Lasten" tekemisestä" kysymys, sanokaa mielipiteitä!
Meillä kaksi lasta samaa sukupuolta. Molemmat tulleet aika helposti ja ovat terveitä. Eli siis asiat on menneet paremmin kuin hyvin ja olen siksi lapsistani todella kiitollinen! Nyt kuitenkin kutisee ajatus kolmannesta, kun nuorin täyttää kohta 3v. Olen ollut aika väsynyt näiden kahdenkin kanssa, mutta jotenkin tuntuu että haluaisin vielä yhden ja nimenomaan siksi, että haluaisin sen olevan eri sukupuolta ja saavani näin kokemuksen kummankin sukupuolen kasvattamisesta. Tiedän, että en voi tilata lasta ja pelottaa, että masennun jos kolmas onkin taas samaa sukupuolta. Lapsettomien mielestä kuulostan varmaan kamalalta ihmiseltä, mutta kukaan ei voi väittää etteikö toivoisi kolmannesta muuta kun kaksi edellistä on...
Olen siis todella onnellinen, että minulla on jo nämä kaksi lasta ja pitkään olen ajatellut, että meidän perhe on tässä. Kannattaako meidän siis enää yrittää kolmatta pelkästään sillä toivella, että se olisi eri sukupuolta? Toki rakastaisin lasta oli hän millainen tahansa, mutta ymmärsitte varmaan asian ytimen...Onko muut olleet vastaavassa tilanteessa? Myönnän, että jos minulla olisi tyttö ja poika, en edes miettisi kolmatta, mutta jotenkin vaan tuntuu, että joku vielä puuttuu.
Kommentit (2)
joten en pelkän sukupuolen takia tekisi lisää lapsia. Sillä et välttämättä saa sitä mitä tilaat. mutta jos muutenkin mielesi tekee vauvaa, niin silloin tottakai
Toki olisin kolmannesta pojasta ollut aivan yhtä onnellinen, mutta on se tyttö vaan ihana. =)
On aivan erilaista kasvattaa tyttöä tai poikaa. Niillä on niin ne omat jutut kummallakin..
Mutta kuten sanottu, molemmat on ihania ja vaikka mulla olisi 5 poikaa niin olisin varmasti ihan yhtä onnellinen.
Ja suurin ja ihanin juttu, että kaikki vielä terveitä.
Tsemppiä mitä ikinä teettekin. ;)