Elävä ironinen esimerkki, miksi yksinäinen on ja pysyy yksinäisenä, ja kuormittunut kuormittuneena
Mulla on yks tuttu, joka valittelee usein elämänsä olevan tylsää ja yksinäistä. Ja toinen tuttu, joka voivottelee ajanpuutetta ja liikaa menoja kalenterissaan.
Satuin olemaan heidän molempien seurassa, kun saimme kaikki kutsun erääseen illanviettoon. Ja mitäpä tapahtuikaan;
tämä, joka valittelee yksinäisyyttä ja tekemisen puutetta, kieltäytyi suoraan kutsusta. Ja tämä joka valittelee täyttä kalenteria, lupasi oitis lähteä.
:D
Ihmiset eivät tajua olevansa ihan itse syypäitä ongelmiinsa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole hauskempaa, kuin muille nauraminen.
Älä siellä jeesustele. Olihan tämä nyt arjen komiikkaa parhaimmillaan.
Ap
Niinhän se hyvin usein menee. Ihminen ei vaan voi hyväksyä sitä tilannetta ja katsoa sitä silmiin niin on pakko alottaa se voivottelu mielummin kun myöntäisi että hei mä olen tssä kokoajan yksin, mutta en mä itsekään laita tikkua ristiin minkään asian suhteen, sillohan siihen tulisi se vastuun ottaminen, eikä sitä voi kukaan tietenkään ottaa.
Sun kanssa ei nyt vaan huvita hengata. Yksinäimen voi olla ryhmässä.
Näitä piisaa.
Muistan itse kun yksi tuttu valitteli mulle että kun häntä ei kukaan koskaan pyydä mihinkään kanssaan. No minä sitten samantien ehdotin että lähtisikö hän kanssani paikkaan x ajankohtana x.
Tutulla meni pasmat sekaisin, häkeltyi, kurtisti kulmiaan, mutisi kieltäytymiseksi jotain epäselvää ja vaihtoi puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Samalla selvisi syyt ihmisten ongelmiin.
Itse hommattu omat ongelmat 😅
Vierailija kirjoitti:
Sun kanssa ei nyt vaan huvita hengata. Yksinäimen voi olla ryhmässä.
Miten tämä liittyy aloitukseen? En minä sitä kutsua esittänyt.
Ap
Yksinäisenä en halua mennä tiettyihin illanviettoihin, koska tiedän puheenaiheet: Lapset ja lapsenlapset, niiden tekemiset ja olemiset. Sukulaiset ja paikalta puuttuvat ystävät. Omat tekemiset ja olemiset. Siinä välissä joku saattaa kysyä minulta jonkun yhdentekevän kysymyksen, johon vastausta ei kukaan ehdi kuunnella. Tämän takia pysyttelen poissa joistakin illanvietoista.
Yksinäiset ovat usein sellaisia valittajia ettei ihme jos ystäviä ja menoja löydy.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisenä en halua mennä tiettyihin illanviettoihin, koska tiedän puheenaiheet: Lapset ja lapsenlapset, niiden tekemiset ja olemiset. Sukulaiset ja paikalta puuttuvat ystävät. Omat tekemiset ja olemiset. Siinä välissä joku saattaa kysyä minulta jonkun yhdentekevän kysymyksen, johon vastausta ei kukaan ehdi kuunnella. Tämän takia pysyttelen poissa joistakin illanvietoista.
No mistä saatais sinulle kelpaavia ihmisiä ja tapahtumia? 100 vikaa löytyy jo ennen kun on mihinkään lähtenytkään?
Onneksi sinä olet onnekas ja niin tällaistenkin ihmisten yläpuolella. Mitä muita reppanoita niitä vielä onkaan, onneksi et kuitenkaan sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on monen yksinäisen vastaus miksi eivät lähde ihmisten ilmoille. Mutta sinulta jää jotain oleellista tajuamatta, joka selittää miksi sinä olet se yksinäinen, ja toiset ei.
Haluaisit, että sinuun keskittyttäisiin, sinun juttujasi kuunneltaisiin, sinua pidettäisiin tärkeänä ja kiinnostavana.
Samalla itse kuitenkaan itse et jaksa keskittyä muihin, et jaksa kuunnella heidän juttujaan vaan pidät niitä epäkiinnostavina.
Ymmärrätkö?
Ihmiset jotka eivät ole yksinäisiä, sietävät toisten ihmisten epäkiinnostavuutta ja jaksavat keskittyä heihin siitä huolimatta. Yksinäiset ihmiset odottavat lähinnä itse saavansa huomiota, mutteivät halua itse huomioida muita.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinä olet onnekas ja niin tällaistenkin ihmisten yläpuolella. Mitä muita reppanoita niitä vielä onkaan, onneksi et kuitenkaan sinä.
Tais kolahtaa? :D Oisko rakentavampaa tehdä asialle jotain, kuin purkaa oloaan kitkerinä kommentteina?
Ap
Näinhän se menee. Itseaiheutettu ongelma, johon odotetaan muiden järjestävän ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais kolahtaa? :D Oisko rakentavampaa tehdä asialle jotain, kuin purkaa oloaan kitkerinä kommentteina?
Ap
Ei kolahtanut, mutta en pidä omahyväisistä ihmisistä, jotka etsivät vikoja, maalittavat, arvostelevat ja osoittelevat sormella (ilmeisesti) omia tuttaviaan samalla nostaen itsensä jalusralle ja luullen olevansa erittäinkin haluttavaa seuraa, kuten sinä. Itseäsihän sinä tuossa postauksessasi epäsuorasti ylistät näitä tuttaviasi arvostelemalla. Vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Samalla selvisi syyt ihmisten ongelmiin.
Itse hommattu omat ongelmat 😅
Ei sitten ehkä kannata ottaa ongelmista muiden ongelmista ja märehtiä niitä täällä 😅.