Mies ei suostu menemään lääkäriin Hyvinhoitoalue alkanut periä toimenpiteistä yli 200 euron maksua.
Hänen pitäisi mennä, ulosteessa verta, huimausta usein ja hemoglobiini alle 100
"kyllä tämä tästä" sanoo ja että ei ala yli 200 maksamaan jostain mahalaukun tähystyksestä, joka aiemmin oli ilmainen
Olen huolissani . Rahasta on tiukkaa, se on totta ja 200 euroa on puolet kuukauden ruokabudjetista. Mutta saisihan laskuihin maksuaikaa
Ja siis minä pienipalkkaisissa töissä, mies eläkkeellä, molemmilla samansuuruiset tulot ja ne menee vuokraan ja laskuihin yms mutta niitä kuitenkin sen verran reilusti, että mitään tukia ei saada
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, että hallitus ajattelee kansalaisten "parasta"
Hyvinvointialueet päättävät itse maksuista, ei hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene minäkään. Vähän samat oireet vaan eipä tässä ole varaa mennä lääkärille paskan väristä itkemään.
Miksi et hae rahallista apua jos/kun sinulla ilmiselvästi siihen oikeus?
Elät oudossa kuplassa jos luulet että täällä on enää mitään turvaverkkoja. Ei ole.
Olen kroonisesti sairas ja sairaudenhoitokulut ovat kammottavat. En tosiaankaan elä missään kuplassa. On kokemusta niin kotisairaanhoidosta, henkilökohtaisen avustajan palkkaamisesta, pitkistä osastohoidoista kuin hoitokeskuksen säännöllisistä käynneistä, joita tulee jatkumaan koko loppuelämän. Kyllä Kela ja sosiaalitoimi auttaa mutta kukaan ei niitä sinulle tarjottimella tuo nenän eteen vaan itse täytyy asioiden eteen jotain tehdäkin.
Mä olen yrittänyt saada apua kaikilta mahdollisilta ja mahdottomiltakin tahoilta. Vaan ei onnistu. Mietin edelleen ahkerasti, missä olisi se viisasten kivi tai naru, mitä en olisi vielä vetäissyt. Suht harvinaisella sukunimelläni on useita erikoislääkäreitä, laidasta laitaan. Sitä voisin vielä yrittää viimeisenä oljenkortena. Vetoaisin siis konsultoineeni "sukulaistani", lääketieteen tohtori N.N., joka oli sitä mieltä, että...
Minulla ollut samaa. Ulosteessa verta jo uoden ajan. Ei le rahaa mennä läääkäriin. Jos kuolen niin sama se kun ei elämäni ole muutenkaan mitään hääviä. Joku syöpä mulla varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut samaa. Ulosteessa verta jo uoden ajan. Ei le rahaa mennä läääkäriin. Jos kuolen niin sama se kun ei elämäni ole muutenkaan mitään hääviä. Joku syöpä mulla varmasti on.
Kuiteskin peräpukamia. Musta = paha
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyistä terveydenhoitoa ole pienituloisille enää tarkoitettukaan. Saisivat yksityistää koko roskan koska se on enää valtion tukemaa erikoissairaanhoitoa varakkaille.
Et olis töitä harkinnut?
Kävin yksityisellä lähes sama vaiva oli 130e tyhjästä, ei lääkettä. Onneksi vatsatauti lähti lähes itsestään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ootte vetäny. Mitään muuta kuin tuulenhuuhtoma perse jäänyt elämän ja työurien aikana
Oletpa ikävä tyyppi. Välillä sitä tulee miettineeksi, että mitenkähän jotkut kestävät itseään. Sen verran kalseutta kumisee joidenkin elämänasenne ja suhtautuminen kanssakulkijoihin. Kuvitteletko olevasi kuolematon? Sairaus voi yllättää kenet tahansa, vaikka olisi kuinka ennakoinut, varautunut, vakuuttanut, säästänyt. Elämä ja varsinkin kuolema on joskus oikukas, ei aina ilmoita etukäteen kuin vasta ovella. Jotkut lähtevät varhain, toiset elävät pitkään - eivätkä siltikään opi mitään.
Ei trolleihin kannata aikaansa tuhlata. Vuosikymmeniä netissä liikkuneena ikävä ilmiö joka lähti pahasti laukalle vasta somen myötä josta he elämäntapansa oppivat. Somessahan ei oikeaa keskustelua harrasteta ja algoritmit vain kasvattavat häiriintyneiden ongelmia. Trollilla ei ole ns. normaalia elämää, hän vain toteuttaa vääristynyttä käsitystä omasta vallastaan loukkaamalla kaikkia vastaantulijoita koskei hänellä ole oikeaa elämää.
Normaali ihminenhän oppii sosiaalisia suhteita fyysisessä seurassa, oppii käyttäytymään ihmisten kanssa jne. Tämä puuttuu somessa kasvaneilta Trolleilta täysin. Heitä oppii kestämään muttei heistä koskaan tarvitse pitää eikä ole syytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Luultavimmin peräpukamat jos erottuu selvää verta, jos olisi syvemmällä suolistossa niin veri sekoittuisi peräsuolessa ja erottuisi vain punertavana ulosteena. Peräpukamat voi olla nuorempanakin eikä ne ole välttämättä edes pysyviä, itsellä vaivasi tovin vuosikymmeniä sitten mutta katosivat itsekseen ilman mitään hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä toki oli, mutta vastaavia tilanteita on taatusti monella nykyisen hallituksen älyvapaiden säästötoimien jälkeen. Meillä vanhoillahan ei hirveäsi ole enää väliä, itselläni eniten huolestuttaa nykyisessä tilanteessa se, että nuorisolta on riistetty usko huomiseen ja toivo paremmasta elämästä.
