Kuppi kahvia ja siivu tavallista pitkopullaa. Mikä nostalginen makumuisto lapsuudesta!
Parasta on jos nämä ovat jälkkäriksi, ja ruokana ollut sitä ennen keitettyjä perunoita jaihelihakastikkeella/makkarakastikkeella, ja ohessa puolukkahilloa.
Oijoi. Niin maistan lapsuuteni <3
-nelivitonen
Kommentit (25)
Mun isoäidillä oli aina lisäksi mansikkahilloa.
Tuli tuosta mieleen miten äiti teki kuivuneesta pullapitkon lopusta köyhiä ritareja. Voissa paistoi ja päälle mansikkahilloa, että oli herkkua.
Kotona leivottu pulla on paitsi hyvää niin tosi edullista. Kannattaa leipoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kotona leivottu pulla on paitsi hyvää niin tosi edullista. Kannattaa leipoa itse.
Kerrotko alapeukuttaja miksi et ole samaa mieltä?
Meillä ostettiin joskus Pitkojen pitko -nimistä pullaa. Sitä sai muistaakseni myös puolikkaana pitkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole minkäänlaista yleiskonetta taikinan tekoon (kun en tarvitse sellaista mihinkään muuhunkaan) ja nivelrikko estää tekemästä taikinaa käsin.
- toinen alapeukku
Pullaa ei turhan päiten sanota pakkopullaksi.
Ei noiden ruokamuistojen tulisi olla vain muistoja ja menneisyyttä vaan osa suomalaista arkiruokaa.
Pidetään niitä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta mieleen miten äiti teki kuivuneesta pullapitkon lopusta köyhiä ritareja. Voissa paistoi ja päälle mansikkahilloa, että oli herkkua.
Meidän äiti teki niistä uunissa korppuja. Pullakorppuja sitten kasteltiin kahviin.
Oli maalaostalon tytär.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alapeukuttanut, mutta viestistäsi tuli sellainen martta-olo, jossa helpolla ei saisi itseään edes joskus päästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän äiti teki niistä uunissa korppuja. Pullakorppuja sitten kasteltiin kahviin.
Oli maalaostalon tytär.
😘😘
Coop myyntituotteita on sitten niinsanotusti kertaalleen syötyä . Käytettyä ruokaa.
Tiesittekö että on marttoja jotka on kristittyjä jotka uskoo evankeliumin ja on marttoja jotka ei usko evankeliumia .
Vierailija kirjoitti:
Kastetaan maidossa, paistetaan ja päälle mansikkahillo + kermavaahto = rikkaita ritareita.
M59
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostettiin joskus Pitkojen pitko -nimistä pullaa. Sitä sai muistaakseni myös puolikkaana pitkona.
Juu ja nimi oli Puolikas pitko.
Vierailija kirjoitti:
Coop myyntituotteita on sitten niinsanotusti kertaalleen syötyä . Käytettyä ruokaa.
Hä ?
Hautajaisissa aina kääretorttua ja pullaa kuin kuivakakkua. SUOMALAISET leipoi ennenvanhaan aina itse pullat . Ja siis ne mitä venäläiset ei tappanut , niin teki itse korppuja. Mökille mukaan.
Monella on päässä pitkot eli letit.
No meillä lapset tekee lettejä spaghetista ja värjääkin niitä .
Fazerin Sokerileipurin pitko on paras pullapitko, muistuttaa eniten tuoretta kotona leivottua eikä siinä ole rusinoita.