Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte jos lapsenne ei halua mennä rippikouluun?

Vierailija
22.05.2007 |

Meillä ei onnistuisi käymättä jättäminen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti yrittäisin ylipuhua, tarjota erikoisleirejä, joissa rippikoulu menisi siinä sivussa ym. Mutta kai se olisi hyväksyttävä, jos lapsella olisi selkeät perustelut päätökselleen ja hän pysyisi johdonmukaisesti niitten takana. Eipä rippikoulu asiaansa aja, jos sinne mennään väkipakolla.

Vierailija
2/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen uskova ihminen, mutta jos lapseni eivät aidosti ja järkevästi perustellen halua mennä, se on heidän valintansa. Usko on kokonaan henkilökohtaisen valinnan asia, jolloin pakottamisella ei saada ainakaan hyvää aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut kasvattamaan lapseni sellaiseksi, että kykenee ajattelemaan itse, eikä niele kaikenlaista sontaa.

Oikeasti olen aika pitkälti tuota mieltä, mitä ylhäällä kirjoitinkin, mutta sinänsä lapseni saa aivan itse päättää, käykö rippikoulun vai ei. Itse en kuulu kirkkoon, lapsi ja isänsä kuuluvat.

Vierailija
4/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin menevät. Eikös sen pitäisi olla ihmisen henkilökohtainen asia, tuon uskon?

Vierailija
5/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei mene. Ei se pakottamalla käytynä hyödytä

ketään.

Vierailija
6/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen onnistunut kasvattamaan lapseni sellaiseksi, että kykenee ajattelemaan itse, eikä niele kaikenlaista sontaa.

Oikeasti olen aika pitkälti tuota mieltä, mitä ylhäällä kirjoitinkin, mutta sinänsä lapseni saa aivan itse päättää, käykö rippikoulun vai ei. Itse en kuulu kirkkoon, lapsi ja isänsä kuuluvat.

Vierailija
7/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan ok vaan jos lapsi ei halua riparille. Mutta toivoisin silti, että kävisi vaikka prometheus-leirin. Ja saa kyllä mennä riparillekin jos tahtoo :)

Vierailija
8/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi lapsistamme on käynyt rippikoulun ja nuorempi on menossa nyt kesällä mutta jos hän olisi kieltäytynyt niin en olisi pakottanut enkä edes vaatinut perusteluja asialle.

Mitä hyötyä siitä loppujenlopuksi edes on? Ei meillä ainakaan " harrasteta" uskonnollisia juttuja muutenkaan.

Vierailija
9/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vielä leirin jälkeen olisi sitä mieltä ettei halua ripille niin en pakottaisi. Kova kolaus se olisi.

En silti usko että niin käy, poika tykkää käydä kirkossa ja seurakunnan tapahtumissa. Ainakin siis vielä..

Vierailija
10/14 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin lapselle kahden viikon kärsimyksestä ja palelemisesta kylmässä sakastissa.

Vierailija
11/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oma asia, johon minulla ei ole, eikä pidäkään olla mitään sanomista. En ole itsekään käynyt.

Vierailija
12/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin että lapsi käy riparin, lasta ei niinkään kiinnostunut. Ratkaisu: Etsin riittävän houkuttelevan riparin. Kreikka-riparille lapsi suostui lähtemään. Kävin myös hänen kanssaan niissä pakollisissa jumalanpalveluksissa. Nuorteniltoihin en sentään mennyt mukaan, mutta hän törmäsi siellä tuurilla tuttuihin ja sallin myös sen, että hän otti mukaan kirjan, jonka avulla sai ajan kulumaan.

Kasteelle en todellakaan pakottanut. Kävimme katsomassa kuitenkin sen konfirmaation ja lapsi oli riparin yhteiskuvassa ilman albaa. Juhlia ei pidetty, mutta mentiin kuitenkin syömään hienoon ravintolaan, kun oltiin juhlatamineisiin tälläydytty.

Vierailija
13/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulu ei ole nykyaikaa. Se on typerää touhua.

Vierailija
14/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulu ei ole nykyaikaa. Se on typerää touhua.

Täsmälleen näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi