Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuppi kahvia ja siivu tavallista pitkopullaa. Mikä nostalginen makumuisto lapsuudesta!

Vierailija
19.07.2026 |

Parasta on jos nämä ovat jälkkäriksi, ja ruokana ollut sitä ennen keitettyjä perunoita jaihelihakastikkeella/makkarakastikkeella, ja ohessa puolukkahilloa. 

Oijoi. Niin maistan lapsuuteni <3

-nelivitonen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Sokerileipurin pitko on paras pullapitko, muistuttaa eniten tuoretta kotona leivottua eikä siinä ole rusinoita.

Vierailija
2/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäidillä oli aina lisäksi mansikkahilloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta mieleen miten äiti teki kuivuneesta pullapitkon lopusta köyhiä ritareja. Voissa paistoi ja päälle mansikkahilloa, että oli herkkua.

Vierailija
4/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona leivottu pulla on paitsi hyvää niin tosi edullista. Kannattaa leipoa itse.

Vierailija
5/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona leivottu pulla on paitsi hyvää niin tosi edullista. Kannattaa leipoa itse.

Kerrotko alapeukuttaja miksi et ole samaa mieltä?

Vierailija
6/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin joskus Pitkojen pitko -nimistä pullaa. Sitä sai muistaakseni myös puolikkaana pitkona.

Vierailija
7/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole minkäänlaista yleiskonetta taikinan tekoon (kun en tarvitse sellaista mihinkään muuhunkaan) ja nivelrikko estää tekemästä taikinaa käsin.

- toinen alapeukku

Vierailija
8/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa ei turhan päiten sanota pakkopullaksi.

Vierailija
9/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noiden ruokamuistojen tulisi olla vain muistoja ja menneisyyttä vaan osa suomalaista arkiruokaa.

Pidetään niitä yllä.

Vierailija
10/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta mieleen miten äiti teki kuivuneesta pullapitkon lopusta köyhiä ritareja. Voissa paistoi ja päälle mansikkahilloa, että oli herkkua.

Meidän äiti teki niistä uunissa korppuja. Pullakorppuja sitten kasteltiin kahviin.

Oli maalaostalon tytär.  

Vierailija
11/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alapeukuttanut, mutta viestistäsi tuli sellainen martta-olo, jossa helpolla ei saisi itseään edes joskus päästää.

Vierailija
12/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti teki niistä uunissa korppuja. Pullakorppuja sitten kasteltiin kahviin.

Oli maalaostalon tytär.  

😘😘

Vierailija
13/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop myyntituotteita on sitten niinsanotusti kertaalleen syötyä .  Käytettyä ruokaa. 

Vierailija
14/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että on marttoja jotka on kristittyjä jotka uskoo evankeliumin ja on marttoja jotka ei usko evankeliumia .  

Vierailija
15/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastetaan maidossa, paistetaan ja päälle mansikkahillo + kermavaahto = rikkaita ritareita.

M59

Vierailija
16/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostettiin joskus Pitkojen pitko -nimistä pullaa. Sitä sai muistaakseni myös puolikkaana pitkona.

Juu ja nimi oli Puolikas pitko.

Vierailija
17/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop myyntituotteita on sitten niinsanotusti kertaalleen syötyä .  Käytettyä ruokaa. 

Hä ?

Vierailija
18/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa aina kääretorttua ja pullaa kuin kuivakakkua.  SUOMALAISET leipoi ennenvanhaan aina itse pullat .  Ja siis ne mitä venäläiset ei tappanut , niin teki itse korppuja.  Mökille mukaan.  

Vierailija
19/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on päässä pitkot  eli letit.  

Vierailija
20/25 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä lapset tekee lettejä spaghetista ja värjääkin niitä . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi