Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoilla olet opettanut lapsellesi itsenäistä käyttäytymistä?

Vierailija
17.07.2026 |

Kerro,minkä ikäisiä lapsia sinulla on,kuinka monta ja mitkä ovat olleet suurimpia haasteita esim siirtymässä ala-asteikäisyydestä ylä-koulu ikään? Kerro,miten olet opettanut heitä hoitamaan esim. arjessa seuraavan päivän vaatteet itsenäisesti säänmukaisuus huomioiden (ellet sitten itse varmista asiaa joka päivä),kuinka hoidatte sen,että lapsi oma-aloitteisesti ilman erillistä kehoitusta ja pyyntöä osaa ottaa jääkaapista syötävää tarvittaessa, kerro osallistuuko lapsesi/esi-teinisi kotitöihin,millä tavalla,kuinka usein ja saako hän siitä "korvauksena" viikkorahaa vai ovatko kotityöt luonnollinen osa arkea ilman mitään erityistä palkkiota/edellytystä viiko/kuukausirahalle? Jotkut tekevät "hinnaston" eri kotitöille, toiset antavat viikottaiset selkeät listat jokaisen vastuutehtävistä,mutta kerro mikä teidän arjessanne toimii parhaiten. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihminen,  koti lapset ja koko perhe ovat niin erilaisia, on hullua edes yrittää jakaa neuvoja. Jos voi jossakin vaiheessa huokaista, että parhaani tein niillä eväillä mitä minulla oli/on, se riittää. 

Oma lapseni on kerran aikuisena sanonut "äiti minä olen ylpeä sinusta" se kantaa minua aina. Tärkeintä on rakkaus, jos vilpittömästi rakastaa,  pystyy vaikka mihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla