minkä rangaistuksen pelossa työnantajat alkaisi palkkaamaan työttömiä töihin? Ideoidaan
Ideoita kehiin. Jos työttömät työllistyy rangaistusten pelossa sama pätee työnantajiin. Olisi siis järkevää maksimoida työllisyys ja motivoida työnantajia antamaan töitä.
Kommentit (21)
Miten rankaistaan yksityistä yrittäjää, joka voi halutessaan laittaa lapun luukulle ? Aloitus on siis hitaammalla käyvän tekele
Jos jokaista työtöntä kohden jota ei palkkaa joutuu maksamaan kolmelle palkkaa, pelkkä kaks palkkaa niin maksaa mielummin sakot koska tilat ja ylimääräinen nurkissa on edelleen liikaa haittaa
Toinen ois nostaa ne tuet sinne 1800e tasolle ja lakkauttaa kaikki asumistuet että vastaisi noin puolet oikeasta palkasta
Olen sähköasentaja, ja minulla on minä ja pakettiauto, teen töitä 25-50h vko, miten nyt kysyntää sattuu riittämään. Miksi haluat suunnitella minulle rangaistusta kun ei ole mitään mahdollisuutta työllistää?
Vierailija kirjoitti:
Toinen ois nostaa ne tuet sinne 1800e tasolle ja lakkauttaa kaikki asumistuet että vastaisi noin puolet oikeasta palkasta
Hah, minun palkkani on käteen 1780€ kk. Jos tuet olisi tolla tasolla, niin jäisin todellakinn kotiäidiksi. Maksa sinä vaikka veroja hemmetisti lisää että minun ei tarvii ottaa vastuuta omasta elannosta, sekä lasten elatuksesta.
Työttömien putäisi hankkia tietotaitoa mistä joky haluaa maksaa. Internetti on täynnä tietoa minkä avulla saa parannettua omaa tietotaitoa. Miksi kukaan palkkaisi sinun kaltaisen henkilön joka ei suostu tietotaitoa hankkimaan ja vaadit muille ranfgaistuksia siittä että sinä et osaa mitään mistä joku suostuisi maksamaan. Sinä olet itse vastuussa siittä että sinun kuuluu hankkia tietotqitoa mistä maksetaan. Sitä et voi mitenkään kääntää työnantajien vastuulle. Ja ennen kun alatte haukkumaan minua työnatajaksi (mitä teette kuitenkin) niin olen vain duunari asemassa oleva työntekijä
Ap haluaa ajaa yritykset konkurssiin tai nostaa tuotteiden ja palveluiden hintoja. Itse en noin toimisi, mutta ehkä ap tulee avaamaan mitä seurauksia hän ideallaan kuvitteli olevan.
Työnantaja palkkaa työttömän sillä oletuksella, että tämä tekijä tienaa palkkansa sivukuluineen, ja vielä vähän yli. Muuten se homma ei kannata. Tämä koskee erityisesti pienempiä yrityksiä. Väärä valinta voi käydä kalliiksi. Ei riitä että on pätevä, täytyy myös olla sopiva joukkoon.
Kumma aloitus. Mistä aloittaja kuvittelee yrittäjän repivän tonnikaupalla rahaa jonkun palkkaan? Useimmat yrittäjät ovat lähes persaukisia tai sinnittelevät kovasti puurtaen yksinään tai pienellä porukalla koettaen pitää yrityksen hengissä.
Ihan niin kuin nämä kitisijät eivät oikeasti tajuaisi tosiasioita
Vierailija kirjoitti:
Kumma aloitus. Mistä aloittaja kuvittelee yrittäjän repivän tonnikaupalla rahaa jonkun palkkaan? Useimmat yrittäjät ovat lähes persaukisia tai sinnittelevät kovasti puurtaen yksinään tai pienellä porukalla koettaen pitää yrityksen hengissä.
Ihan niin kuin nämä kitisijät eivät oikeasti tajuaisi tosiasioita
Mistä kuvittelet työttömien repivän työpaikkoja? Elämä on. Rankaistaanhan työttömiäkin siitä kun eivät saa töitä kun työnantajat eivät halua palkata työttömiä. Yhtä hullua se on työttömiä siitä rangaista. Sekä on paljon haamutyöpaikka ilmoituksia eli työpaikkoja joihin ei oikeasti haeta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin nämä kitisijät eivät oikeasti tajuaisi tosiasioitaMistä kuvittelet työttömien repivän työpaikkoja? Elämä on. Rankaistaanhan työttömiäkin siitä kun eivät saa töitä kun työnantajat eivät halua palkata työttömiä. Yhtä hullua se on työttömiä siitä rangaista. Sekä on paljon haamutyöpaikka ilmoituksia eli työpaikkoja joihin ei oikeasti haeta ketään.
Tämä oli varmaan jotain huumoria?
"Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa".
Työnantaja, joka ottaa työntekijän, joka kuluttaa palkkana ja sivukuluina enemmän rahaa kuin työllään tuo taloon, on tämä hullu mies Huittisista.
Vierailija kirjoitti:
Miten rankaistaan yksityistä yrittäjää, joka voi halutessaan laittaa lapun luukulle ? Aloitus on siis hitaammalla käyvän tekele
Miksi laittaa lappua luukulle kun sen luukun voi siirtää johonkin normaaliin maahan ja voida hyvin? Antaa suomalaisten aivan rauhassa keskenään keksiä rangaistuksia toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sähköasentaja, ja minulla on minä ja pakettiauto, teen töitä 25-50h vko, miten nyt kysyntää sattuu riittämään. Miksi haluat suunnitella minulle rangaistusta kun ei ole mitään mahdollisuutta työllistää?
Koska tarvitset vain motivointia
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei AP ole yrittäjä :D
Entä sitten? Onhan kaikkia tyhmiä ideoita työttömillekin vaikka ideoijat ei ole työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa ajaa yritykset konkurssiin tai nostaa tuotteiden ja palveluiden hintoja. Itse en noin toimisi, mutta ehkä ap tulee avaamaan mitä seurauksia hän ideallaan kuvitteli olevan.
Miksi nyt yrityksiä pitäisi ajatella? Ei kukaan ajattele työnhakijoitakaan kun rankaisee heitä siitä ettei työtä ole.
Hyvä aloitus! Varsinkin firmoille jotka saa tukiaisia valtiolta työttömän oppisopimukseen ottopakko.
On kyllä niin hitaalla käyvän kommentti, että ei muusta väliä. Yritykset eivät palkkaa yhtään sen enempää henkilökuntaa, kuin mikä on tarve. Mikäli jollekin rangaistuslinjalle lähdettäisiin, niin osa firmoista laittaisi lapun luukulle. Tällä tavalla ajettaisiin todella paljon pieniä yrityksiä nurin, sitten niitä mahdollisia työpaikkoja olisi vieläkin vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin hitaalla käyvän kommentti, että ei muusta väliä. Yritykset eivät palkkaa yhtään sen enempää henkilökuntaa, kuin mikä on tarve. Mikäli jollekin rangaistuslinjalle lähdettäisiin, niin osa firmoista laittaisi lapun luukulle. Tällä tavalla ajettaisiin todella paljon pieniä yrityksiä nurin, sitten niitä mahdollisia työpaikkoja olisi vieläkin vähemmän.
Niinhän ei kukaan halua hakea turhia työpaikkojakaan, mutta pakko on tai rahat loppuu. Miksi firmoja kohdellaan paremmin kuin ihmisiä?