikan päällä tee mitään mikä maksaa. Ei ole lapsia joiden liput pitää myös maksaa ja jotain tekemistä paikan päällä. Että ei se ihan ilmaista ole.
500e on ihan järkyttävän iso määrä rahaa. T:työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole muuten mahdollisuutta matkustaa mihin aikaan tahansa, vaikka rahaa olisikin.
Jos rahaa kerran on, niin tietysti pystyy matkustamaan. Rahalla voi palkata lasten tai eläintenhoitajan, tai vaikkapa oman hoitajan reissuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmana jää 580/kk koska täytyy maksaa puhelinlaskut ja osa vuokrasta tuosta summasta.
Puhelinlasku on 20€/kk ja ei tarvitse maksaa yhtään vuokraa itse kun asuu kohtuuhintaisessa asunnossa.
Työtön mies
Kerro tarkemmin. Missä asut ja miten? Perhe? Ikä, terveys, lääkkeet, matkat esim kauppaan, terveysasemalle? Esim pienellä paikkakunnalla, kävelymatkan päässä palveluista, perityssä omistusasunnossa, jossa ei juuri asumiskuluja ole, elämiseen riittää tosiaan vähempikin. Jos vielä äiteen tai jonkun muun luona voi käydä syömässä, voikin jo vaikka säästää pahan päivän varalle.
Kävin kerran kuussa siis Kela vonkaushommia tekemässä sitten sain soiton, Mars matka odottaa ulkona sanoi virkailija , innoissani ryntäsin ulos,no avaruusaluksen kyljessä lukee Poliisi, olin hyvin pettynyt jälleen kerran.
Ja miten Tallinnaan pääsee lähes ilmaiseksi?