Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elävä ironinen esimerkki, miksi yksinäinen on ja pysyy yksinäisenä, ja kuormittunut kuormittuneena

Vierailija
18.07.2026 |

Mulla on yks tuttu, joka valittelee usein elämänsä olevan tylsää ja yksinäistä. Ja toinen tuttu, joka voivottelee ajanpuutetta ja liikaa menoja kalenterissaan. 

Satuin olemaan heidän molempien seurassa, kun saimme kaikki kutsun erääseen illanviettoon. Ja mitäpä tapahtuikaan;

tämä, joka valittelee yksinäisyyttä ja tekemisen puutetta, kieltäytyi suoraan kutsusta. Ja tämä joka valittelee täyttä kalenteria, lupasi oitis lähteä. 

:D 

Ihmiset eivät tajua olevansa ihan itse syypäitä ongelmiinsa. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä olet onnekas ja niin tällaistenkin ihmisten yläpuolella. Mitä muita reppanoita niitä vielä onkaan, onneksi et kuitenkaan sinä.

Tais kolahtaa? :D Oisko rakentavampaa tehdä asialle jotain, kuin purkaa oloaan kitkerinä kommentteina? 

Ap

Ei kolahtanut, mutta en pidä omahyväisistä ihmisistä, jotka etsivät vikoja, maalittavat, arvostelevat ja osoittelevat sormella (ilmeisesti) omia tuttaviaan samalla nostaen itsensä jalusralle ja luullen olevansa erittäinkin haluttavaa seuraa, kuten sinä.  Itseäsihän sinä tuossa postauksessasi epäsuorasti ylistät näitä tuttaviasi arvostelemalla. Vastenmielistä.

Näetkö itsessäsi näitä halveksimiasi ominaisuuksia? Vai oletko sokea tältä osin?

En, koska minulla ei ole tuollaista ongelmaa oman lähipiirini kanssa, jota itse kuvaat omien tuttujesi kanssa. Ei tosiaan kuulu omiin tapoihini nälviä ja lytätä läheisiä, se on enemmän teidän narskujen hommia, niinkun hyvin tiedät.

Vierailija
22/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa kuin ihmiset jotka taistelevat painonsa kanssa. Yksi ihmettelee miten ei liho millään vaikka syö pelkkää roskaruokaa, ja toinen ihmettelee miten paino ei putoa vaikka syö terveellisiä annoksia. Sitten mennään yhdessä ravintolaan. Toinen tilaa hampurilaisaterian lisukkeineen, mutta päätyy lopulta syömään purilaisesta puolet ja noin neljä ranskalaista, kunnes toteaa olevansa täynnä. Toinen tilaa kanasalaatin, joka on kukkuroillaan avokadoa, juustoa ja majoneesikastiketta, ja syö kaiken, koska salaatti on terveellistä.

Voitte lotota kumpi söi mitä.

Millä tavalla tämä tuottaa sinulle kärsimystä?

Aloituksen pointtihan oli se, että nämä ihmiset valittavat yksinäisyyttään, lihomistaan, jne. Tämä taisi mennä sinulta ohi.

On raskasta kuunnella valitusta, kun on selvää, ettei tällä valittajalla ole aikomustakaan tehdä mitään ongelmalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole hauskempaa, kuin muille nauraminen.

Älä siellä jeesustele. Olihan tämä nyt arjen komiikkaa parhaimmillaan. 

Ap

Samalla selvisi syyt ihmisten ongelmiin.

Itse hommattu omat ongelmat 😅

Ei sitten ehkä kannata ottaa ongelmista muiden ongelmista ja märehtiä niitä täällä 😅.

En märehdi mitään sen kummemmin. Just trolling the night away huvin vuoksi 😅

Vierailija
24/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on yksinäinen, mutta ei koskaan mene minnekään mihin hänet kutsutaan (ei jaksa nähdä vaivaa) eikä tee itse aloitteita. On vuosien mittaan alkanut hyväksyä, että on itse aiheuttanut eristäytymisen. Toki on paljon taustaseikkoja, jotka vaikuttavat passiivisuuteen (koulukiusaaminen, introversio, raskas työ). Mutta lopputulosta ne eivät muuta.

Vierailija
25/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa kuin ihmiset jotka taistelevat painonsa kanssa. Yksi ihmettelee miten ei liho millään vaikka syö pelkkää roskaruokaa, ja toinen ihmettelee miten paino ei putoa vaikka syö terveellisiä annoksia. Sitten mennään yhdessä ravintolaan. Toinen tilaa hampurilaisaterian lisukkeineen, mutta päätyy lopulta syömään purilaisesta puolet ja noin neljä ranskalaista, kunnes toteaa olevansa täynnä. Toinen tilaa kanasalaatin, joka on kukkuroillaan avokadoa, juustoa ja majoneesikastiketta, ja syö kaiken, koska salaatti on terveellistä.

Voitte lotota kumpi söi mitä.

Millä tavalla tämä tuottaa sinulle kärsimystä?

Aloituksen pointtihan oli se, että nämä ihmiset valittavat yksinäisyyttään, lihomistaan, jne. Tämä taisi mennä sinulta ohi.

On raskasta kuunnella valitusta, kun on selvää, ettei tällä valittajalla ole aikomustakaan tehdä mitään ongelmalleen.

No eihän ketään ole pakko kuunnella (ja sitten uhriutua siitä). On niitä sinunkin makuasi miellyttäviä ihmisiä olemassa, vai onko?

