Mari Karppinen kertoi, että vakuutusyhtiön mukaan synnytysreissu kustansi kaikkinensa 35 000 dollaria eli noin 32 000 euroa!
Laskut ovat roimasti suurempia kuin Suomessa, sillä esimerkiksi Helsingin Sanomat kertoi toukokuussa, että Suomessa raskausaika synnytyksineen maksaa noin 642 euroa.
OMG
https://www.is.fi/viihde/art-2000012144210.html?utm_source=ampparit
Kommentit (17)
Joku täällä jo aikaisemmin vastasi kommenttiini, että minä en tajua mistään mitään, ja että USA on toisenlainen yhteiskunta. Olen huomannut saman, siellä ollessani. Ehkä tyydymme tähän selitykseen, ja jätän tämän luetulle.
Vierailija kirjoitti:
Maksoi. Ei kustansi.
Niin, kustantaminen tarkoittaisi, että Marille maksettiin synnytyksestä 35000 dollaria.
Eihän ap voi olla noin tyhmä, eihän?
Toisaalta, jos on oikeanlainen työpaikka itsellä tai puolisolla, niin synnytys on halvempi kuin Suomessa, sillä mitään ei tarvitse maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos on oikeanlainen työpaikka itsellä tai puolisolla, niin synnytys on halvempi kuin Suomessa, sillä mitään ei tarvitse maksaa itse.
Siis tuo Karppisen synnytyskin on vakuutusyhtiön maksama. Suomessa synnytys olisi ollut hänelle itselleen kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoi. Ei kustansi.
Niin, kustantaminen tarkoittaisi, että Marille maksettiin synnytyksestä 35000 dollaria.
Miten synnytysreissu voisi kustantaa siinä merkityksessä, että saisi rahaa? Sairaala voi kustantaa jotain. Henkilö voi kustantaa jotain.
Paljonko sama reissu Suomessa maksaisi ilman veronmaksajien subventointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo Karppisen synnytyskin on vakuutusyhtiön maksama. Suomessa synnytys olisi ollut hänelle itselleen kalliimpi.
Höpö höpö! Suomessa koko raskausaika neuvoloineen ja synnytys on noin 700 euroa. Jutussa kerrottiin, että jenkeissä joutuivat itse maksamaan 7000 euroa. Ja tuo ei pidä sisällään vielä raskausajan seuraantaa! Päälle he ovat maksaneet vakuutuksestaan varmaan joka vuosi enemmän kuin mitä synnytys Suomessa maksaa!
Noh...nykyisellä syntyvyydellä valtio siis säästää pitkän pennin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vakuutuksien hinnoissa tuo sitten Amerikassa maksetaan. Kallis maa.
Suomessa sairaalassa synnyttäminen maksaa julkisen terveydenhuollon piiriin kuuluvalle asiakkaalle keskimäärin noin 150–450 euroa riippuen sairaalapäivien määrästä ja valitusta huonetyypistä. Lopullinen hinta muodostuu pääasiassa kalenteripäivien mukaan laskutettavista sairaalan hoitopäivämaksuista, ei itse synnytystoimenpiteestä.
Vaikka perhe maksaa synnytyksestä vain pienen asiakasmaksun, ovat synnytyksen todelliset kustannukset hyvinvointialueille merkittävät. Ongelmaton alatiesynnytys maksaa yhteiskunnalle keskimäärin noin 1 500 euroa ja keisarinleikkaus (sektio) tai komplisoitunut synnytys noin 3 700 – 4 200 euroa. Suomalainen verojärjestelmä kuitenkin subsegmentoi nämä kustannukset niin, että synnyttäjän maksettavaksi jää vain murto-osa.
Nyt voisi myös kysyä, miten vakuutus voi korvata synnytyksestä yhtään mitään? Vakuutus yleisesti korvaa vain vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet ennalta arvaamattoman syyn takia. Vaikka sairastuminen on tällainen, ennalta arvaamaton syy. Mutta synnytys on seurausta tarkoituksellisesti harjoitetusta toiminnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Suomessa koko raskausaika neuvoloineen ja synnytys on noin 700 euroa. Jutussa kerrottiin, että jenkeissä joutuivat itse maksamaan 7000 euroa. Ja tuo ei pidä sisällään vielä raskausajan seuraantaa! Päälle he ovat maksaneet vakuutuksestaan varmaan joka vuosi enemmän kuin mitä synnytys Suomessa maksaa!
Ok tuo Karppisen tapaus. Ei ole ollut riittävän hyvä vakuutus työnantajalla. Keskustelin USAssa keisarinleikkauksella synnyttäneen kanssa. Hänelle synnytys oli ollut täysin ilmainen, koska työnantajan vakuutus maksoi kaiken. Jäi mieleen, koska kuvittelin, että Suomessa synnyttäminen olisi ollut minulle hyvinkin edullista ja hänelle kallista. Mutta yllätyin, kun asia ei ollutkaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi myös kysyä, miten vakuutus voi korvata synnytyksestä yhtään mitään? Vakuutus yleisesti korvaa vain vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet ennalta arvaamattoman syyn takia. Vaikka sairastuminen on tällainen, ennalta arvaamaton syy. Mutta synnytys on seurausta tarkoituksellisesti harjoitetusta toiminnasta?
Minulle Pohjala korvasi synnytyksen. Ensin kyllä sanottiin, ettei korvausta tule, mutta laitoin hakemuksen ja sain korvauksen. Kriteerinä oli se, ettei synnytys ollut normaali. Olin sairaalassa synnytyksen jälkeen kaksi viikkoa ja vauva oli saman ajan teholla. Meistä kummastakin meni maksu. Sitä en muista, korvattiinko vauvan sairaalamaksut, mutta omasta osuudesta sain korvauksen
Maksoi. Ei kustansi.