Pienetkin alkoholimäärät lisäävät syöpäriskiä eikä turvallista rajaa ole, kertoo laaja katsaus
Kumpi on sinulle tärkeempää: lisävuodet vai alkoholi?
Kommentit (65)
Joo näin se menee ja jos lähdet kiipeilemään vuorille niin voit pudota rotkoon, on se elämä vaikeita valintoja ja kutsumuksia.Minä takia se Jeesus sitten kansalle viiniä teki, no varmaan siksi kun silloin ei tullut kaikkitietävä asiantuntija läsyttämään viinin vaaroista ei tönkkösuolatuista kaloista.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttäjien syöpiä ei tule enää hoitaa. Alkoholi pitäisi luokitella laittomaksi aineeksi kuten muutkin päihteet.
Eikä lihavien?
-Lihavuus on merkittävä syöpäriski, joka altistaa ainakin 11-13 eri syöpätyypille. Riski johtuu siitä, että rasvasolut tuottavat ylimääräisiä hormoneja ja kasvutekijöitä, jotka voivat kiihdyttää syöpäsolujen kasvua. Erityisesti ylipaino ja vyötärölihavuus lisäävät riskiä sairastua muun muassa suolisto-, rinta-, kohtu- ja munuaissyöpiin.-
Vierailija kirjoitti:
Joo näin se menee ja jos lähdet kiipeilemään vuorille niin voit pudota rotkoon, on se elämä vaikeita valintoja ja kutsumuksia.Minä takia se Jeesus sitten kansalle viiniä teki, no varmaan siksi kun silloin ei tullut kaikkitietävä asiantuntija läsyttämään viinin vaaroista ei tönkkösuolatuista kaloista.
Se on sitä parempaa viiniä. Ei siitä saa syöpää eikä se humalluta väärällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, joille alkoholi on ongelma ovat huvittavia. He aina korostavat kuinka ovat kohtuukäyttäjiä.
Nämä, joille muiden alkoholinkäyttö on ongelma ovat huvittavia. He aina korostavat kuinka ovat raivoraittiita.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttäjien syöpiä ei tule enää hoitaa. Alkoholi pitäisi luokitella laittomaksi aineeksi kuten muutkin päihteet.
Juu kyllä, ja samoin kaikki lihavien syövät, diabetes ja erilaiset lihavuudesta johtuvat komplikaatiot pitää jättää hoitamatta. Lihavuus on omista elintavoista johtuvaa, eli samalla tavalla itseaiheutettua. Tällä saataisiinkin niin paljon säästöjä vuositasolla, että eipä paljon muusta tarvitsisi leikata. Eli hoito rasvaprosentin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vuosien määrä vaan laatu.
Alkoholi lisää monien sairauksien riskiä.
Mm. muistisairauksien.
Paljonko stressi lisää muistisairauksia?
Paljon. Ja alkoholi lisää stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vuosien määrä vaan laatu.
Alkoholi lisää monien sairauksien riskiä.
Mm. muistisairauksien.
Unettomuus ainakinnlisää dementiaa. Siksi otin unettomuuteen hormonikorvaushoidon. Ennemmin syöpä kuin dementia.
Maksaa säästämättä - viinasta tinkimättä, sanoo vanha kansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä, ja samoin kaikki lihavien syövät, diabetes ja erilaiset lihavuudesta johtuvat komplikaatiot pitää jättää hoitamatta. Lihavuus on omista elintavoista johtuvaa, eli samalla tavalla itseaiheutettua. Tällä saataisiinkin niin paljon säästöjä vuositasolla, että eipä paljon muusta tarvitsisi leikata. Eli hoito rasvaprosentin mukaan.
Muistan lukeneeni, että lihavuus lisää enemmän syöpää kuin alkoholi.
Enää ei tarvitse alkoholistakaan stressata kun viinaa saa sunnuntaisinkin.
Kirkko varmaan luopuu nyt sitten ehtoollisesta?
Alkoholi lisää syöpäriskiä, tupakointi lisää, punainen liha lisää, auringonottaminen lisää... mikäpä ei lisäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä, joille alkoholi on ongelma ovat huvittavia. He aina korostavat kuinka ovat kohtuukäyttäjiä.
Nämä, joille muiden alkoholinkäyttö on ongelma ovat huvittavia. He aina korostavat kuinka ovat raivoraittiita.
Niin ja älä mene tupakkalakossa oleville puhumaan joutavia, siinä voi olla terveys vaarassa vaikka et itse polttaisikaan.
Itse tuoppini jäljet mä tunnen ja maksan.Niillä rahoilla jota olen viinasta syytänyt veroina valtiolle voisin ostaa oman sairaalan henkilökuntineen ja loisto patteriauton siihen pihalle.
Tunteiden tukahduttaminenkin lisää kuulemma syöpää.
Kupiaisen Einokin oli raitis, uskovainen mies, mutta niin vaan jäi kaljarekan alle.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi lisää syöpäriskiä, tupakointi lisää, punainen liha lisää, auringonottaminen lisää... mikäpä ei lisäisi.
- Kasvikset
- Nauraminen
- Läheisten kanssa yhdessäolo
- Liikunta
- Seksi
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi. En halua elää vanhaksi jos elämänlaatu kärsii. Pidän nautinnoista kuten ruoasta ja alkoholista sekä seksistä. Kaikki nuo voivat aiheuttaa syöpää.
Uskon kaksi ensimmäistä, mutta en kolmatta. Palstanaiset pihtaavat.
Kuolemaan ei voi itse vaikuttaa. Se tulee kun se tulee.
Liikenteessä ei voi olla. Satoja ihmisiä kuolee liikenneonnettomuuksissa
Töissä ei voi käydä. Työtapaturmissa kuolee ihmisiä.
Pihatöitä ei voi tehdä. Voi saada myyräkuumeen tai ties mitä.
Puolisoa ei voi ottaa. Puolisoita murhataan useita vuodessa.
Liikuntaa ei voi harrastaa. Voi kompastua ja halkaista päänsä.