Vierailija
26/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole hauskempaa, kuin muille nauraminen.

Älä siellä jeesustele. Olihan tämä nyt arjen komiikkaa parhaimmillaan. 

Ap

Samalla selvisi syyt ihmisten ongelmiin.

Itse hommattu omat ongelmat 😅

Ei sitten ehkä kannata ottaa ongelmista muiden ongelmista ja märehtiä niitä täällä 😅.

En märehdi mitään sen kummemmin. Just trolling the night away huvin vuoksi 😅

Noinkohan?

Vierailija
27/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä olet onnekas ja niin tällaistenkin ihmisten yläpuolella. Mitä muita reppanoita niitä vielä onkaan, onneksi et kuitenkaan sinä.

Tais kolahtaa? :D Oisko rakentavampaa tehdä asialle jotain, kuin purkaa oloaan kitkerinä kommentteina? 

Ap

Ei kolahtanut, mutta en pidä omahyväisistä ihmisistä, jotka etsivät vikoja, maalittavat, arvostelevat ja osoittelevat sormella (ilmeisesti) omia tuttaviaan samalla nostaen itsensä jalusralle ja luullen olevansa erittäinkin haluttavaa seuraa, kuten sinä.  Itseäsihän sinä tuossa postauksessasi epäsuorasti ylistät näitä tuttaviasi arvostelemalla. Vastenmielistä.

Näetkö itsessäsi näitä halveksimiasi ominaisuuksia? Vai oletko sokea tältä osin?

En, koska minulla ei ole tuollaista ongelmaa oman lähipiirini kanssa, jota itse kuvaat omien tuttujesi kanssa. Ei tosiaan kuulu omiin tapoihini nälviä ja lytätä läheisiä, se on enemmän teidän narskujen hommia, niinkun hyvin tiedät.

Juurihan sinä tuolla yllä lyttäsit. Mutta se ei varmaankaan ollut sama asia, vaan parempaa lyttäämistä.

Mutta ei se mitään.

Vierailija
28/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisenä en halua mennä tiettyihin illanviettoihin, koska tiedän puheenaiheet: Lapset ja lapsenlapset, niiden tekemiset ja olemiset. Sukulaiset ja paikalta puuttuvat ystävät. Omat tekemiset ja olemiset. Siinä välissä joku saattaa kysyä minulta jonkun yhdentekevän kysymyksen, johon vastausta ei kukaan ehdi kuunnella. Tämän takia pysyttelen poissa joistakin illanvietoista.

Tämä on monen yksinäisen vastaus miksi eivät lähde ihmisten ilmoille. Mutta sinulta jää jotain oleellista tajuamatta, joka selittää miksi sinä olet se yksinäinen, ja toiset ei. 

Haluaisit, että sinuun keskittyttäisiin, sinun juttujasi kuunneltaisiin, sinua pidettäisiin tärkeänä ja kiinnostavana. 

Samalla itse kuitenkaan itse et jaksa keskittyä muihin, et jaksa kuunnella heidän juttujaan vaan pidät niitä epäkiinnostavina. 

Ymmärrätkö? 

Ihmiset jotka eivät ole yksinäisiä, sietävät toisten ihmisten epäkiinnostavuutta ja jaksavat keskittyä heihin siitä huolimatta. Yksinäiset ihmiset odottavat lähinnä itse saavansa huomiota, mutteivät halua itse huomioida muita. 

Suuri osa yksinäisistä ei kyllä halua mitään erityistä huomiota, vaan yksinkertaisesti tulla huomatuksi. Varsinkin jos on arempi luonne, niin jatkuvasti ihmiset puhuvat päälle ja auta armias, jos sanallakaan käy ilmi, että kokee jonkinlaista yksinäisyyttä tms, niin siinä ihmisessä ei yksinkertaisesti ole enää mitään muuta puhuttavaa kuin se. Ehkä koulut ei ole menneet ihan putkeen tai töiden kanssa on kupruja tai mitä tahansa, niin mikään ei ole ihmisille yhtä kiinnostavaa kuin kuulla miksi joku nyt on epäonnistunut jossakin. Suuri osa ihmisistä on vielä niin loputtoman uteliaita, että ihan sama miten lakonisesti asiaan vastaa, niin ne ei yksinkertaisesti voi lopettaa sitä utelua. Ethän sä lihaviltakaan kysele kerta toisensa jälkeen, että miksi olet noin lihava. Ymmärrettävästi sitä kutsutaan kiusaamiseksi tms, mutta samanlaista ymmärrystä ei ihan liiaksi useimmilta löydy muihin "epäkohtiin" elämässä. 

Tietenkin on asioita joita niiden hiljaistenkin tulisi tehdä toisin, mutta ei se nyt niin mene, että kaikki epäkelpoisuus on yksinkertaisesti heissä, koska eivät ole sitä tätä ja tuota. 

-eri 

Vierailija
29/29 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juurihan sinä tuolla yllä lyttäsit. Mutta se ei varmaankaan ollut sama asia, vaan parempaa lyttäämistä.

Mutta ei se mitään.

Lyttäsi ketä? Lähipiiriän?i En lytännyt, ei missään sellaista lue. Kun käytät sumuttamistaktiikkaa, opettele se niin hyvin, että se toimii. Nyt ei oikein lähde lentoon. Sinnikkääksi sinua voi kyllä kehua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän