LSD:n hyödyt ja haitat opiskelijoille?
Olen aina vastustanut huumeita, typerää kemiallista muokkausta. Tubeen tuli kuitenkin jokin aika sitten Professori ja aivotutkija Castrénin haastattelu, jossa hän ihmetteli, miten LSD-annoksen vaikutukset kestävät jopa kuukauden. Ja vaikutuksista suurin on nimenomaan aivojen muokkautuvuus, sopeutuvuus, uusien kykyjen tai tiedon omaksumistahdin lisääntyminen. Siis yksi annos, vaikutti kuukauden aivotoimintaan. Ei krapulaa, ei itsessään myrkyllisiä aineita.
Jäin ihmettelemään että onko tuo tota, puhuuko ukkeli pehmoisia. Ei puhunut, tekoäly kertoi psykedeenien vaikutuksista ja siitä, että eräät aineet tulevat todennäköisesti 2027 vapautumaan yhdysvalloissa lääkelistalle. Tuo Castrénin tutkimus ja joku toinen tutkimus ovat avanneet kokonaan uusia polkuja aivotutkimukseen.
Edelleen joku osa minua kapinoi tuota vastaan, meille on kymmeniä vuosia sanottu että LSD tuhoaa pään, ja varmasti tuhoaa, jos käyttää liian suuria annoksia tai liian kauan. Saas nähdä, kohta luomuaivoilla ei pärjätä yliopistossa lainkaan, kaikki kulkevat jonkinlaisessa pilvessä...
Kommentit (6)
Ai tieto ja taito jää paremmin mieleen. Kas kummaa kun ei sitten joka kouluun ja oppilaille anneta ja vaikka kirurgiksi opiskelevalle.
Vierailija kirjoitti:
Ai tieto ja taito jää paremmin mieleen. Kas kummaa kun ei sitten joka kouluun ja oppilaille anneta ja vaikka kirurgiksi opiskelevalle.
Ei kouluihin. Mutta tiedätkö, kyllä kemiallisia yhdisteitä käytetään liike-elämässä. Ei niistä puhuta, mutta kun itse on ollut neuvottelupöydässä, jossa puhuttiin 9-osaisesta toteutuksesta kilpailijan kanssa, otimme kaikki annoksen, jotta "jaksamme" pitkän kokouksen läpi. Ihan hyvin meni ja hommat rullaa tänäänkin, yli 1000 työntekijää tekee töitä ja saa palkkaa työmme tuloksena. Ei sen enempiä näistä aineista.
Minulle LSD opiskeluaikoina muutti elämän suunnan. Innostuin asiasta kun Piilaaksossa oli trendi mikroannostelusta. Ensin oli isompi trippi jonka jälkeen vuoden ajan mikroannoksia. Opiskelut todella alkoivat sujua paremmin ja uskalsin tehdä päätöksiä elämässä, jotka kantavat yhä hedelmää. LSD:tä ei pidä sotkea muihin päihteisiin. Ei niistä voi edes puhua samassa lauseessa.
Tulisiko työttömistä reippaampia jos he käyttäisi LSD:tä. Näyttää ainakin tehostavan joidenkin työpanosta
Samoin taikasienistä ja MDMA:sta on paljon tutkimuksia ja näiden käytöstä voi olla paljon hyötyä esim. masennuksen hoidossa.
Mä maksaisin kymppitonnin vuosiannoksesta, vaikka ampullina ihon alle, josta vapautuu erittäin hitaasti ainetta verenkiertoon. Pysyisi mieli kirkkaana ja älykkyys olisi parin sadan pinnassa vuoden ajan. Ai että, vielä sitten 50v alkaen aivopesuri pesemään aivolisäkkeen kerran 10 vuodessa, niin olisi vielä satavuotiaanakin suomen fiksuin ihminen.