-ap
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä mihinkään. Tuttu on myynyt sisarensa kanssa osaketta jo vuoden. Laskivat hintaakin, mutta kukaan ei osta. Maksavat asunnon putkiremonttivelkaa.
Jos alue ei ole haluttu niin mikään ei käy kaupaksi juuri mihinkään hintaan koskei ole asukkaita saatika tarvetta asunnoille vaikka olisivat miten putkiremontoituja. Riippuen paikkakunnasta myisin melkein mihin hintaan tahansa asenteella jotta yritän minimoida tappiot. Tilannehan tulee lähtemään käsistä 2030-40, Suomessa vapautuu satoja tuhansia asuntoja/taloja joille ei ole ostajaa mihinkään hintaan. Mutta jos moinen jää käsiin niin maksut pyörivät kuitenkin, kunnat pyristelevät nostamalla kiinteistöverojaan vaikka asukkaan katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavimmin peräpukamat jos erottuu selvää verta, jos olisi syvemmällä suolistossa niin veri sekoittuisi peräsuolessa ja erottuisi vain punertavana ulosteena. Peräpukamat voi olla nuorempanakin eikä ne ole välttämättä edes pysyviä, itsellä vaivasi tovin vuosikymmeniä sitten mutta katosivat itsekseen ilman mitään hoitoa.
ihan kunnon verta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä toki oli, mutta vastaavia tilanteita on taatusti monella nykyisen hallituksen älyvapaiden säästötoimien jälkeen. Meillä vanhoillahan ei hirveäsi ole enää väliä, itselläni eniten huolestuttaa nykyisessä tilanteessa se, että nuorisolta on riistetty usko huomiseen ja toivo paremmasta elämästä.
-ap
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä mihinkään. Tuttu on myynyt sisarensa kanssa osaketta jo vuoden. Laskivat hintaakin, mutta kukaan ei osta. Maksavat asunnon putkiremonttivelkaa.
Jos alue ei ole haluttu niin mikään ei käy kaupaksi juuri mihinkään hintaan koskei ole asukkaita saatika tarvetta asunnoille vaikka olisivat miten putkiremontoituja. Riippuen paikkakunnasta myisin melkein mihin hintaan tahansa asenteella jotta yritän minimoida tappiot. Tilannehan tulee lähtemään käsistä 2030-40, Suomessa vapautuu satoja tuhansia asuntoja/taloja joille ei ole ostajaa mihinkään hintaan. Mutta jos moinen jää käsiin niin maksut pyörivät kuitenkin, kunnat pyristelevät nostamalla kiinteistöverojaan vaikka asukkaan katoavat.
Eläkeläisiä asuu paljon kaupungeissa. Ei mene kaupaksi, kun työikäiset ei saa vakituisia kokoaikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, että hallitus ajattelee kansalaisten "parasta"
Hyvinvointialueet päättävät itse maksuista, ei hallitus.
Mutta hallitus on se, joka leikkaa hyvinvointialueilta rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te niitten puolisoidenne kanssa aina vessassakin mukana vai mistä tiedä veren paskomiset?
Tavallisissa parisuhteissa puhutaan asioista. Ei ole sinulle tuttua?
Ei todella. Yksityisasiat on on yksityisiä paitsi teillä kommunisteilla.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni jättää menemättä lääkäriin, koska se voi tosiaan aiheuttaa kohtuuttoman loven kuukausibudjettiin.
Mutta tämä on se mitä nykyisellä politiikalla haetaan. Köyhä on hyödyllisempi korruptio kokoomukselle ja köyhiä vihaaville persuille kuolleena.
Rahaa kyllä on, mutta ei köyhälle ja kipeälle.
Yhteiskunta maksaa koko lystin köyhälle. Ei kannata avautua, jos ei tiedä mistä avautuu ja provona aika väsynyttä.
Jos tuollaisten oireiden kanssa jää odottelemaan, niin niitä kalliita toimenpiteitä ja lääkityksiä siihen päälle voi tulla paljon enemmän. Ja vaikkapa loppuelämä avannepussin kanssa, jotka toistaiseksi toki saa hoitotarvikejakelusta, mutta ei sekään elämä juhlaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200€ tuntuu kuitenkin aika pieneltä, jos vaihtoehtona on hengenlähtö?
200 euroa voi olla paljon, jos ei pysty maksamaan vuokraa sen jälkeen. Tai ostamaan ruokaa? Tyyppi joka tienaa 3000-4000 euroa kuussa ei voi ymmärtää ihmisiä jotka elää köyhyysrajalla tai sen alapuolella.
Tämä. Menee siinä jo muutenkin elämänhalu kun rahat on aina loppu ja maksut myöhässä ja pulloja pitää haalia että kauppaan voi mennä. Onko se sitten parempi mennä lääkäriin ja ulosottoon vai kuolla kerralla pois. Eipä jää velat perijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni jättää menemättä lääkäriin, koska se voi tosiaan aiheuttaa kohtuuttoman loven kuukausibudjettiin.
Mutta tämä on se mitä nykyisellä politiikalla haetaan. Köyhä on hyödyllisempi korruptio kokoomukselle ja köyhiä vihaaville persuille kuolleena.
Rahaa kyllä on, mutta ei köyhälle ja kipeälle.Yhteiskunta maksaa koko lystin köyhälle. Ei kannata avautua, jos ei tiedä mistä avautuu ja provona aika väsynyttä.
Vi tut maksa. Toimeentulotukiasikkaille maksaa, mutta ne jotka on vielä ahtaammalla evätyn toimeentulotuen tai sen rajoittamisen vuoksi maksaa ihan omasta pussista jos pussissa mitään on.
Mutta Garden-halli ja tunninjuna täytyy saada...